Debian og SoundBlaster Live
Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-05-01 21:12

Høp!

Nu fik jeg kompilet mig en 2.4.4'er, med emu10k1 support - men mit lydkort
vil ikke. Det er et SoundBlaster Live Platinium 5.1. Hvis jeg i KDE går ind
i Control Center > System > KDE Sytem Control og vælger properties for
kortet siger den: "This device is Operational".

Jeg har også forsøgt at give allebrugere adgang til /dev/dsp og /dev/mixer
- no go!

Er der nogen der har andre forslag ?

Når jeg forsøger at afspille noget i KDE media player chrasher den. Hvis
jeg hopper i console og bruger mp3blaster får jeg "No sound device
available".

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Peter Seidler

Dato : 14-05-01 12:51

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2632987.k9CP3fYhb5@flaf...
> [...]
> i Control Center > System > KDE Sytem Control og vælger properties for
> kortet siger den: "This device is Operational".

Har du installeret alsa-pakkerne (alsaconf mm.)

--
Peter Seidler