komfur
Fra : Charlotte petersson

Dato : 03-10-04 17:29

hej NG
Mit keramiske komfur vil pludselig ikke virke på de to forreste plader og
ovnen, alle sikringerne i panelet er i orden, hvad kan der være galt?
mange hilsner
Charlotte

--
der er den lykkelige ejer af en virago 750 fra 85
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=328

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-10-04 17:52

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Mit keramiske komfur vil pludselig ikke virke på de to forreste plader og
> ovnen, alle sikringerne i panelet er i orden, hvad kan der være galt?

Kig på sikringerne igen, det tyder på, du mangler en fase.
Skru sikringerne helt ud og tag dem ud af holderen, det er ikke altid man
kan se at de er sprunget.

mvh
Preben

Fra : Charlotte petersson

Dato : 03-10-04 18:16

Kig på sikringerne igen, det tyder på, du mangler en fase.
Skru sikringerne helt ud og tag dem ud af holderen, det er ikke altid man
kan se at de er sprunget.

det har jeg prøvet, købte helt nye og brugte dem.

mvh
Charlotte

Fra : Charlotte petersson

Dato : 03-10-04 18:26

Hej igen
Det viser sig at pga. strømafbrydelse nulstillede uret sig. Da det ikke
virkede alligevel syntes ingen at det var umagen værd at stille uret, indtil
nu. Og miraklet skete, alting virker igen.
Hvordan kan det være at de ting hænger sammen, er det normalt?

mange hilsener
Charlotte, der nu føler sig lidt dum.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-10-04 22:07

Hej

Er det ikke et ur som kan bruges til at slukke for kogepladen? Måske det
står til at slukke kogepladen, på et tidspunkt hvor du normalt ikke bruger
komfuret. Bare et gæt

--
Mvh.
Henrik (som ikke er komfur-ekspert)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Charlotte petersson

Dato : 04-10-04 22:39

hej Henrik, så her kan du også findes, det er absolut en mulighed,
komfuret er købt brugt uden manual, så jeg har ikke investigeret det hele,
men der er gryder på uret, så det er helt sikkert noget med det at gøre. Tak
for løsningen, nu mangler jeg bare at finde ud af resten.

Charlotte

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-10-04 17:22

"så her kan du også findes"

Jep, jeg findes i en del nyhedsgrupper.

Held og lykke med komfuret

Ses

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 03-10-04 18:27

On Sun, 3 Oct 2004 18:29:14 +0200, "Charlotte petersson"
<egersundvej@hotmail.com> wrote:

Hej Charlotte.

>Mit keramiske komfur vil pludselig ikke virke på de to forreste plader og
>ovnen, alle sikringerne i panelet er i orden, hvad kan der være galt?

Nu skriver du jo godt nok, at sikringerne er ok. Men jeg har for nylig
hørt en lignende beskrivelse hos min moster.

Det viste sig, at komfuret var delt over to sikringsgrupper, hvilket
overraskede hende meget.

Dels stod der kun komfur på en gruppe og dels har hun arbejdet i butik
hos en El-installatør og aldrig set dette tidligere. Men som sagt...

Jeg har i.ø. selv oplevet, at en sikring var sprunget, selvom den ikke
så sådan ud (det var lidt pinligt og kostede også nogle basseører den
første gang, hvor elektrikeren sikkert er kørt med et overbærende smil
*GGG*).

Venlig hilsen
Dorte

--