Varmeovn?
Fra : Lazy

Dato : 12-10-04 20:05

Hej

Nu hvor vinteren står for døren, overvejer jeg at købe en varmeovn, men er i
tvivl om hvilken jeg skal vælge.

Jeg vil gerne høre erfaringer som i har.

Skal det være gas eller petrolium?

Mvh

Lazy

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-10-04 20:40

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal det være gas eller petrolium?

Prøv at kigge på dette link, der fører dig til tidligere indlæg i denne
gruppe om Zibro (petroleums/olieovn) kontra opvarmning ved gas:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=zibro&meta=group%3Ddk.fritid.hus-og-have

Hvis du har råd og lyst til betale, hvad en god petroleums/olieovn koster,
tror jeg ikke nogen vil mene andet, end at du med stor fordel kan købe en
sådan frem for en gasovn.

Anskaffelsesprisen er lavest for en gasvarmer, men det er mig bekendt også
den eneste fordel, der er ved det valg.

Mvh. Lisbeth

Fra : kulle50

Dato : 18-10-04 19:58

"Lazy" skrev d. 12-10-04 20:05 dette indlæg :
> [...]
men er i
> tvivl om hvilken jeg skal vælge.
>
> Jeg vil gerne høre erfaringer som i har.

Hej
For mig var der ingen tvivl, efter vi havde prøvet en gasovn, hele
familien fik simpelt hen hovedpine når ovnen havde været tændt i 20
minuter, herefter købte vi en zibro laser sre 155 og den er der ingen af
os der får ubehag af.

MVH
Kulle

http://www.kandu.dk/

Fra : Lazy

Dato : 19-10-04 15:53

> [...]
> familien fik simpelt hen hovedpine når ovnen havde været tændt i 20
> minuter, herefter købte vi en zibro laser sre 155 og den er der ingen af

Hej Kulle

Jeg har besluttet mig for en Zibro ovn, men nu er problemet så hvilken
nummer jeg skal vælge.

Hører gerne erfaringer.

Mvh

Lazy

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-10-04 18:13

> Hører gerne erfaringer.

Under hvilke forhold skal du bruge den?
Hvor meget skal opvarmes, hvor meget og hvor tit?
Har du kigget på Zibros webside?
http://www.zibro.com/Denmark/dkContentpages/dkKamin.htm

Jeg bruger en sølvfarvet Laser SRE 155 til at opvarme ca. 35 kvm kolonihave.
Dens kapacitet er 12-50 kvm.

Når jeg kommer ud i huset på denne årstid tænder jeg fluks ovnen og sætter
kaffe over. Når kaffen er klar, kan jeg tage overtøjet af og sætte mig med
kaffen uden at fryse.

Jeg er MEGET glad for min Zibro. Mine naboer i kolonihaven overvejer at
skifte deres gasovne ud med en Zibro som min, så jeg tror ikke du fortryder
at købe sådan en.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lazy

Dato : 19-10-04 20:52

Hej

Jeg skal bruge ovnen til at lave noget hurtigt varme når vi kommer hjem til
et koldt hus.(helårshus)

Jeg har fastbrændselsfyr (som er for lille til at fyre natten over), men det
kan godt være lidt koldt om morgenen og når vi kommer hjem fra arbejde.

Så jeg tænkte på om ikke en ovn kunne give noget hurtigt varme, indtil
fastbrændselsfyret var tændt godt op.

Mvh

Lazy

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-10-04 09:18

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal bruge ovnen til at lave noget hurtigt varme når vi kommer hjem
til
> et koldt hus.(helårshus)

Zibro-ovnen er fænomenal til at varme på bestemte tider.
Man programmerer den til at tænde eksempelvis en time eller to før man
vågner eller kommer hjem.

Eller sætter den til at sørge for at temperaturen ikke falder til under en
bestemt grad. Når vi sover i kolonihaven på kolde årstider, sætter vi den
til at sørge for, at temperaturen ikke falder under 13-15 grader.

Tror, at det i dit tilfælde kun handler om at finde den Zibro, der passer
til den rumstørrelse, den skal opvarme.

Mvh. Lisbeth