Ram til Abit AN7?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-10-04 16:41

Hej i gruppen

Jeg står og skal til at have nye ram til mit Abit AN7 bundkort, da de 512 Mb
PC2700 jeg har nu hverken er nok eller kan følge med min overclockede Barton
XP2500@2200MHz

Jeg vil nu gerne kører Dual på rammene og det skal være 2x 512 Mb PC3200
mindst, derudover vil jeg gerne kunne kører med en rimelig lav timing på
rammene.

Men jeg synes at det er svært at overskue markedet for ram, hvad skal jeg
vælge og pris mæssigt vil jeg ikke så gerne over 2000 ,-

Mvh.
Michael

Fra : JK

Dato : 10-10-04 18:13

On Sun, 10 Oct 2004 17:41:01 +0200, "Michael Nielsen"
<leahcim@chicks.dk> wrote:

> [...]
>
>Men jeg synes at det er svært at overskue markedet for ram, hvad skal jeg
>vælge og pris mæssigt vil jeg ikke så gerne over 2000 ,-

Jeg ville vælge nogle Geil pc3200. 2x512 bliver 1398,-

http://www.techimo.com/articles/i67.html

kører dem som pc3500. Derfor et godt køb.

Dette review skriver, at de kan klare 260 MHz (PC4160).
http://www.3dvelocity.com/reviews/geil3200/geil3200.htm

Jeg har selv købt dem til amd64, men afventer bedre 939 bundkort og
billigere 90 nm cpu'er.

mvh

John

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-10-04 17:10

> Jeg ville vælge nogle Geil pc3200. 2x512 bliver 1398,-

Hvor?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-10-04 19:06

Michael Nielsen wrote:

> Jeg vil nu gerne kører Dual på rammene og det skal være 2x 512 Mb

Jeg vil kalde det spild af penge, for gevinsten er til at overse. Dual
giver kun markante fordele på Intel-systemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 10-10-04 20:12

> Jeg vil kalde det spild af penge, for gevinsten er til at overse. Dual
> giver kun markante fordele på Intel-systemer.

Jep, men hvis han gerne vil have 1024 MB kan han "ligeså godt" købe 2 stk
512 MB blokke og køre dem dual ;)

Til OP:
For at køre dual behøver RAM'ene ikke at være speciel paired, som man måske
skulle forledes til at tro da de sælges i "dual pakker"... Så du kan måske
spare lidt på at købe 2 stk løse 512 MB blokke!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-10-04 23:11

Brian Lund wrote:

> Jep, men hvis han gerne vil have 1024 MB kan han "ligeså godt" købe 2
> stk 512 MB blokke og køre dem dual ;)

Mange Athlon-bundkort kan ikke køre med fuld FSB på mere end ét
RAM-slot.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 11-10-04 10:38

> Mange Athlon-bundkort kan ikke køre med fuld FSB på mere end ét
> RAM-slot.

Ældre bundkort måske, men et Abit AN7 kan helt sikkert.

Mvh
Jakob