Varmeflytningsanlæg med plastik eller stål~
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 11:04

Hejsa.

Jeg har beslutte mig for at anskaffe mig et varmeflytningsanlæg, og
ser at to byggemarkedkæder (Bauhaus og Råd & Dåd) har tilbud i den
kommende uge.

Det ene er med plastikrør og det andet er i stålrør, hvad er bedst.?
Jeg kunne forstille mig at stålrør er bedst, da udluftningsanlæg
normalt udføres i dette materiale. Der er ca. 1100.- kr. prisforskel
og det er plastik som er billigst. Jeg er godt klar over at der skal
isolering på begge typer.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-10-04 17:34

"Erik Hansen" <mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt udføres i dette materiale. Der er ca. 1100.- kr. prisforskel
> og det er plastik som er billigst. Jeg er godt klar over at der skal

Jeg ville bruge rørisolering som rør og så lave det selv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 18:35

On Sun, 10 Oct 2004 18:33:37 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg ville bruge rørisolering som rør og så lave det selv.

Den forstår jeg ikke.?

Kan du uddybe hvad rørisolering er, evt. link.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-10-04 19:25

> Den forstår jeg ikke.?
>
> Kan du uddybe hvad rørisolering er, evt. link.?

Skumrør, dem kan du så lime/fuge/tape sammen. De vil samtidig med at være
isolerende, udgøre selve røret. P.gr.a. prisen må du nok holde dig i små
dimensioner, men luft er jo også til at flytte langt uden nogen særlig
modstand. Har ikke selv prøvet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : g.lykke

Dato : 12-10-04 06:35

"" skrev d. 10-10-04 11:04 dette indlæg :
> [...]
> normalt udføres i dette materiale. Der er ca. 1100.- kr. prisforskel
> og det er plastik som er billigst. Jeg er godt klar over at der skal

hej Erik
har lige lavet et varmeflytningssystem i mit eget hus , brugte stål fra
VVS-Grossisten i Børkop. www.vvs-grossisten.dk og det fungerer fint, og
spar så ikke på isoleringen omkring rørene.

hilsen
g.lykke

http://www.kandu.dk/