Lofthøjde
Fra : Jynis

Dato : 19-10-04 08:15

Er der nogen her i gruppen der kan fortælle hvor højt til loftet , der skal
være i en stald , iforhold til hestes størelse. Evt . henvise til et sted
hvor jeg kan læse om det.

Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-10-04 09:02

Jynis wrote:
> Er der nogen her i gruppen der kan fortælle hvor højt til loftet ,
> der skal være i en stald , iforhold til hestes størelse. Evt .
> henvise til et sted hvor jeg kan læse om det.

Klip fra

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/6fab5795ef82162bc1256f03003f14c2

"§14. Fri loftshøjden i stalde skal mindst være stangmålet på den
største hest + 0,7 m, dog mindst 2,2 m."

-dennis

Fra : Jynis

Dato : 19-10-04 19:04

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> [...]
f14c2

> "§14. Fri loftshøjden i stalde skal mindst være stangmålet på den
> største hest + 0,7 m, dog mindst 2,2 m."

Tak for et godt svar , det var lige hvad jeg manglede.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Jacob Madsen

Dato : 22-10-04 21:08

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/6fab5795ef82162bc1256f03003
> f14c2

OK, fint nok - vi har 7 meter til loft, så det vel ok.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 25-10-04 08:28

Jacob Madsen wrote:

> OK, fint nok - vi har 7 meter til loft, så det vel ok.

Ja, ihvertfald til alle de heste med et stangmål på 6,30 eller derunder :)

Jeg tror, at selv giraffer kan være med her...

-dennis