Hvilket (underligt) bundkort er det?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 17:39

Hej, alle!

Nogen, der kan hjælpe med lidt detektiv:

Jeg sidder med et mikro-lille bundkort med Socket 370. Det er mindre end
micorATX og totalt uden form for ID-numre e.l.

Det er et aio-bundkort med grafik, lyd, lan, usb og 2xSD133 sokler, een
HD-port og een FD port og _NUL_ ISA/PCI/AGP slots... Selve formatet er ca.
som en A4-side, dog lidt smallere. Det rigtig mystiske er strømstikkenene:
Der er et strømudtag (Molex) til harddiske på selve bundkortet og strøm til
bundkortet sker med et 6-benet stil (ala P4-stik, men med 6 ben). Der er
AWARD Bios i, men chipset kan jeg ikke finde ID på og en grafikchip, hvor
der står GfXcel.

Nogen som helst idé? Jeg har tæsket google i et par timer uden hjælp...:)

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Jesper Groth

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-10-04 19:14

Jesper Groth [8700] <jesperATgrothPRIKcom> skrev 2004-10-18:

> Nogen, der kan hjælpe med lidt detektiv:

Har du mulighed for at smide et billede et eller andet sted?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:32

Hej, Thomas!

Jeg har smidt et lidt dårligt foto (skod-kamera) i dk.binaer...

/Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-10-04 20:32

Jesper Groth [8700] <jesperATgrothPRIKcom> skrev 2004-10-18:

> Jeg har smidt et lidt dårligt foto (skod-kamera) i dk.binaer...

Jeg så biledet. Jeg kan ikke genkende det, eller finde det på google, men
det er et SIS 630 baseret bundkort for sure. Hvor har du det fra?
Det kommer sansynligvis fra en booksize pc eller noget andet custom. Har det
firewire ports? (kunne jeg ikke se på billedet).

Hvis du bare kunne få liv i det, så kunne bios inforationerne fortælle hvem
der havde lavet det..

JEg søger lidt videre. står der noget oven på bios chippen?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 20:52

Hej Thomas - og tak for din indsats:)

Jeg er også af den mening, at det er et customboard, måske produceret af ECS
til en eller anden mikro-PC, der sidder en Celeron 800 CPU i det og det er
vel en 3-4 år gammelt, vel jeg tro.

Jeg har det fra en bekendt, som har det fra sin søsters PC, hvor
strømforyningen (en speciel djævel med de strømstik) død og bekendten kan
ikke husek ret meget om mærke, type, noget som helst....

Der er ikke fw-port - 2xUSB, net, VGA, ser, lyd, par, keyb, mus... standard
stuff...

Jeg er klar over, at det ville hjælpe at få liv i det, men først må jeg
finde den specielle strømforsyning, dernæst info om board, der er INGEN
hjælp til frontpanel connectors (tyder også på custom made), så jeg har lidt
vej til liv i det - men drømmen om en mikro PC i et eget design kabinet er
der jo:)

Hvordan får du det til et SiS-baseret?? Underlige er jeg kan slet ikke
genkende nogen "kendte" chip-navne udover CMedia lydchip? Ingen
North/Southbridge i vanlig forstand? Og ingen chips med hverken Intel, VIA,
Sis, nVidia, el.

BIOS er en standard AWARD med "AWARD 1998 - PCI/PNP 686 - 254477445"

Jesper

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-10-04 21:10

Jesper Groth [8700] <jesperATgrothPRIKcom> skrev 2004-10-18:
> Hej Thomas - og tak for din indsats:)

Np. Det er sjovt. Og så sidder jeg og ser en ringe film med konen (The day
after tomorrow), så noget skal jeg jo lave når nu filmen sucks

> Jeg er også af den mening, at det er et customboard, måske produceret af ECS

Det kunne det sagtens være. Du kan heller ikke skaffe et firma navn på dem
der har lavet pc'en?

> Der er ikke fw-port - 2xUSB, net, VGA, ser, lyd, par, keyb, mus... standard
> stuff...

Ok. Jeg fandt bare nogle sis630 boards uden expansions men de havde alle
firewire. Derfor spørgsmålet.

> Hvordan får du det til et SiS-baseret?? Underlige er jeg kan slet ikke

Der er kun 1 chipset til socket 370 som ikke består af 2 chips. Det er
sis630. Det passer også med at det hele er onboard, det er det netop på
sis630 chipsettet (det er selvfølgelig misvisende med navet chipset når der
kun er en chip

http://www.sis.com/products/chipsets/integrated/socket370/630.htm

> Sis, nVidia, el.

