'blødt' stop af animation
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 13-05-01 20:31

Er det muligt at lave en 'blød' afslutning på en animation. F.eks.
noget der glider og stopper langsomt.

Jeg har lavet det via AS men findes der en lettere metode ?

Mvh
Bo

Fra : Michael Peo

Dato : 14-05-01 08:23

Du bliver nød nød til at uddybe lidt mere... evt. et ex.!?

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : bo rattenborg

Dato : 14-05-01 09:22

> Du bliver nød nød til at uddybe lidt mere... evt. et ex.!?

en animation der 'glider' over skærmen og stopper langsomt - altså 'glider'
langsommere og langsommere.

Bo

ps. der er ikke den store trafik i denne gruppe hva' ?

Fra : larsen1

Dato : 14-05-01 09:48

Prøv at lave en simpel motiontween med easing = 100.

Simon

http://www.kandu.dk/

Fra : bo rattenborg

Dato : 14-05-01 20:14

> Prøv at lave en simpel motiontween med easing = 100.

My man

Fra : larsen1

Dato : 14-05-01 09:49

Fra : MTPO

Dato : 14-05-01 20:33

Du kan lave en ActionScript med flere if sætninger

FX

Du har en objekt som jeg har kaldt "bum", du setter den i første layer og i
anden i første freme skriver du den her kode

slutx = 445; // det er der hvor obiekten skal ende:

setProperty ("_root.bum", _x, 77); // det er her obiekten befinder sig
setProperty ("_root.bum", _y, 250);

I anden freme skriver du sådan noget:

setProperty (bum, _x, x);
if (slutx - x >= 350) {
x+=5;
}
if (slutx - x >= 250) {
x+=3;
}
if (slutx - x >= 150) {
x+=2;
}
if (slutx - x >= 50) {
x++;
}

Her kan du opfinde de matematiske koder som gør det endnu blødere osv.
I 3. freme skal der står :

gotoAndPlay (2);

--
Venlige Hilsner
MTPO

Fra : Michael Peo

Dato : 15-05-01 00:23

...eller du kan gøre det endnu lettere ved hele tiden at halvere afstanden
imellem objectet og dets destination.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk