Det virker bare ikke !
Fra : Nielsen

Dato : 15-10-04 23:04

OK, here goes:

Jeg har et ældre kabinet, som har formatet ATX: Jeg har nu sat et nyt
bundkort i (ECS K7S5A), og forbundet det hele med størmforsyning og alt
andet.

Det kommer strøm, når jeg tænder for PC'ens kontakt, i computeren. Men så
sker der heller ikke mere: Dvs. der kommer ikke engang et grafiksignal op på
skærmen (har også prvøet med et ACORP og et PCCHIPS bundkort med samme
resultat)

PSU'en har 300 Watt, processoren er en DURON med 700-800 mhz (husker det
ikke lige helt), og det bundkort jeg satte i, er helt nyt. Grafikkortet er
et ASUS AGP-V3800M/32M (det har jeg spurgt om virkede i mit ECS K7S5A -
hvortil jeg fik et bekræftende svar).

Hvad er der GALT ?!

vh
Jakob Nielsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-10-04 23:50

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> et ASUS AGP-V3800M/32M (det har jeg spurgt om virkede i mit ECS K7S5A -

En dårlig CPU måske??
Grafikkortet kan også være defekt, har du prøvet det i en anden maskine?

Mvh
Benjamin

Fra : Nielsen

Dato : 16-10-04 09:46

> En dårlig CPU måske??

Det kunne være, men den fungerede perfekt i et tidligere bundkort den var i.

> Grafikkortet kan også være defekt, har du prøvet det i en anden maskine?

Fungerede perfekt i et tidligere bundkort, som det var sat i.

/Jakob

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-10-04 09:01

> [...]
>
> Jeg har et ældre kabinet, som har formatet ATX: Jeg har nu sat et nyt
> bundkort i (ECS K7S5A), og forbundet det hele med størmforsyning og alt

Har du forbundet den tynde ledning fra PSU til bundkortet rigtigt?

Mvh Sid

Fra : Nielsen

Dato : 16-10-04 09:47

> Har du forbundet den tynde ledning fra PSU til bundkortet rigtigt?

Øh, hvad er det for en ledning? Går der ikke kun den store tykke fra PSU'en
til bundkortet? Er det tynde ikke den, som går fra kabinettes powerknab til
bundkortet?

/Jakob

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-10-04 10:42

> [...]
> PSU'en
> til bundkortet? Er det tynde ikke den, som går fra kabinettes powerknab

Jo sorry, var lidt for hurtig. Det er self. den tynde ledning fra powerknap
til bundkort jeg mente.
Du kan også prøve at kortslutte de 2 pins på bundkortet med en skruetrækker
eller lign. og se om den starter op.

Mvh Sid

Fra : LNC

Dato : 16-10-04 12:57

Tag strømstik ud af PSU tryk GFX kort helt i soklen Clear CMOS vent 5/10
sek. tilbage til pos. 1-2 i med powerkabel i psu start tryk delete gå i
bios lav dine indstillinger AGP til Pci Enabled opsæt resten og så kører
det hele igen :)
Mvh Lars

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 14:59

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> skrev i en meddelelse
> Tag strømstik ud af PSU tryk GFX kort helt i soklen

GFX kort, du mener altså grafikkortet?

> Clear CMOS vent 5/10
> sek. tilbage til pos. 1-2 i med powerkabel i psu start tryk delete gå i
> bios lav dine indstillinger

Det forudsætter jo, at jeg har fået et grafiksignal frem på skærmen

> AGP til Pci Enabled opsæt resten og så kører
> det hele igen :)

/Jakob

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 15:31

Mmmm. prøvede det men det hlalp desværre ikke.

Tak for rådet alligevel !

/Jakob

Fra : Kenneth

Dato : 17-10-04 18:04

Jakob hvis du får liv i det så skriv lige hvad du gjorde, da jeg har et
magen til, med samme probs.

Michael.

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 19:27

"Kenneth" <lemi@tdcadsl.NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Jakob hvis du får liv i det så skriv lige hvad du gjorde, da jeg har et
> magen til, med samme probs.
>
> Michael.

Det vil jeg gøre! Dog bliver det desværre ikke i nærmeste fremtid, da skolen
starter igen...

/Jakob

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 19:34

> "Kenneth" <lemi@tdcadsl.NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg gøre! Dog bliver det desværre ikke i nærmeste fremtid, da
> [...]

....nå ja, skolen tager en del tid + at pc'en ikke er der hvor jeg går i
skole

/Jakob

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 09:42

> [...]

> Men så sker der heller ikke mere: Dvs. der kommer ikke engang et
> grafiksignal op på skærmen (har også prvøet med et ACORP og et

I det gamle kabinet sad der nogle afstandstykker som får bundkortet ud
fra bagpladen.
Har du brugt alle de afstandsstykker som var monteret på det gamle
bundkort?