Hvis du hiver den orange køler af holder jeg 500,- på at der står sis

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 21:34

Okay, her goes:

Efter en overgang at have fundet noget på PC-Chips, der lignede (og passede
med den eneste hjælp på printet - nemlig "V7.2" - fandt jeg på ECS en gammel
BookPC, model BKS630E og det er dette motherbard. Noget tyder på, at ECS og
PC-Chips har delt hardware, for de har enslydende manualer, men alt andet
stemmer i manualerne... Og jeg fandt info om den specielle strømforsyning,
produceres vist kun af PC-Chips og koster ca. $50 i US. Ca. 500 mennesker
søger info om boardet for at sat boardet i et andet kabinet - men ingen kan
finde ud af tilslutningerne... så touch luck, det ryger i skrald - men det
var nu sjovt at prøve:) Min kone ligger alligevel og sover foran fjerneren:)

Tak for den fælles front, Thomas!

Fra : Linde

Dato : 18-10-04 21:49

"Jesper Groth [8700]" <jesperATgrothPRIKcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde ud af tilslutningerne... så touch luck, det ryger i skrald - men det
> var nu sjovt at prøve:) Min kone ligger alligevel og sover foran

Ville også lige rode med, og fandt dette link med et board der ligner dit
mistænkeligt meget, det har bare 810 chipset...herfra er der da lidt at
arbejde videre med, faldt blandt andet over denne sjove "fortrolige"
motherboard oversigt der måske kan hjælpe dig lidt på vej mht. modelnummer:
http://www.amptron.com/documents/Chipset_Info.pdf

Held og lykke

Mvh
Linde

Fra : Linde

Dato : 18-10-04 22:00

Nå så tror jeg sgu vi fandt det rigtige:
http://www.timports.com/products/electronics/computer/desktop/bookpc/parts/6
3072.htm

Og Thomas Iversen kom jo med strømforsyningen, så er det bare derudaf

Mvh
Linde

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-10-04 21:38

Jesper Groth [8700] <jesperATgrothPRIKcom> skrev 2004-10-18:
> Hej Thomas - og tak for din indsats:)

http://www.usereasy.com/product_5279.html

Jeg vil snart have penge for det

Det er med stor sandsynlighed et bundkort fra en ECS book pc med 630
chipsettet. Linket er til en strømforsyning jeg gætter på passer.
Læg mærke til at der står, at den har 2 yellow, 2 black, 1 purple og 1
green ledning. På siden står også at den kun leverer 12V.

Sammenholdt med

http://www.jeae.dk/Computere/atx_-_psu.htm

GIver det også mening. Der er 2 jord. 2 x 12V, en PS-ON (green) og en 5V
standb (purple)

THoas

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 21:57

Jeps.. jeg havde osse fundet begge de sider:) One thougt - 2 guys! Og min
prisangivelse var netop udfra den strømforsyning...

Men det bliver ved skraldespanden - jeg ville hellere have haft den
oprindelige strømforsyning og loddet lidt på den måske... Men skidt...

Også tak til Linde! Fin "Confidential" oversigt... jeg kan lokalisere mb på
listen som BK630 - passer fint i tråd med resten...

Godnunat:)

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 01:27

> Men det bliver ved skraldespanden - jeg ville hellere have haft den
> oprindelige strømforsyning og loddet lidt på den måske... Men skidt...

Jeg har en fin skraldespand det passer i ;)

Det jeg mener er at jeg godt kunne tænke mig det, det skulle vel ikke være
HELT umuligt at forvandle en ATX-strømforsyning så jeg ku få den til at køre
igen :)

Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-10-04 10:28

Brian Lund <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev 2004-10-19:

> [...]
> HELT umuligt at forvandle en ATX-strømforsyning så jeg ku få den til at køre

Hvis du kan lodde vil det tage dig under 5 minutter _hvis_ du ved hvilke
ledninger der skal sættes på hvor. GND og 12V kan man nok slutte sig til
hvis man har lidt viden om elektronik. PS-ON og standby er straks lidt mere
problematisk, og det går nok ikke at stoppe 5V standby på PS-ON linien.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 19-10-04 15:04

> [...]
> hvis man har lidt viden om elektronik. PS-ON og standby er straks
> lidt mere problematisk, og det går nok ikke at stoppe 5V standby på

Der er pin-out på stikket her (nederst):
http://www.spot-light.virgin-lands.co.uk/bookpc.html
hvis det hjælper noget.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: