Hvor finder jeg Gulvtegl ?
Fra : TAG

Dato : 10-10-04 16:19

Hej alle sammen...

Vi har lige købt et idyllisk landsted med stråtag, beliggende midt i en
dejlig skov.
Vi er godt igang med at sætte stedet istand, vi har lige banket alt busset
af vægende og vandskuret dem. Så det kommer til at se mere rustikt ud.
Dørende i hele huset er f.eks. lavet som gamle porte uden håndtag (som man
kender fra borg eller fæstnig)

Gulvende i brykkers, køkken, hal samt pejsestue er 35-40 gamle blødstrøjende
mursten virkelig flotte. Og den stemning ville vi også gerne skabe i vores
stue, som da vi overtog var belagt med et væg til væg tæppe !!!

MEN nu da vi har støbt og lagt gulvvarme, viser det sig næsten umuligt at
skaffe sådanne gulvtegl.
Alle de fabrikker vi har hørt om lavede sådanne tegl er enten lukket, eller
holdt op med at lave sådanne gulvtegl.

Er der nogen i dette forum der har kendskab til, hvor man kan købe sådanne
tegl. Eller ved hvor der ligge nogle evt. brugte er vi meget intresseret.
Vi skal bruge ca. 50m2. Det vi helst vil have er mokka farvet, men hvis det
ikke kan lade sig gøre kan andre farver også bruges.

På forhånd TAK for hjælpen

Den fortvivlet gårdejer.

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-10-04 17:34

TAG (tag@NOSPAM.dk) skrev følgende:
> [...]

> intresseret. Vi skal bruge ca. 50m2. Det vi helst vil have er mokka
> farvet, men hvis det ikke kan lade sig gøre kan andre farver også

Hejsa.

Kan klinker gøre det?

- Martin

Fra : TAG

Dato : 10-10-04 17:38

> Hejsa.
>
> Kan klinker gøre det?
>
> - Martin

Hej Martin

Nej desværre ikke - det vil hun ikke acceptere
Og det vil jeg nok heller ikke.
Det vil bryde den rustikke stil... De skal helst være lidt skæve og buet.
(som dem i køkkenet - de er virkelige flotte.)
Gulvet er også forbredt på de tykke sten frem for klinker ca. 10 mm.

- TAG

Fra : Omnolog HMH

Dato : 11-10-04 17:45

Her i odense har vi noget der ligner hårdtbrændte musten på fortovene. Er
det noget i den stil, du skal bruge?

Fra : TAG

Dato : 10-10-04 17:50

Ja - måske !
Dem vi har set er bare så lige og pæne at de heller ikke helt passer ind i
stilen
Jeg ved godt vi er "meget" vanskelige, men når det nu skal være, skal det jo
helst være det rigtige !
Og når man nu kan se hvor flotte de gamle gulve er så bliver man nok sidt
sart...

TAG

Fra : Marlene

Dato : 12-10-04 07:43

"TAG" <tag@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - måske !
> Dem vi har set er bare så lige og pæne at de heller ikke helt passer ind i
> stilen

Jeg har det på samme måde; vil også gerne have tegl, der ikke er for pænt,
og Fyns Tegl laver meget lige tegl.

Mvh. Marlene.

Fra : Walther

Dato : 11-10-04 18:23

http://www.fynstegl.dk/

her måske?

mvh,
walther

Fra : TAG

Dato : 10-10-04 20:01

Hej Walther

TAK - men desværre kan de ikke hjælpe vi har prøvet men tak for
hjælpen/forsøget.

TAG

Fra : Mads Madsen

Dato : 11-10-04 18:13

TAG wrote:
> [...]
> intresseret. Vi skal bruge ca. 50m2. Det vi helst vil have er mokka
> farvet, men hvis det ikke kan lade sig gøre kan andre farver også

Prøv:
http://www.petersen-tegl.dk/Default.asp?ID=21

Hos www.genbyg.dk så jeg også på et tidspunkt flækkede tegl til lige det
formål. De er desværre ikke at finde på hjemmesiden længere, men det kan da
være de kan hjælpe hvis du giver dem et ring.

Mvh.
Mads

Fra : Vittrup

Dato : 11-10-04 19:14

Vi har lige set nogle ret rustikke, håndstrøgne, kvadratiske tegl hos Danesp
i odense. http://www.danesp.dk/ Jeg tror ikke du kan se de nævnte på
hjemmesiden men de kan ses i butikken.

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : TAG

Dato : 10-10-04 20:03

Hej Søren

Det lyder spænden - så det vil jeg prøve i morgen...
Jeg håber virkelig der er bid, for vi er ved at være lidt trætte af at gå på
beton gulv - det støver helt vildt. !

TAG