/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Frasortere spam i Windows
Fra : klaus


Dato : 12-10-04 18:59


I mit postprogram Mozilla kan jeg frasortere post der fylder mere end 10
kb. ligesom der er en antispamfunktion, som frasorterer de fleste
spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?


--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen
www.aigis.dk


 
 
Kent Friis (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 12-10-04 19:25

Den Tue, 12 Oct 2004 19:58:33 +0200 skrev klaus:
>
> I mit postprogram Mozilla kan jeg frasortere post der fylder mere end 10
> kb. ligesom der er en antispamfunktion, som frasorterer de fleste
> spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
> mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?

Mozilla findes til Windows.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Kim Ludvigsen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 12-10-04 20:04

klaus wrote:
>
> I mit postprogram Mozilla kan jeg frasortere post der fylder mere end 10
> kb. ligesom der er en antispamfunktion, som frasorterer de fleste
> spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
> mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?

Du kan frasortere på størrelse, og du kan frasortere på flere andre
faktorer i Outlook Express, du kan læse lidt om, hvordan du bruger
filterfunktionen i Outlook Express her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre.html

Men som Kent skriver, fås Mozilla også til Windows, og filterfunktionen
i Mozilla er mere intelligent end den i Outlook Express.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?
http://kimludvigsen.dk

klaus (12-10-2004)
Kommentar
Fra : klaus


Dato : 12-10-04 23:45

Kim Ludvigsen wrote:
> klaus wrote:
>
>>I mit postprogram Mozilla kan jeg frasortere post der fylder mere end 10
>>kb. ligesom der er en antispamfunktion, som frasorterer de fleste
>>spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
>>mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?
>
>
> Du kan frasortere på størrelse, og du kan frasortere på flere andre
> faktorer i Outlook Express, du kan læse lidt om, hvordan du bruger
> filterfunktionen i Outlook Express her:
> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre.html
>
> Men som Kent skriver, fås Mozilla også til Windows, og filterfunktionen
> i Mozilla er mere intelligent end den i Outlook Express.
>

På din hjemmeside beskriver du omhyggeligt og detaljeret hvordan OE kan
sættes op til at begrænse spam - men ikke hvordan OE kan sættes op til
at frasortere mails der fylder mere end fx. 20 kb. (hovedparten af mine
mails, som fylder mere end 20 kb, er spam). Jeg kan godt lide den den
måde at frasortere spam på, fordi den er enkel og nem at administrere.

Desuden følger der ikke nogen decideret antispamfunktion med i OE, så
vidt jeg ved (korriger mig hvis jeg tager fejl). Man skal selv
installere Spamfighter, Popfile eller hvad de nu hedder efter at have
installeret OE, hvis man vil have tilføjet en antispamfunktion.

Men jeg kan forstå på Bertel Lund Hansen at Agent har de faciliteter som
jeg efterlyser iog Asbjørn foreslår Eudora og Pegasus, så dem vil jeg prøve.


--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen
www.aigis.dk


Kim Ludvigsen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 13-10-04 00:17

klaus wrote:
>
> Kim Ludvigsen wrote:
> > klaus wrote:
> >
> >>Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
> >>mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?
> >
> > Du kan frasortere på størrelse, og du kan frasortere på flere andre
> > faktorer i Outlook Express,
>
> På din hjemmeside beskriver du omhyggeligt og detaljeret hvordan OE kan
> sættes op til at begrænse spam - men ikke hvordan OE kan sættes op til
> at frasortere mails der fylder mere end fx. 20 kb.

Det er fordi jeg kun har medtaget de filtermuligheder, jeg anså som mest
brugbare. Jeg vil overveje at beskrive størrelsesfiltret. Men du får
lige lidt trin for trin her:

Opret ny regel som beskrevet på min side. Under punkt 1, "Vælg
betingelser for reglen", sætter du flueben ud for "Hvor meddelelsen
overstiger størrelse". Vælg den ønskede handling i punkt 2, for eksempel
"Slet den". Klik på linket "størrelse" i punkt 3. En dialogboks åbnes,
hvor du kan angive den ønskede størrelse.

> Desuden følger der ikke nogen decideret antispamfunktion med i OE, så
> vidt jeg ved (korriger mig hvis jeg tager fejl).

Kun de filtre, du selv kan oprette. Og som skrevet i mit forrige indlæg,
er de ikke så intelligente som spamfiltret i Mozilla.

> Man skal selv
> installere Spamfighter, Popfile eller hvad de nu hedder efter at have
> installeret OE, hvis man vil have tilføjet en antispamfunktion.

