Judastræ
Fra : Jens Buch-Andersen

Dato : 17-10-04 17:35

Hej
Er der nogen her i gruppen som har erfaringer med et Judastræ i haven?

Det latinske navn er Cercis Canadensis, Forest Pansy - rødbladet judastræ.
På nettet har vi fundet at det kan klare sig i USA hardiness zone 6-8.

Er det hårdført i det danske klima, det skal plantes i en ældre have hvor
der er pænt med læ.

mvh
jens

Fra : kvaerulant

Dato : 17-10-04 23:10

Jens Buch-Andersen wrote:

> [...]
>På nettet har vi fundet at det kan klare sig i USA hardiness zone 6-8.
>
>Er det hårdført i det danske klima, det skal plantes i en ældre have hvor

Det kan ikke klare sig, da det er varme krævende.
Måske i København i en gårdhave.

Kan du ikke bruge en Japansk Løn i stedet?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-10-04 20:35

On Sun, 17 Oct 2004 18:34:53 +0200, "Jens Buch-Andersen" <jb-a@mail.dk>
wrote:

> [...]

>På nettet har vi fundet at det kan klare sig i USA hardiness zone 6-8.
>
>Er det hårdført i det danske klima, det skal plantes i en ældre have hvor

Min bog (Havens planteleksikon) siger beskyttet plads samt nødvendigt at
beskytte planten de første par år efter plantning. Porøs og kalkholdig
jord.

Jeg tror sagtens du kan plnate det i den have.

http://www.gartneriet.dk

Fra : kvaerulant

Dato : 18-10-04 22:34

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
>jord.
>
>Jeg tror sagtens du kan plnate det i den have.

Den er aldrig lykkes i Arboretet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-04 07:50

On Mon, 18 Oct 2004 23:34:16 +0200, kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk>
wrote:

>Den er aldrig lykkes i Arboretet

En gang skal jo være den første. Og arboretet har en yderst begrænset
geografisk udbredelse ...... bare fordi det ikke lykkes der kan det godt
tænkes at lykkes andre steder.

http://www.gartneriet.dk

Fra : ajersnabela@ringamt.~

Dato : 23-10-04 23:31

<jb-a@mail.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogen her i gruppen som har erfaringer med et Judastræ i haven?

Hej

Det vokser i Grønbjerg Vestjylland. Mit gik ud - Tim 7 km fra
Vesterhavet.

MVH Jon