MSI KT4V MS6712 - ny Bios ?
Fra : Finn

Dato : 20-10-04 09:25

Jeg har sat en XP2500 cpu på mit bundkort, men kan ikke få det til at køre
hurtigere end ca 1,13Ghz
sætter jeg det højere, starter pc ikke op.
overvejer om en Bios-opdatering kunne hjælpe - men jeg kan ikke en nogen
steder finde en - nogen der kan hjælpe med en opdatering - og hjælp til at
komme den i

mvh

Finn

Fra : kenzo

Dato : 20-10-04 10:40
Fra : Finn

Dato : 20-10-04 10:58

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> her er linket og opdatere med den nyeste bios

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=362&ki
nd=1

tak for hurtigt svar

går ud fra at den nyeste, indeholder de tidligere rettelser også.?

er ikke super skrap til det engelske, man kan læse mig til, at
"flashprogrammet" skal kopiers til en bootdiskette, som maskinen så starter
om med?
eller kan det foregå i Win XP?

Finn

Fra : kenzo

Dato : 20-10-04 11:59

> tak for hurtigt svar
>
> går ud fra at den nyeste, indeholder de tidligere rettelser også.?
Det er de

> er ikke super skrap til det engelske, man kan læse mig til, at
> "flashprogrammet" skal kopiers til en bootdiskette, som maskinen så
> starter
> om med?
Korrekt

> eller kan det foregå i Win XP?
Nej du skal bruge en diskette

Fra : Finn

Dato : 20-10-04 12:07

> Det er de

> Korrekt

> Nej du skal bruge en diskette

og så bare boote op på den - så kører det af sig selv? har bare hørt så
mange skrækhistorier *s*

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-10-04 14:59

"Finn" <finn.normann@mail.dk> skrev
> og så bare boote op på den - så kører det af sig selv? har bare hørt så
> mange skrækhistorier *s*

Næh, så nemt går det ikke.
Den fil du henter skal pakkes ud et sted på din harddisk.
Dernæst skal du boote på en systemdiskette og navigere
dig frem til det sted på harddisken du pakkede filerne ud.
kør så kommandoen:
Amifl827 efterfulgt af filnavnet på den BIOS fil du har hentet.
eksempelvis: amifl827 A6712VMS.1B0

Dette er frit oversat/taget fra det worddokument der følger med filen.
Jeg har ikke selv de store erfaringer med flash af MSI bundkort.
Men de skriver selv følgende:

<citat>
WARNING!!!!!
DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!
<citat slut>

Problemet ved at smide opdateringsfilen på harddisken og IKKE på en diskette
kan være at du ikke kan se filen når du booter på disketten hvis din
harddisk
er formatteret med NTFS filsystem. Om du vil løbe "risikoen" og gå mod
MSI's anbefalinger vil jeg lade være op til sig selv - jeg har gjort det
masser
af gange fra disketter uden problemer. Men uanset hvad du vælger er
fremgangsmåden den samme mht. til at afvikle flash programmet og
pege på din opdateringsfil.
--
Peter J

Fra : Finn

Dato : 20-10-04 15:14

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af gange fra disketter uden problemer. Men uanset hvad du vælger er
> fremgangsmåden den samme mht. til at afvikle flash programmet og

ja, problemet er, at jeg ikke kan se harddisken når jeg booter på en
diskette - kan man brænde det på en cd?

Finn

Fra : kenzo

Dato : 20-10-04 22:14

> ja, problemet er, at jeg ikke kan se harddisken når jeg booter på en
> diskette - kan man brænde det på en cd?
ja det du godt, men vil ikke anbefalde at gøre det da en cd skal først til
at spinne op under bios opdatering, og hvad nu hvis det er fejl på cd`en
eller en brænder fejl ............ så er du på på`n

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-10-04 23:13

MSI skriver følgende om opdatering hvis man har ntfs:
http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ntfs.htm

Deres generelle beskrivelse af flash med amibios står her:
http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/boot.htm

Kurt