Pant i bolig.
Fra : Ulla og Mike

Dato : 14-05-01 06:18

Hej allesammen.
Jeg vil høre om der er nogen i gruppen som har erfaring med pant i boligen i
forbindelse med en ombygning.
Vi har fået "bevilliget" en ombygning af vores bolig til kr.650.000,- , men
kommunen vil have en pant på kr.460.000,- . Pantet skal så indfries når vi
sælger boligen.

Vi mener ikke at vores hus bliver 460.000kr mere værd af at få flyttet nogle
eksisterende døre og få lavet et badeværelse til og at få lagt 160m2
fliser(40 x 40cm fortovsfliser -- ihhh hvor de pynter i en have ).

Er der nogle som kan hjælpe os??

Hilsen
Ulla & Mike.

PS. I skal ikke sige tillykke med bevillingen for vi er fa........ ikke
tilfreds med den beh. som vi får!!!.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-05-01 09:27

"Ulla og Mike" <umma@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksisterende døre og få lavet et badeværelse til og at få lagt 160m2
> fliser(40 x 40cm fortovsfliser -- ihhh hvor de pynter i en have ).

Hvis bevillingen lyder på kr. 650.000,- så forstår jeg godt, at kommunen vil
have pant i huset. De har hjemmel til det, og IMO lyder dte rimeligt.
Men det er svært at vurdere om dette beløb er for højt/lavt...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Lotte-m

Dato : 14-05-01 12:42

"Ulla og Mike" <umma@mail.tele.dk> skrev

> Jeg vil høre om der er nogen i gruppen som har erfaring med pant i boligen i
> forbindelse med en ombygning.

Jeg håber Leonard dukker op med et guldkorn, for han er vist up to date
med reglerne på området...

> PS. I skal ikke sige tillykke med bevillingen for vi er fa........ ikke
> tilfreds med den beh. som vi får!!!.

Øv........

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : susanne

Dato : 14-05-01 21:19

Ulla og Mike skrev i meddelelsen <9dnpks$ci9$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>eksisterende døre og få lavet et badeværelse til og at få lagt 160m2
>fliser(40 x 40cm fortovsfliser -- ihhh hvor de pynter i en
e ).

Helt enig - et badeværelse kan vel max blive 100.000 (lidt mere, hvis
det er en tilbygning) - flyttede døre lig 0 for de fleste almindelige
købere, og fliserne tæller vel nærmest den modsatte vej......

Har I spurgt, hvor de har beløbet fra? Jeg har IKKE undersøgt dette,
men vil umiddelbart mene, der skal en form for vurdering til, når
panten fastsættes.

MVH
susanne
--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships

Fra : Leonard

Dato : 15-05-01 16:58

>Vi har fået "bevilliget" en ombygning af vores bolig til kr.650.000,- , men
>kommunen vil have en pant på kr.460.000,- . Pantet skal så indfries når vi
>sælger boligen.

Der er ganske normalt og vel egentligt også rimeligt at kommunen
passer lidt på borgernes penge. I får bevilget ombygningen, fordi der
hos jer er et behov, mens den næste beboer køber det hele med og
betaler jer for den værdiforøgelse kommunen har smidt penge i.

>Vi mener ikke at vores hus bliver 460.000kr mere værd af at få flyttet nogle
>eksisterende døre og få lavet et badeværelse til og at få lagt 160m2
>fliser(40 x 40cm fortovsfliser -- ihhh hvor de pynter i en have ).

Jeg mener ikke de 160m2 fliser skal tælles med i selve ombygningen,
men det kan jo være noget af forskellen mellem 650 og 460 kkr.
Der må være mere end et badeværelse og nogle døre i den ombygning,
ellers er prisen da helt skæv, ovre hos Kaj kan man købe et helt hus
for 650 kkr. med bad og fliser.

Det vigtige er dog, hvem der har vurderet at huset stiger 460 kkr. i
værdi ?

Umiddelbart lyder det meget voldsomt, men det er svært for det
afhænger jo af mange ting:
Hvad er husets værdi i dag ?
Hvor stort er det nu ?
Hvor ligger det ?
Hvad bliver ændret ?
Hvormeget bliver bygget til ?

