ECS K7S5A - kan den klare mit grafikkort?
Fra : Nielsen

Dato : 14-10-04 12:52

Har netop sat et ECS K7S5A i en PC.

Nu er spørgsmålet imidlertid, om den kan klare mit grafikkort, som er et
"ASUS AGP-V3800M/32M" ?

Jeg har læst, at selvom ens grafikkort er af typen AGP, så er det ikke
sikkert, at det passer i et bundkort pga. strømspændningsforskelle. Jeg vil
nødig brænde det hele af, så jeg satser lidt på Jeres hjælp ...

venlig hilsen
Jakob Nielsen

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 14-10-04 13:03

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Har netop sat et ECS K7S5A i en PC.
>
> Nu er spørgsmålet imidlertid, om den kan klare mit grafikkort, som er et
> "ASUS AGP-V3800M/32M" ?

Hej.

Her er hvad der sidder i mit: Det kører fint.

Beskrivelse Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID 62-1029-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5AK7S5A Release
10/29/2002 S
Motherboard Navn ECS K7S5A

Enheds Beskrivelse Device Type
nVIDIA RIVA TNT2 M64 (Asus AGP-V3800M) Grafik Kort
nVIDIA RIVA TNT2 M64 3D Acclerator

PH

Fra : Nielsen

Dato : 14-10-04 13:08

Ja, det ligner jo meget hvad jeg har: Den eneste forskel er, at mit hedder
"ASUS AGP-V3800M/32M"
og dit hedder "Asus AGP-V3800M"

Mon den forskel betyder noget?

Med venlig hilsen
Jakob

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 14-10-04 13:11

> Ja, det ligner jo meget hvad jeg har: Den eneste forskel er, at mit hedder
> "ASUS AGP-V3800M/32M"
> og dit hedder "Asus AGP-V3800M"
>
> Mon den forskel betyder noget?

Mit er et 64MB. Dit er sikkert 32MB. Jeg kan ikke se at de mindre antal af
ram skulle kunne gøre noget.

PH

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-10-04 13:19

> "Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse

> Mit er et 64MB. Dit er sikkert 32MB. Jeg kan ikke se at de mindre antal af
> ram skulle kunne gøre noget.

Øhmm.. Undskyld jeg lige sådan blander mig..
Men V3800M/32M er kun et 32 MB kort.
V3800/M er sikkert kun et 16 MB kort.

Svjh. blev TNT2 kort ikke lavet med mere end 32 MB som det største.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 14-10-04 13:31

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhmm.. Undskyld jeg lige sådan blander mig..
> Men V3800M/32M er kun et 32 MB kort.
> V3800/M er sikkert kun et 16 MB kort.
>
> Svjh. blev TNT2 kort ikke lavet med mere end 32 MB som det største.

Der er nok lidt om det. Hvad forskellen på M/ og 32M-modellen er kan jeg
ikke lige se.

Her er lidt:

Features/Specifications

a.. Asus 32 MB TNT2 M64 AGP Video Card
b.. General Features:
c.. nVidia TNT2 M64 chipset
d.. 2D/3D Graphics
e.. 32 MB SDRAM
f.. 250M pixels/sec maximum throughput
g.. 1.2GB/sec memory bandwidth
h.. 32-bit Z/stencil buffer
i.. 32-bit color depth
j.. OpenGL and DirectX acceleration
k.. Connectors:
l.. Standard 15-pin SVGA connector
m.. Regulatory Approvals:
n.. FCC
o.. CE
p.. Notes:
q.. Model V3800M/32M
r.. Card only

Fra : Nielsen

Dato : 14-10-04 13:36

....men kan mit ECS K7S5A køre med "ASUS AGP-V3800M/32M" (og det har 32 MB
ram) ??

Så vidt jeg ved er det jo forskellige volt-spændinger i AGP-porte.

Manualen siger imidlertid intet om at man skal passe på her...

med venlig hilsen
Jakob Nielsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-10-04 14:09

> [...]
>

> Så vidt jeg ved er det jo forskellige volt-spændinger i AGP-porte.
>
> Manualen siger imidlertid intet om at man skal passe på her...

Du kan sagtens køre med kortet i dit bundkort, det sker der ikke noget ved.
Så stop du blot kortet i maskinen og kør løs

Mvh
Benjamin