Du kan komme langt med de hjemmelavede filtre i Outlook Express, men du
vil typisk få fanget flere spammails med et decideret antispam-program.

> Men jeg kan forstå på Bertel Lund Hansen at Agent har de faciliteter som
> jeg efterlyser iog Asbjørn foreslår Eudora og Pegasus, så dem vil jeg prøve.

Jeg er ikke sikker på, deres filterfunktioner er meget bedre end Outlook
Express', men ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt kan det måske være
meget fornuftigt med et alternativt program.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på hjemmesiderne med aktive bogmærker (bookmarklets).
http://kimludvigsen.dk

Thomas G. Madsen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 12-10-04 23:58

klaus skrev:

> På din hjemmeside beskriver du omhyggeligt og detaljeret
> hvordan OE kan sættes op til at begrænse spam - men ikke
> hvordan OE kan sættes op til at frasortere mails der fylder
> mere end fx. 20 kb. (hovedparten af mine mails, som fylder
> mere end 20 kb, er spam).

Opret en meddelelsesregel (Tools -> Message Rules -> Mail)
med følgende indhold:

Apply this rule after the message arrives
Where the message size is more than 20 KB
Delete it

Eller:

Apply this rule after the message arrives
Where the message size is more than 20 KB
Do not Download it from the server

PS. Der findes en gruppe, som omhandler Outlook Express.
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.

--
Hilsen
Madsen

Bertel Lund Hansen (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-10-04 20:21

klaus skrev:

>spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i Windows, hvor
>mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver frasorteret?

Findes der nogen hvor man ikke kan? Jeg bruger Agent som godt
kan.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Krautwald (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Krautwald


Dato : 13-10-04 22:10

In newsgroup dk.edb.sikkerhed wrote, Bertel Lund Hansen, this, the Tue,
12 Oct 2004 21:21:18 +0200:

Hello Bertel Lund Hansen,

>Findes der nogen hvor man ikke kan? Jeg bruger Agent som godt
>kan.

Hmm...

Finder du virkelig Agent god som en mail klient?


--
Med venlig hilsen
Kristian Krautwald

Bertel Lund Hansen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-10-04 22:17

Kristian Krautwald skrev:

>Finder du virkelig Agent god som en mail klient?

Ja. Hvad synes du der er galt med den?

Xfut dk.edb.internet.software.mail+news
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Kristian Krautwald (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Krautwald


Dato : 14-10-04 21:15

In newsgroup dk.edb.sikkerhed wrote, Bertel Lund Hansen, this, the Wed,
13 Oct 2004 23:17:27 +0200:

Hello Bertel Lund Hansen,

>>Finder du virkelig Agent god som en mail klient?
>Ja. Hvad synes du der er galt med den?

Måske er det bare mig, men Agent er 'kun' til news, - at bruge den til
mail ville virke forkert ´

Kan den spamfiltere på andre måder end via Kill og Watch?


--
Med venlig hilsen
Kristian Krautwald

Knud Gert Ellentoft (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-10-04 22:36

Kristian Krautwald skrev:

>Måske er det bare mig, men Agent er 'kun' til news, - at bruge den til
>mail ville virke forkert ´

Hvorfor?
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ukendt (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-10-04 16:35

On Wed, 13 Oct 2004 23:10:02 +0200, Kristian Krautwald
<kristian@krautw!Fjerndette!ald.dk> wrote:

>Finder du virkelig Agent god som en mail klient?

Ja hvorfor ikke ?

Den kan ikke læse HTML mails, hvori de fleste ubehagelige ting
befinder sig.

Desuden åbner den ikke bare vedhæftede filer, hvis operativsystemet
mener at den kender filtypen.

Jeg har aldrig fået en virus ind ad "bagdøren" fordi mit mailprogram
synes at det er OK at åbne visse filtyper fra nettet uden at spørge
først !

Mvh
Allan Jul Woer
Denmark

Asbjorn Hojmark (12-10-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 12-10-04 21:11

On Tue, 12 Oct 2004 19:58:33 +0200, klaus <ke@aigis.dk> wrote:

> I mit postprogram Mozilla kan jeg frasortere post der fylder mere
> end 10 kb. ligesom der er en antispamfunktion, som frasorterer de
> fleste spammails. Findes der mailprogrammer som kan afvikles i
> Windows, hvor mail i bestemt størrelse og evt. spammail bliver
> frasorteret?

Mozilla-pakken findes til Windows, men de andre postprogrammer,
jeg lige kan komme i tanker om (Agent, Eudora, Outlook, Outlook
Express, Pegasus), kan det samme.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste