Hvor stor harddisk på gammelt Gigabyte MB
Fra : Jan

Dato : 19-10-04 09:56

Hejsa

Jeg har en gammel pc med et Gigabyte bundkort der hedder GA-6LMM7 rev. 1.12,
men hvor stor harddisk kan dette bundkort køre med og hvor kan jeg evt.
finde nye biosopdateringer til den.

Mvh

Jan

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 19-10-04 10:12

On Tue, 19 Oct 2004 10:55:51 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>men hvor stor harddisk kan dette bundkort køre med og hvor kan jeg evt.

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-6LMM7.htm

år 2000 eller en beta 1 år nyere.

Så skal man kunne huske, hvor store harddiske var dengang.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 19-10-04 15:04

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en gammel pc med et Gigabyte bundkort der hedder GA-6LMM7
> rev. 1.12, men hvor stor harddisk kan dette bundkort køre med og hvor
> kan jeg evt. finde nye biosopdateringer til den.

40 GB står der i FAQ'en til boardet:
http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/FAQ/FAQ_GA-6LMM7.htm

I princippet kan du dog bare installere "DDO" og dermed udnytte den
fulde diskkapacitet - uagtet hvilken begrænsning BIOS måtte sætte:
http://www.storagereview.com/guide2000/ref/hdd/bios/overDDO.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan

Dato : 20-10-04 08:54

Hvordan installere man "DDO" og hvad er det - selvom jeg læser på den
hjemmeside du linker til forstår jeg det ikke helt.

Fra : Lars

Dato : 20-10-04 09:09

On Wed, 20 Oct 2004 09:53:36 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

>Hvordan installere man "DDO"

De forskellige harddiskproducenter stiller alle et lille stykke
software (ofte kaldet en Diskmanager) til rådighed via deres
website som du kan downloade og installere iflg. deres
anvisninger.

Hvis du ikke selv kan finde det så fortæl hvilken disk du har
købt/tænkt dig at købe, så er der helt sikkert en der vil give
dig et link til det.

>og hvad er det

Kort fortalt er det et lille stykke software der springer din
BIOS begrænsninger over og gør at du kan bruge så stor en
harddisk som du har lyst til.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>