Samling af bordplade!!
Fra : jacob

Dato : 10-10-04 11:50

Hej NG.

Jeg har et bryggersbord som mangler 110cm i at nå ind til vægge. jeg har nu
fået et stykke bordplade som passe, MEN hvordan skal jeg sætte de to plader
sammen???

haster!!!

MVH Jacob Johansen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-10-04 14:01

"jacob" skrev
> Jeg har et bryggersbord som mangler 110cm i at nå ind til vægge. jeg har nu
> fået et stykke bordplade som passe, MEN hvordan skal jeg sætte de to plader
> sammen???

Forudsat at selve tilskæringen er udført ordentæigt
og at enderne passer sammen, er en "fisk" den rigtige
måde. En rille fræses i bordpladeenderne som skal stødes
sammen, og "fisken", som er en flad øjeformet fiberklods,
limes med pva lim i rillen, så den er fordelt 50/50 i begge
plader. Metoden er dog kun stabil hvis bordpladen understøttes
af f.eks skabe hele vejen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 10-10-04 14:44

Peter Schrøder wrote:
> [...]
> limes med pva lim i rillen, så den er fordelt 50/50 i begge
> plader. Metoden er dog kun stabil hvis bordpladen understøttes

Hvis den ikke gør det, skal der fræses nogle "fiskehaler" i undersiden til
nogle beslag, som man så spænder bordpladerne sammen med.
Ebbe.