Zalman køler på Asus bundkort ?
Fra : Lars Just

Dato : 03-10-04 21:55

Hejsa,

Jeg har fået købt mig et Asus P4C800 E DeLuxe bundkort og en Intel Prescott
cpu, den medfølgende 'In A Box' cpu-blæser larmer som en flyvemaskine,
derfor spekulerer jeg på at investere i en Zalman CNPS7000B-ALCU AMD / Intel
CPU Cooler
men er lidt i tvivl om hvorvidt den vil passe på ovennævnte bundkort...

Er der nogen her i gruppen med samme bundkort og erfaring med Zalman ???

--
Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Ken

Dato : 03-10-04 23:07

On Sun, 3 Oct 2004 22:55:16 +0200, "Lars Just"
<just123@NNNworldonline.dk> wrote:

> [...]
> CPU Cooler
> men er lidt i tvivl om hvorvidt den vil passe på ovennævnte bundkort...

Thermalright SP-94 Passar fint och är effektiv.
http://www.thermalright.com/
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/10/10/5075375

Fra : Lars Just

Dato : 04-10-04 21:22

> Thermalright SP-94 Passar fint och är effektiv.
> http://www.thermalright.com/
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/10/10/5075375

Tak for svaret, det var en fin test af kølere - jeg vil da tage Thermalright
med i mine overvejelser...

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 04-10-04 02:45

"Lars Just" <just123@NNNworldonline.dk> wrote in message
> [...]
> men er lidt i tvivl om hvorvidt den vil passe på ovennævnte bundkort...
>
> Er der nogen her i gruppen med samme bundkort og erfaring med Zalman ???
hejsa

Den passer, har et P4C800 delux non E model, de 2 bundkort er ret ens eneste
forskel er vis ich5r på e modellen og ich5 på non e, samt andet netkort.
Køre med zalman 7000A modellen a/b er ens opbygget, dog skal man tage højde
for at pc'en ikke står et udsat sted, da køleren jo er ret tung i det og div
ryk/skub i pc kan brækket socketen af, der er alu modellen lidt letter i det
anyway her er link til P4 zalman inkompatible boards er boardet ikke listet
kan den godt bruges dertil
http://211.115.213.145/product/cooler/7000(AB)_478MBlist_eng.htm

mht. til erfrainger med 7000A modellen køre den på full load her og kan ikke
høre en pind fra den totalt lydløs, samt fra standard box køler til zalman
røg min temp nok omking de 5-10c ned har P4 2,8G Northwood, som førhen lå på
idle 47 og load 55, nu ligger idle på 35c og load ca 43c. 7000B modellen er
garanteret lidt mere effiktiv vil jeg tro og den er rimelig nem at monter,
anyway har northQ lavet 2 magen til zalmans direkte kopi vil jeg sige, den
eneste forskel der er, på northQ's står der northQ på finnerne om de er lige
så efektive ved jeg ikke.

Hygge

Dorthe

Fra : Lars Just

Dato : 04-10-04 21:25

> Den passer, har et P4C800 delux non E model, de 2 bundkort er ret ens
eneste

Tak, det var lige det jeg ville høre

> [...]
> røg min temp nok omking de 5-10c ned har P4 2,8G Northwood, som førhen lå

Også lige ting jeg kunne lide at høre, cirka 10 grader ned i temp og så
totalt lydløs

Takker mange gange for svaret
Venlig hilsen: Lars Just...