/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Hive data fra et objekt-felt i arraylist u~
Fra : Ukendt


Dato : 16-10-04 21:05

Jeg har en arraylist kaldet Kortstak indeholdende 52 unikke spillekort.
Objekterne i listen indeholder alle felterne "kortid", "kortbeskrivelse" og
"typekort".

Jeg skal nu hive de fire første kort i listen ud, som skal tildeles
spiller1 - dvs. index 0-3, men hvordan gør jeg hvis jeg vil tildele de fire
korts "kortid" til en ny variabel?



 
 
Simon [2700] (16-10-2004)
Kommentar
Fra : Simon [2700]


Dato : 16-10-04 22:10



> Jeg skal nu hive de fire første kort i listen ud, som skal tildeles
> spiller1 - dvs. index 0-3, men hvordan gør jeg hvis jeg vil tildele de
fire
> korts "kortid" til en ny variabel?

hvis det er en klassetype, kort, eller lign kan du lave en set metode til
opdatering.

fx.

public void setKorttid(String _korttid)
{
korttid = _korttid;
}

den kunne du kalde som array[0].setKorttid(ny_korttid);

mvh.Simon



Simon [2700] (17-10-2004)
Kommentar
Fra : Simon [2700]


Dato : 17-10-04 20:05


> > Jeg skal nu hive de fire første kort i listen ud, som skal tildeles
> > spiller1 - dvs. index 0-3, men hvordan gør jeg hvis jeg vil tildele de
> fire
> > korts "kortid" til en ny variabel?
jeg læste det forkert i første omgang, læs rosenauers indlæg...
Simon



rosenauer.dk (17-10-2004)
Kommentar
Fra : rosenauer.dk


Dato : 17-10-04 16:33


"<-= KG =->" <NOSPAM> wrote in message
news:41717ee1$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en arraylist kaldet Kortstak indeholdende 52 unikke spillekort.
> Objekterne i listen indeholder alle felterne "kortid", "kortbeskrivelse"
og
> "typekort".
>
> Jeg skal nu hive de fire første kort i listen ud, som skal tildeles
> spiller1 - dvs. index 0-3, men hvordan gør jeg hvis jeg vil tildele de
fire
> korts "kortid" til en ny variabel?
>
>

Hvis jeg forstår det korrekt vil du have akkumuleret korttid for de fire
første kort ? - forudsat korttid er en int og der er en 'int getKorttid()'
metode på din Kort klasse, ville jeg bare gøre (ikke testet):

int korttidakk = 0;

for (int i=0; i <= 4; i++)
{
korttidakk += ((Kort) Kortstak.get(i)).getKorttid();
}

korttidakk vil så indeholde den samlede korttid for de 4 første kort..

Håber det skupper dig i den rigtige retning.

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk




Ukendt (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-04 17:12

> Hvis jeg forstår det korrekt vil du have akkumuleret korttid for de fire
> første kort ? - forudsat korttid er en int og der er en 'int getKorttid()'
> metode på din Kort klasse, ville jeg bare gøre (ikke testet):
>
> int korttidakk = 0;
>
> for (int i=0; i <= 4; i++)
> {
> korttidakk += ((Kort) Kortstak.get(i)).getKorttid();
> }
>
> korttidakk vil så indeholde den samlede korttid for de 4 første kort..

Hej igen,

Setuppet har ændret sig lidt, så håber du kan give et bud på følgende også
:)

Jeg skal nu hive et ukendt antal kort ud (dvs fra 1 til 52) fra
kortstak-Arraylisten i "KortStak" klassen, som indeholder de 52 unikke
spillekort. De kort objekter som hives ud skal tilføjes en ny Arraylist
(haand), men i en anden klasse (også kaldet Haand), som skal indeholde de
kort der er i spil. Samtidigt skal de kort-objekter som hentes over i den
nye Arraylist slettes fra den gamle kortstak-arrayliste.

At hente objekterne fra kortstak-arraylisten over i en ny klasse med
tilhørende arrayliste har været det primære problem, så håber meget på lidt
hjælp!



