værktøjshjælp
Fra : NI

Dato : 03-10-04 20:45

Er på udkig efter et lidt specielt stykke værktøj. På engelsk hedder det en
"hook-spanner". Prøv at se følgende link for et billede
http://www.scubatools.com/PBUniversal.html . Hvor kan jeg købet en sådan
tang i Danmark. Mvh Niels

Fra : Aksel

Dato : 03-10-04 20:55

"NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> "hook-spanner". Prøv at se følgende link for et billede

Alle ordentlige værktøjsforretninger har dem, jeg kan ikke huske det danske
navn på nøglen

Hilsen Aksel

Fra : NI

Dato : 03-10-04 21:19

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

> "NI" <hahaha@niib.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Alle ordentlige værktøjsforretninger har dem, jeg kan ikke huske det
danske
> navn på nøglen

Tak for dit hurtige svar. Må lidt rundt og kigge.
Mvh Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-10-04 22:40

Aksel wrote:

> Alle ordentlige værktøjsforretninger har dem, jeg kan ikke huske det danske
> navn på nøglen

Lige til venstrefoden: Haknøgle. Brugen blandt andet til støddæmpere på
motorcykler, og ikke mindst til spændetænger på værktøjsmaskiner.

Ib Jakobsen

Fra : Kim

Dato : 04-10-04 13:41

> [...]
en
> "hook-spanner". Prøv at se følgende link for et billede

Hvis du kun skal bruge den een gang, så spørg hos din lokale
smed/maskinfabrik, du bruger den bl.a. til en manuel fræser, til at skifte
værktøj med.

Hilsen Kim.

---