Jeg ville bede en ejendomsmægler vurdere huset som det er i dag og
derefter bede samme om en vurdering af ombygningens handelsværdi.
Så ville jeg tage dette års vurdering, den er næsten lige kommet med
posten og sammenligne med mæglerens tal. Der findes en vejledning der
fortæller om hvordan vurderingen er regnet ud, og udfra den kan I selv
regne en ny vurdering ud efter tegningerne på ombygningen, og så har I
nogle tal at sammenligne med og som I kan forhandle med kommunen om.
--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Ulla og Mike

Dato : 15-05-01 19:13

Rooooolig nu, Mike ringede idag til ergoen, og fik så den besked at beløbet
(460.000kr) var et beløb der bare? kom til at stå på pantebrevet indtil
ejendomsvurderingen kom igen til næste år, selve panten vil så blive på det
beløb der er til forskel fra den nuværende vurdering. dette stod der bare
ikke lige noget om i brevet vi fik i torsdags. Og panten vil blive
nedskrevet.

> Jeg mener ikke de 160m2 fliser skal tælles med i selve ombygningen,
Det bliver de.

> Der må være mere end et badeværelse og nogle døre i den ombygning,
Nope, der er et par vægge der skal rep. af maler efter mureren har flyttet
dørene.

> ellers er prisen da helt skæv, ovre hos Kaj kan man købe et helt hus
> for 650 kkr. med bad og fliser.
Ja, det kan man sørme også her, vi gav 715.000kr for huset der er 227 m2 i
stueplan og med et uudnyttet loftsrum på ca 180m2 grunden er 7500m2 der er
i forvejen 2 badeværelser i huset men de er for små og ligger forkert i
forhold til Mark´s værelse.

> Det vigtige er dog, hvem der har vurderet at huset stiger 460 kkr. i
> værdi ?
Der er ikke nogen der har vurderet det, det er bare hvad ombygningen vil
koste uden moms og arkitekt honorar og skurvogn,byggestrøm container service
til byggeaffald. Dette beløb har ergoen så sat på en skrivelse til os
som oplysning om hvad pantebrevet ville blive på. Samtidig står der ikke
noget om at beløbet bliver nedskrevet med årene.

> Umiddelbart lyder det meget voldsomt, men det er svært for det
> afhænger jo af mange ting:
> Hvad er husets værdi i dag ?
Skønnet til 660,000kr skønnet pga. det er under udstykning.
> Hvor stort er det nu ?
227m2
> Hvor ligger det ?
Skrydstrup, vojens komm. sdr.jylland.
> Hvad bliver ændret ?
Et eksisterende værelse får lagt vand og kloark og bliver til badevær. Dog
med badekar/badeleje (32.000kr)
Mark´s vær, gulv bliver taget op og lagt igen med mindre strø afstand.
Flyttet 2 døre, og muret 2 huller til 2 nye fordøre med forberedt for
automatik. Væltet viktualierum så der bliver bedre plads i
bryggerset,(viktualierummet ligger 4 trin ned fra bryggers så der skal
fyldes op) til en opladeplads for kørestol og omladeplads. Da opladepladsen
skal være stuetemp. skal der en radiator monteres( en gammel vi har liggende
på loftet.)Fliser udenfor så mark kan komme rundt om gården uden at skulle
ud på vejen, (vi har en hjørnegrund på landet.) Og mange "Brian´er" i
området der ikke kører helt som man bør.

> Hvormeget bliver bygget til ?
0m2 skriver nul.
> [...]
> regne en ny vurdering ud efter tegningerne på ombygningen, og så har I
> nogle tal at sammenligne med og som I kan forhandle med kommunen om.
Dette bliver jo så slet ikke nødvendigt, vi har dog bedt vores advokat om at
se på sagerne, han fulgte også hele huskøbet og møderne ang. huskøb, så han
ved hvad der er blevet sagt af de forskellige.

Fra : Leonard

Dato : 15-05-01 21:44

>Dette bliver jo så slet ikke nødvendigt, vi har dog bedt vores advokat om at
>se på sagerne, han fulgte også hele huskøbet og møderne ang. huskøb, så han
>ved hvad der er blevet sagt af de forskellige.

Jamen så er det jo slet ikke så galt, I får bare ikke al information
den samme dag

Fra : Ulla og Mike

Dato : 15-05-01 22:27

Ulla og Mike skrev

> PS. I skal ikke sige tillykke med bevillingen for vi er fa........ ikke
> tilfreds med den beh. som vi får!!!.

Hej Igen
Jeg tar' ovenstående i mig igen- nu er tingende jo faldet på plads og jeg
tror at jeg har fået styr på min galde igen

Mike.

Fra : Lotte-m

Dato : 16-05-01 21:33

"Ulla og Mike" <umma@mail.tele.dk> skrev

> Jeg tar' ovenstående i mig igen- nu er tingende jo faldet på plads

Herligt!

> og jeg
> tror at jeg har fået styr på min galde igen

Øv altså - hvad skal vi så snakke om?

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk