mørtelpuds og spartesmasse - giver de ens ~
Fra : Karsten L

Dato : 13-10-04 14:30

Hej,
Jeg har pudset nogle vægge bestående af mursten og noget træværk.
Nogle steder er der lidt ridser og fine huller som skal udfyldes med
et eller andet.
Er der noget problem i at spartle ud med en sandspartelmasse.
Jeg tænker her på, om den færdige overflade, som skal males,
bliver ens både hvor overfladen så består af puds nogle steder og
spartelmasse andre steder.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Anders Lund

Dato : 13-10-04 18:52

Hej!
Jeg er ret sikker på, at hvis du går i gang med sandspartlen, så skal du
spartle det hele.
Måske kan du gøre det, hvis du kun kommer spartel i de ujævnheder, som du
ikke kan leve med, og derefter sliber let henover med groft sandpapir...!
Sandspartlen er jo betydelig finere end pudsen.
Med venlig hilsen

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!