Fucia
Fra : Mor Karen

Dato : 05-10-04 08:46

Hej i gruppen.

Nu er det jo tid at krukker der skal overvintre, skal ind.

Jeg har en flot fucia som jeg gerne vil have glæde af til næste sommer, den
er opstammet, jeg har sat den i et vindue et sted i huset hvor der ikke
bliver varmt, men hvordan med vanding i vinter?
Står den godt i vindueskarmen, nordøstvendt vindue, eller kan den tåle at
stå på et bord ved siden af vinduet (nærmst et hjørne men tæt på vinduet)

Karen

Fra : noman

Dato : 05-10-04 11:58

Hejsa

Fuchsia passe som dette link beskriver

http://www.planteskole-ringen.dk/raad/anv_raad/planterikrukker.htm

Nederest på siden

Vh

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 05-10-04 22:28

Hej Mor Karen!

Den opskrift planteskole-ringen giver er utilstrækkelig. For det første skal
du pille alt der er grønt af planten ellers får du hele huset fyldt med
hvide fluer og bladlus, dernæst skal du tænke på vandingen, hvis du
overvintre den ved mere end 5-8 grader skal den have tilskudslys eller får
den lange og blege skud i løbet af vinteren. Tilskudslyset skal vare i ca 12
timer i døgnet så vil den skyde nye skud og du vil bedre kunne styre
vandingen, får den for lidt tørre den ud og får den for meget rådner roden.
Hvis du holder den mellem 0 og 5 gr. kan den stå i total mørke man har så
den regel at den vandes ganske lidt en gang pr. grad den overvintre ved dvs.
hvis der er 3 gr. vandes den 3 gange på hele vinteren men pas på der skal
ingen ting til, af mine 50 planter døde de 15 sidste vinter. Du har størst
chance ved at give den lys og ca. 12-15 gr. når den får nye blade vil du
kunne se om den mangler vand. og husk at gødning er bandlyst om vinteren.
Held og lykke.
MVH Eigil Gregersen