/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Spam til virksomheder
Fra : Thomas VJ


Dato : 06-10-04 23:15

Hejsa,

Lige et kort spørgsmål...
Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?
Og hvis det ikke er, hvor melder man det så?
spam@fs.dk er vel egentlig kun til private, eller hvad?

mvh
Thomas



 
 
Jeroen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Jeroen


Dato : 06-10-04 23:29

Nej, det må man ikke.

Ved ikke hvor det meldes.

VH

Jeroen

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message
news:A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk...
> Hejsa,
>
> Lige et kort spørgsmål...
> Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?
> Og hvis det ikke er, hvor melder man det så?
> spam@fs.dk er vel egentlig kun til private, eller hvad?
>
> mvh
> Thomas
>
>



Anders Christensen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 06-10-04 23:34

Jeroen wrote:
> Nej, det må man ikke.
>
> Ved ikke hvor det meldes.
>
> VH
>
> Jeroen
>
> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message
> news:A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk...
>
>>Hejsa,
>>
>>Lige et kort spørgsmål...
>>Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?
>>Og hvis det ikke er, hvor melder man det så?
>>spam@fs.dk er vel egentlig kun til private, eller hvad?
>>
>>mvh
>>Thomas

Jeg melder det spam jeg modtager fra danske afsendere til spam@fs.dk,
uanset om jeg modtager det på min private email eller på min firmadresse.

Ebbe Kristensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 07-10-04 07:54

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message news:<A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk>...

> Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?

Nej.

> Og hvis det ikke er, hvor melder man det så?
> spam@fs.dk er vel egentlig kun til private, eller hvad?

Når det gælder spam duer den også for virksomheder. Jeg har haft
anmeldt en enkelt og fik et par uger senere en mail tilbage fra en
jurist is FS om at afsenderen nu havde fåeet et mærkbart rap over
fingrene.

Ebbe

Carsten Riis (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 07-10-04 08:32

Ebbe Kristensen wrote:
>
> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message news:<A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk>...
>
> > Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?
>
> Nej.
>
Begrundelse?


mvh


Carsten Riis

Allan Soerensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 07-10-04 09:13

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
news:4164F0F1.4F8C3C9@carben.dk...
> Ebbe Kristensen wrote:
>>
>> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message
>> news:<A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk>...
>>
>> > Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?
>>
>> Nej.
>>
> Begrundelse?

Markedsføringslovens §6A

<SNIP>
§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
</SNIP>



Carsten Riis (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 07-10-04 10:08

Allan Soerensen wrote:
>
> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> news:4164F0F1.4F8C3C9@carben.dk...
.....
> > Begrundelse?
>
> Markedsføringslovens §6A
>
> <SNIP>
> § 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
> elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
> afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
> tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
> </SNIP>

Tja, hvis du ser
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL
(markedsføringsloven som den er gengivet på retsinfo.dk), så er der en
note 3 til denne paragraf.

Noten omtaler privatpersoner. Det samme med resten af paragraffen.
Så mon ikke at med med /nogen/ i §6a kun mener privat personer?


mvh

Carsten Riis

Allan Soerensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 07-10-04 10:55

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
news:41650776.43C02565@carben.dk...
> Allan Soerensen wrote:
>>
>> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4164F0F1.4F8C3C9@carben.dk...
> ....
>> > Begrundelse?
>>
>> Markedsføringslovens §6A
>>
>> <SNIP>
>> § 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug
>> af
>> elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik
>> på
>> afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
>> tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
>> </SNIP>
>
> Tja, hvis du ser
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL
> (markedsføringsloven som den er gengivet på retsinfo.dk), så er der en
> note 3 til denne paragraf.
>
> Noten omtaler privatpersoner. Det samme med resten af paragraffen.
> Så mon ikke at med med /nogen/ i §6a kun mener privat personer?

Nej, det er ikke det der menes med "nogen".
Der menes BÅDE privatpersoner og virksomheder.

Når der menes kun menes privat personer anvendes ordet "forbrugere" i de
øvrige §.



Carsten Riis (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 07-10-04 14:26

Allan Soerensen wrote:
>
.....
> Nej, det er ikke det der menes med "nogen".
> Der menes BÅDE privatpersoner og virksomheder.
>

ok

mvh

Carsten Riis

Ebbe Kristensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 07-10-04 17:48

Carsten Riis wrote:

> Noten omtaler privatpersoner. Det samme med resten af paragraffen.
> Så mon ikke at med med /nogen/ i §6a kun mener privat personer?

Da jeg henvendte mig på spam@fs.dk gjorde jeg udtrykkelig opmærksom på at
jeg havde fået den uønskede mail som en henvendelse til min virksomhed. Og
jeg fik lige så udtrykkelig at vide af Forbrugerstyrelsen at når det gælder
spam, skelner man ikke mellem virksomheder og forbrugere. Og som nævnt
gjorde de jo også noget ved sagen.

Ebbe



Kim (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 07-10-04 08:28

On Thu, 7 Oct 2004 00:14:58 +0200, "Thomas VJ"
<forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

>Er det tilladt at sende spam e-mails til virksomheder?

Kun hvis modtageren selv har bedt om det.
Men så kan det ikke længere kaldes spam.

Markedsføringslovens § 6 a:

"En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik
på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds-
og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet
om det."

>Og hvis det ikke er, hvor melder man det så?

spam@fs.dk

>er vel egentlig kun til private, eller hvad?

Nej, den kan alle benytte.

--
Kim


Thomas VJ (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas VJ


Dato : 07-10-04 09:27


"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:A7_8d.4518$uo.3399@news.get2net.dk...

Takker for svarene!

mvh
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste