spg. til ITX-boards
Fra : IPB

Dato : 02-10-04 23:35

Hejsa

Jeg skal have lavet en lille fil/web server - hvor et lavt størmforbrug og
lav støj-niveau kommer forud for ydelsen. Jeg vil derfor prøve med et
itx-board, men det er en ren jungle- så hvilket skal man dog vælge. Hvad er
forskellen mellem de forskellige boards og "cpuer" og hvor stort
strømforbrug har de cirka??? og er der nogle der ved hvor meget strøm en
bærbar med centrino bruger?? - men kan en bærbar holde til at køre i
døgndrift i længere tid???

På forhold tak!

//IPB

Fra : anders majland

Dato : 04-10-04 15:39

> [...]
> størmforbrug og lav støj-niveau kommer forud for ydelsen. Jeg vil
> derfor prøve med et itx-board, men det er en ren jungle- så hvilket

Hvis du ikke skal bruge den "store" ydelse så og lille formfaktor så kig
i skrotkassen. Min 1Ghz via epia bruger mere strøm end min 450Mhz PII...
Så en gammel pc med en 2,5" disk og kun et minimum af ram og du er
kørende med lavt strømforbrug.

Som web/filserver behøver du ikke spekulere så meget i de forskellige
versioner - med mindre du skal bruger 2 netværksporte Så er det CL eller
PD mb's du skal bruge.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : IPB

Dato : 05-10-04 21:00

meddelelse news:416165a5$0$59398$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> i skrotkassen. Min 1Ghz via epia bruger mere strøm end min 450Mhz PII...
> Så en gammel pc med en 2,5" disk og kun et minimum af ram og du er

okay det vidste jeg ikke!!

Er der nogle som har et link til en side som viser strømforbruget på de
forskellige cpuer???

//IPB

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-10-04 08:26

IPB skrev:
> Er der nogle som har et link til en side som viser strømforbruget på
> de forskellige cpuer???

http://users.erols.com/chare/elec.htm

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Morten L.

Dato : 04-10-04 17:35

"IPB" <carbon@(FJERNDETTE)@(OGDETTE)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømforbrug har de cirka??? og er der nogle der ved hvor meget strøm en
> bærbar med centrino bruger?? - men kan en bærbar holde til at køre i

Hvad med de "alternative" firmwares til f.eks. Asus WG-500 routeren? - der
er vist også web-server i løsningerne nu - og den kan da ikke brænde meget
strøm af, da PSU'en er rated 5V 2A - incl. det, evt. USB enheder måtte
trække. Og så har du en router, en switch, lidt wireless og lege med ved
samme lejlighed. All-in-one

/Morten

Fra : Søren Andersen

Dato : 04-10-04 21:01

Morten L. wrote:
> [...]
> enheder måtte trække. Og så har du en router, en switch, lidt
> wireless og lege med ved samme lejlighed. All-in-one

Er det WL-500g WLAN Routeren du mener? Hvis ikke, gider du at smide et
link? - jeg kunne ikke finde en WG-500 router... Har du også et link til den
alternative firmware du nævner?

På forhånd tak,
Søren

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Morten L.

Dato : 05-10-04 17:14

"Søren Andersen" <shababababa¤¤¤¤¤@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det WL-500g WLAN Routeren du mener? Hvis ikke, gider du at smide et
> link? - jeg kunne ikke finde en WG-500 router... Har du også et link til
> [...]
Ja, det er WL-500G
http://forum.chupa.nl/

firmwaren er iøvrigt givet i Open-source, eller hvad det nu kaldes fra Asus'
side!

Jeg har selv een, som bare kører den sidste officielle FW - og den spiller
forrygendes.. ingen problemer dér.
I modsætning til så mange routere, får man oven i også en alm.
centronics-port med, så den fungerer som printerserver også.

/Morten