Hvis der sidder et afstandstykke og rammer det nye bundkort på printet,
så sker der en "kortslutning" og man oplever strøm og derefter sker der
intet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 11:46

> I det gamle kabinet sad der nogle afstandstykker som får bundkortet ud
> fra bagpladen.
> Har du brugt alle de afstandsstykker som var monteret på det gamle
> bundkort?

Jeg måtte selv montere sådanne afstandsstykker, hvilket jeg også har gjort.
Afstandsstykkerne er af jern/metal, men jeg har brugt de medfølgende
gummiringe, så jeg formoder ikke der skulle være problemer der.
Til de første bundkort (som var de små micro-ATX), skulle der bruges 5
afstandsstykker, og dem har jeg alle brugt. Til ECS'en skulle der bruges
nogle flere, men dem havde jeg ikke her hvor jeg er nu. Men jeg byttede blot
om på, således at bundkortet ikke rører kabinettet.

> Hvis der sidder et afstandstykke og rammer det nye bundkort på printet,
> så sker der en "kortslutning" og man oplever strøm og derefter sker der
> intet.

HVIS det sker, er bundkortet da "brændt" af?

/Jakob

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 16:12

> [...]
> bruges nogle flere, men dem havde jeg ikke her hvor jeg er nu. Men
> jeg byttede blot om på, således at bundkortet ikke rører kabinettet.

Humlen i det er om der sidder afstandsstykker som ikke sidder ud for et
skruehul, men derimod rører bundkortets bagside.

> HVIS det sker, er bundkortet da "brændt" af?

Nej.

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 17:43

> Humlen i det er om der sidder afstandsstykker som ikke sidder ud for et
> skruehul, men derimod rører bundkortets bagside.

Det ved jeg det IKKE er.

> Nej.

Pyha, det var godt at høre.

Har du/I ellers forslag til hvad der kan være galt (tak for de allerede
givne forslag) ?

Som Benjamin skrev, kunne det jo være noget med CPU'en. Det er nok, hvad jeg
hælder mest til, men CPU'en virkede ellers fint førhen (på et ældre
bundkort, som den sad i - det er ikke mere end 3 måneder siden...)

/Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-10-04 18:37

> [...]
> hælder mest til, men CPU'en virkede ellers fint førhen (på et ældre
> bundkort, som den sad i - det er ikke mere end 3 måneder siden...)

Ilde håndtering af en CPU tager livet af selvsamme.
Der skal kun en lille ladning statisk elektricitet til og så er sådan en
kaput.

Jeg ligger selv inde med et ECS K7S5A der virker, omend stabilt men det
virker, problemet med mit er at bundkortet i ny og næ sætter FSB'en tilbage
til 100 MHz mod de 133 MHz CPU'en skal køre med. En af mine venner havde et
bundkort magen til med samme problem, andre jeg kender har også haft samme
model og de var heller ikke problemfrie.
ECS har haft en fejlprocent på omkring 25 med netop denne serie af bundkort,
så det ville ikke undre mig at dit også hører med under de uheldige 25
procent.

Men prøv at lave en bordopstilling med bundkortet, placér en antistatisk
pose på kassen til bundkortet og tilslut de nødvendige dele* og prøv om det
vil køre.

* CPU (med køler selvfølgelig), RAM, grafikkort, tastatur og en HD

Hvis det så virker i bordopstilling så er der noget i kabinettet der
forstyrrer og det må du så lokalisere og fjerne.

Mvh
Benjamin

Fra : Nielsen

Dato : 17-10-04 19:31

[...]

> [...]
>
> Hvis det så virker i bordopstilling så er der noget i kabinettet der
> forstyrrer og det må du så lokalisere og fjerne.

Det vil jeg prøve! Dog bliver det desværre ikke i nærmeste fremtid, da
skolen starter igen...

/Jakob

Fra : Anders M. Petersen

Dato : 21-10-04 12:31

Jeg er absolut nybegynder på selvbyggede PC'ere, men havde nøjagtigt
samme symptomer da jeg lavede min første PC på Asus P4P800 - det viste
sig at jeg havde glemt at forbinde det ANDET strømstik til bundkortet
(dumt!). Du skal se efter om du har forbundet både det brede 2x5 stik
men også det lille 2x2 stik fra PSU til bundkortet. Uden dette er der
liv i diverse lamper men skærmen virker helt død - ikke engang bios
kommer op...

Efter at have rettet fejlen var alt i skønneste orden (og jeg var
blevet lidt klogere!)

MVH
Anders M. Petersen

Fra : The Mann

Dato : 19-10-04 20:08

> [...]

> et ASUS AGP-V3800M/32M (det har jeg spurgt om virkede i mit ECS K7S5A -

Hej Jakob

Jeg har selv samme model
ved mig har det altid været ram blokkene som ikke var kommet helt i

The MANN