Trægulv, hvor?
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-10-04 10:54

Vi skal have købt trægulv til hele huset, men efter besøg i et hav af
byggemarkeder må jeg konstatere at man forventes at købe gulv på basis af en
prøve på max 1*1 m, som hænger lodret i kunstig belysning.

Findes der et sted, hvor man kan se gulve i lidt større areal - bare 5-10
kvm? Vi leder specifikt efter lamelpaket i plank, ask eller eg. Vi har
besøgt Bauhaus, Silvan, Tæppeland, Råd og Dåd samt Byggecentrum uden
resultat.

Helst Sjælland, men findes det kun i Jylland, så kører vi en tur derover -
med en forventet pris på næsten 100K, så er det ret vigtigt at valget bliver
helt rigtigt.

Mvh Maria

--
Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 18-10-04 18:43

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev et indlæg
<41729190$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>med en forventet pris på næsten 100K, så er det ret vigtigt at valget bliver

Vi var oppe i Skive for et par måneder siden og var inde og se hos
Moland[1] . De har noget i deres udstilling, men ikke så meget at jeg
følte at man kunne se det helt rigtige. Der var dog en del mere end i
byggemarkederne.

Jeg vil helt klart anbefale at I prøver at være der inden for normal
arbejdstid så der er nogle der har forstand på det. Vi var der en
lørdag ved middagstid - og ham der var i udstillingen havde ikke meget
forstand på det så vi kunne ikke spørge så meget. De har ikke
udstillet alle kvaliteter og noget var muligvis udgået.

Vi har også set på noget hos TripTrap[2] i Hadsund - det er mit
indtryk at TripTrap ikke har så meget til lægning på strøer, men mere
gør i 14 mm til svømmende gulv. Hvis I kommer på de kanter er Bramslev
Bakker på norsiden af Mariager Fjord en gåtur værd

Det er jo lidt problematisk med træ - i modsætning til et gulv af
plastlaminat kan der jo være nogle ret store variationer så det er
rart at være sikker på at det man får leveret svarer til det man har
set.

Vi har ikke købt noget endnu - men det skyldes andre grunde - men har
da stadig Moland i tankerne.

[1]
<http://www.moland-skive.dk/>

[2]
<http://www.triptrap.dk/dk/home/index.asp>
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet