phpsysinfo med lm-sensors
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 21:35

G'aften

Jeg sidder og bøvler med phpsysinfo. Jeg kan ikke få den til at gøre
brug af mine lm-sensors som jeg har installeret fra urpmi.

Jeg har installeret liblm_sensors2, liblm_sensors2-devel samt
liblm_sensors-static-devel

Alligevel dukker temp. osv ikke op på siden.

Hvor går det galt? Jeg bruger Mdk9.2

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 03-10-04 16:17

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Jeg har installeret liblm_sensors2, liblm_sensors2-devel samt
> liblm_sensors-static-devel
>
> Alligevel dukker temp. osv ikke op på siden.

For det første bruger jeg ikke selv lm-sensors, da mit motherboard af en
eller anden grund ikke viser korrekte temperaturer vha. lm-sensors. Jeg
bruger selv mbmon i stedet under phpsysinfo...

Men hvad er dit output, hvis du fra din konsol skriver 'sensors'? -
(hvilket er den kommando phpsysinfo anvender)?

Du kan finde (og ændre) kommandoerne anvendt af phpsysinfo i filen
/dit.phpsysinfo.directory/includes/mb/class.lmsensors.inc.php

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 03-10-04 16:21

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 16:41

Jacob Tranholm skrev:

> Men hvad er dit output, hvis du fra din konsol skriver 'sensors'? -

Command not found ?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-10-04 16:30

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Johansen [6000]:
> [...]
>
> Jeg har installeret liblm_sensors2, liblm_sensors2-devel samt
> liblm_sensors-static-devel
>
> Alligevel dukker temp. osv ikke op på siden.

Kommer der output når du skriver "sensors" på prompten?

Ellers skal du sikkert køre programmet "sensors-detect" først.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 16:42

Jesper Krogh skrev:

> Kommer der output når du skriver "sensors" på prompten?
>
> Ellers skal du sikkert køre programmet "sensors-detect" først.

Der kommer en command not found til dem begge..

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-10-04 16:43

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Johansen [6000]:

> Der kommer en command not found til dem begge..

Mandrake..
Så find dem:

urpmf sensors

Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-04 16:58

Jesper Krogh skrev:

> Mandrake..
> Så find dem:
>
> urpmf sensors

Jo men de er jo installeret jvnf. min første post.. eller har jeg overset
noget ekstraordinært?