Asrock P4VT8+ ikke genkendt som ACPI i XP
Fra : ct

Dato : 10-10-04 12:09

har lige købt et Asrock P4VT8+ (Celeron CPU, Via chipset) bundkort og
installeret det, men i XP genkendes computeren som 'Standard PC' og ikke som
normalt 'Uniprocessor ACPI pc'

Det vil sige at computeren ikke kan slukke af sig selv ved shutdown Jeg
får den der ' det er nu sikkert at slukke din pc ' ting op, ikke ret fedt...

Jeg har set BIOS igennem 10 gange nu, kan ikke finde noget med ACPI eller
PnP OS som der plejer at være i BIOS. Har opgraderet til seneste version
(1.5). Jeg har ligeledes installeret alle Via drivere (4-in-1).

Nogen der kan hjælpe mig ??

Claus

Fra : ct

Dato : 12-10-04 08:55

fandt selv ud af det - dum BIOS, blev ikke automatisk genkendt som ACPI
under intallation.

tryk F5 under installation der hvor Win siger 'tryk F6 for at installere
yderligere enhedsdrivere...', så kommer der en lite op hvor man kan vælge
'ACPI uniprocessor PC' istedet for 'standard PC'. Så virker det.

claus