Vinduespolering.
Fra : Dorte Haals Christen~

Dato : 13-05-01 23:19

Hvem har et godt råd til vinduespolering, - så der ikke er "striber", når
solen skinner?

Hilsen
Dorte

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-05-01 23:46

"Dorte Haals Christensen" <dorte@mail.dk> wrote in message

> Hvem har et godt råd til vinduespolering, - så der ikke er "striber",
når
> solen skinner?

Lunkent vand med et par dråber rengøringsmiddel (sulfo), ikke meget, og
en god skraber, så er den klaret.

Niels

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 14-05-01 00:29

> når
>
> Lunkent vand med et par dråber rengøringsmiddel (sulfo), ikke meget, og
> en god skraber, så er den klaret.
>
> Niels

Og lidt eddikesyre, et lille skvat i vandet gør underværker.

mvh
Vibeke

Fra : Niels Steg

Dato : 14-05-01 00:05

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> når
>
> Lunkent vand med et par dråber rengøringsmiddel (sulfo), ikke meget,
og
> en god skraber, så er den klaret.

Jeg har aldrig været god til sådan en skraber, jeg får striber
alligevel..
i stedet bruger jeg 2 microfiberklude, en våd til at vaske ruder/spejle
og en tør til at fjerne vandet og glasset er bare blankt.

Niels (steg)

Fra : M@rk

Dato : 14-05-01 08:34

Mon, 14 May 2001 00:18:40 +0200, berigede "Dorte Haals Christensen"
<dorte@mail.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvem har et godt råd til vinduespolering, - så der ikke er "striber", når
>solen skinner?

Vi bruger lunkent vand med en sjat lagereddike - fungerer perfekt og er
hamrende billigt

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Bo

Dato : 14-05-01 17:04

> Hvem har et godt råd til vinduespolering, - så der ikke er "striber", når
> solen skinner?

Min erfaring er, at det suverænt bedste er at anvende en professionel
indsæbningsmoppe ( ca. 70 kr. ) og derefter tørre rent med en GOD skvisj (
skraber ), d.v.s. en, hvor gummiet er nyt og ikke gammelt og hårdt. (Ca. 100
kr.)
Brug så allerhelst regnvand og et til formålet beregnet vinduesmiddel - en
liter koster ca. 50 kr., men så er der også rigeligt til rigtig, rigtig
mange år.
Det er meget vigtigt at tørre skraberen mellem hver gang, man har løftet den
fra af ruden og sætter den til igen. Allerbedst hertil er et vaskeskind, men
en godt brugt, helt ren gulvklud eller lign. kan bruges.
Det er lynhurtigt at pudse vinduer, og de bliver fuldstændig skinnende.
Mvh.
Bo K

Fra : Eva

Dato : 14-05-01 19:35

Det er også godt at tilsætte vandet et par dråber afspændingsmiddel (det man
bruger til opvaskemaskinen). Det tager kalken.

Hilsen Eva

Bo <Bo@ferie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dp00n$2icf$1@news.cybercity.dk...

Fra : Claus

Dato : 20-05-01 09:45

"Bo" <Bo@ferie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skraber ), d.v.s. en, hvor gummiet er nyt og ikke gammelt og hårdt. (Ca.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

Og husk at "skraberen" ikke må bruges til andet end vinduer, ikke noget med
lige at snuppe fliserne på badeværelset , så er gummiet færdigt og den
begynder at stribe.!!!

Mvh.
Claus.
Pensioneret proffessionel rude knubber.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 14-05-01 19:37

Hej
Næh, nu skal I bare høre min gamle fars gode og viksomme råd:

Brug vand fra regnvandstønden - altså kalkfrit, og så et skvæt
sprinklervæske.
Brug en blød børste eller lign. og så en gummiskraber.
Vand fra regnvandstønden er også perfekt til at vaske bil i - så behøver man
ikke tørre af udvendigt.

Venlig hilsen Birgitte

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-05-01 20:14

"Birgitte Abkjær" <paogba@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Brug en blød børste eller lign. og så en gummiskraber.
> Vand fra regnvandstønden er også perfekt til at vaske bil i - så behøver

Man bør isåfald sætte et filter mellem nedløbsrøret og tønden.
Ellers vasker man bil med vand der er fyldt med diverse urenheder der er
skyllet ned fra taget....
Og ridsede biler er ihvertfald ikke noget jeg er glad for
Men iøvrigt en god idé

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 14-05-01 22:17

Hej

Disse urenheder er da faldet ned på bunden, og jeg tapper ikke vandet fra
bunden - kun når tønden er næsten tom.

VH Birgitte

Fra : bo nielsen

Dato : 20-05-01 15:57

Hej Dorte,
Jeg bruger også lidt opvaskemiddel og en almindelig klud til at gøre vinduet
vådt, så tørrer jeg over med et viskestykke eller en stofble. Derefter lader
jeg regnen om resten, jeg pudser nemlig altid vinduer i regnvejr, så bliver
de flotte uden et stort arbejde, og bestem også uden striber når solen når
frem. Hilsen Nina Hald

Fra : Klaus

Dato : 21-05-01 13:29

Jeg tørrer efter med en gammel aves eller reklame (i papir) det er billigt
og funger.

Klaus

Fra : Klaus

Dato : 21-05-01 13:30