Rolf E. Thorup (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Rolf E. Thorup


Dato : 18-10-04 18:20

<-= KG =-> wrote:

>>Hvis jeg forstår det korrekt vil du have akkumuleret korttid for de fire
>>første kort ? - forudsat korttid er en int og der er en 'int getKorttid()'
>>metode på din Kort klasse, ville jeg bare gøre (ikke testet):
>>
>>int korttidakk = 0;
>>
>>for (int i=0; i <= 4; i++)
>>{
>> korttidakk += ((Kort) Kortstak.get(i)).getKorttid();
>>}
>>
>>korttidakk vil så indeholde den samlede korttid for de 4 første kort..
>
>
> Hej igen,
>
> Setuppet har ændret sig lidt, så håber du kan give et bud på følgende også
> :)
>
> Jeg skal nu hive et ukendt antal kort ud (dvs fra 1 til 52) fra
> kortstak-Arraylisten i "KortStak" klassen, som indeholder de 52 unikke
> spillekort. De kort objekter som hives ud skal tilføjes en ny Arraylist
> (haand), men i en anden klasse (også kaldet Haand), som skal indeholde de
> kort der er i spil. Samtidigt skal de kort-objekter som hentes over i den
> nye Arraylist slettes fra den gamle kortstak-arrayliste.

Jeg ville gerne komme med en konkret opskrift, men du giver simpelthen
ikke nok informationer om hvad du mener med at "hive et ukendte antal
kort ud". Ligger kortene fortløbende i listen, ligger de på vilkårlige
pladser eller noget tredje?

I mangel af bedre foreslår jeg du kigger på javadoc'en for
AbstractCollection, AbstractList, ArrayList og de statiske metoder i
Collections klassen.

Et andet tip: en metode der måske kunne være brugbar i dit projekt kunne
være metoden Collections.shuffle (når det nu åbenbart drejer sig om en
eller anden form for kortspil).

Mvh Rolf

Ukendt (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-04 18:36

> Jeg ville gerne komme med en konkret opskrift, men du giver simpelthen
> ikke nok informationer om hvad du mener med at "hive et ukendte antal
> kort ud". Ligger kortene fortløbende i listen, ligger de på vilkårlige
> pladser eller noget tredje?
>
> I mangel af bedre foreslår jeg du kigger på javadoc'en for
> AbstractCollection, AbstractList, ArrayList og de statiske metoder i
> Collections klassen.
>
> Et andet tip: en metode der måske kunne være brugbar i dit projekt kunne
> være metoden Collections.shuffle (når det nu åbenbart drejer sig om en
> eller anden form for kortspil).

Kortene oprettes fortløbende i arraylisten dvs. med esserne først, dernæst
toerne osv. De kan derefter blandes med shuffle-funktionen så de ligger
vilkårligt. Formålet er nu at der skal kunne tildeles kort til f.eks. 4
spillere, som formentligt får tildelt hver deres eget arraylist, og derfor
skal der hentes kort fra den samlede kortbunke ("KortStak") over i en
spillers egen arraylist. Problemet er at spillernes arraylist skal oprettes
i en anden klasse ved navn "haand".



Soren Davidsen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Soren Davidsen


Dato : 20-10-04 08:06

"<-= KG =->" <NOSPAM> writes:

> Kortene oprettes fortløbende i arraylisten dvs. med esserne først, dernæst
> toerne osv. De kan derefter blandes med shuffle-funktionen så de ligger
> vilkårligt. Formålet er nu at der skal kunne tildeles kort til f.eks. 4
> spillere, som formentligt får tildelt hver deres eget arraylist, og derfor
> skal der hentes kort fra den samlede kortbunke ("KortStak") over i en
> spillers egen arraylist. Problemet er at spillernes arraylist skal oprettes
> i en anden klasse ved navn "haand".

Et par hints i pseudo-kode. Se javadoc for java.util.ArrayList og
java.util.Random.

for each Haand:
for 1 .. 4:
Haand.addCard(KortStak.removeRandomCard())

addCard: list.add(param)

removeRandomCard: return list.remove(new Random().nextInt(list.size()))


Mvh, Soren

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-10-04 19:42

"Rolf E. Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> writes:

> Jeg ville gerne komme med en konkret opskrift, men du giver simpelthen
> ikke nok informationer om hvad du mener med at "hive et ukendte antal
> kort ud". Ligger kortene fortløbende i listen, ligger de på vilkårlige
> pladser eller noget tredje?

Måske var det nemmere hvis vi bare så opgaveteksten?
--
Thorbjørn Ravn Andersen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste