Mange filer samles til een file
Fra : Lars K.

Dato : 01-10-04 07:11

Hej

Jeg har en række textfiler som jeg gerne vil have samlet til een fil.
Filerne indeholder en linje og jeg plejer at bruge kommandoen "copy -b
file1.txt file2.txt nyfile.txt" da jeg arbejdede i windows men hvordan
kan jeg få linux til at kopiere filerne over i den samme file?

Lars

Fra : Jesper Krogh

Dato : 01-10-04 07:17

I dk.edb.system.unix, skrev Lars K:
> [...]
> file1.txt file2.txt nyfile.txt" da jeg arbejdede i windows men hvordan
> kan jeg få linux til at kopiere filerne over i den samme file?

cat fil1.txt fil2.txt filx.txt ... > samletfil.txt

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ejnar Zacho Rath

Dato : 01-10-04 17:11

Jesper Krogh skrev:

> cat fil1.txt fil2.txt filx.txt ... > samletfil.txt
Evt. cat fil2.txt fil3.txt fil4.txt..... >>fil1.txt
hvis du ikke skal bruge fil1.txt alene til noget senere.

> Jesper

Vh
--
Ejnar