Martin Luther film
Fra : Ole

Dato : 01-10-04 02:16

Jeg har været inde på Martin Luthers movie og der står at den kommer på
video og dvd til november, i usa, men så kan det ikke gå så lang tid til at
den kommer ovre hos os

Ole

Fra : Grønært

Dato : 01-10-04 07:47

Syntes bare jeg har hørt at den ikke kommer til Danmark!?

Fra : Ole

Dato : 01-10-04 08:00

"Grønært" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse
> Syntes bare jeg har hørt at den ikke kommer til Danmark!?

ja som biograffilm, men den skulle vel komme som video

Ole

Fra : FJ

Dato : 01-10-04 09:13

"Ole" <B'shem Yeshua Ha Mashiach@dk> skrev i en meddelelse

> "Grønært" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse
>
> ja som biograffilm, men den skulle vel komme som video
>
> Ole

Jeg spurgte i en DVD forretning og de kendte ikke noget til den.

Fj

Fra : Ole

Dato : 01-10-04 10:32

"FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse

> Jeg spurgte i en DVD forretning og de kendte ikke noget til den.

nåh ja, men november i usa er måske først marts i danmark

Ole

Fra : jørgen

Dato : 01-10-04 13:03

"Ole" <B'shem Yeshua Ha Mashiach@dk> skrev i en meddelelse
> "FJ" <41mazdagtv6@jubiipost.dk fjern 41> skrev i en meddelelse

> nåh ja, men november i usa er måske først marts i danmark

Den kan købes på Amazon's tyske afdeling :

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0001B7CTA/ref=ase_imdb-de/028-4498147-0407719man kan få den på engelsk med tyske undertekster.mvh jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-10-04 13:22

jørgen wrote:

> Den kan købes på Amazon's tyske afdeling :

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0001B7CTA/ref=ase_imdb-de/028-4498147
-0407719man
> kan få den på engelsk med tyske undertekster.mvh jørgen.

Det er jo egentlig lidt underligt, hvis man ikke netop på DVD-udgaven med
alle de muligheder mediet giver, har lagt dansk tekstning? Den er jo altså
immervæk ret vedkommende som købevideo i de fleste luthersk-protestantiske
lande?

Nok vil nogen måske mene at emnet er lidt "snævert", men når Joseph Fiennes
(bror til Ralph og hovedrolleindehaver i blandt andet "Shakespeare in love)
optræder over for så prominent en skuespiller som den fabelagtige - og
desværre nyligt afdøde (det må næsten have været hans sidste film?) - Peter
Ustinov, så er skuespillerlisten da alene nok til at gøre filmen
interessant?

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-10-04 16:19

Ole wrote:
> [...]
> video og dvd til november, i usa, men så kan det ikke gå så lang tid til at

Der er godt nyt!

Filmen har sørme premiere i de danske biografer den 22.okrober:

Se evt: http://www.filmnet.dk/showmovie.asp?id=1428

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-10-04 22:04

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> mælte sligt:

>Filmen har sørme premiere i de danske biografer den 22.okrober:
>
>Se evt: http://www.filmnet.dk/showmovie.asp?id=1428

Det var da en god nyhed! Men er du sikker på, at det er biograf- og ikke
video- eller dvd-premiere?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
.... der netop er kommet hjem fra en studietur til Berlin, hvor han så
Luther-statuer i overflod, bl.a. sammen med Melanchton, Zwingli og

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-10-04 10:04

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> mælte sligt:

> Det var da en god nyhed! Men er du sikker på, at det er biograf- og
> ikke video- eller dvd-premiere?

Jeg blev opmærksom på det i gratisavisen avisen MetroExpress, hvor der -
under biografannononcerne - var et stort billede med teksten: "I biograferne
22.oktober". (Hvilket også understøttes af linket)

Nu mangler jeg så bare lige at finde ud af, hvilke biografer, der faktisk
viser den, for man kan jo stadig sagtens risikere at det er relativt få, der
tager den hjem...

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 12:48

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev

> [...]
> viser den, for man kan jo stadig sagtens risikere at det er relativt få,

Det er korrekt, at filmen har biografpremiere i dk den 22 ds.Sandrew smider
den på i Kinopalæet i Lyngby.
Det kunne også tænkes, at Nordisk Film kunne finde på at smide den i
Palads, hvis det er småt med sælgende film på det tidspunkt, men det er ikke
officielt endnu.

Ellers vises den en gang eller to i Cinemateket, men kan ikke huske
datoerne.
Kan evt. vende tilbage med det, da det ikke fremgår af deres hjemmeside.

Det er i øvrigt en middelmådig film, der har stærkt tv-præg. Måske
interessant
at se for folk, der intet kender til Luther. For os andre er det nærmest
spild af
tid. Præstationerne er ok - med undtagelse af Ustinov, der absolut har
mistet
"touchet" og sat sig et nærmest latterligt eftermæle med sin fortolkning af
fyrsten.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Alice Olsen

Dato : 05-10-04 16:04

> [...]
> mistet
> "touchet" og sat sig et nærmest latterligt eftermæle med sin fortolkning

Det var da ærgeligt, da jeg har hørt ret gode anmeldelser af den, en jeg
kender har set den indtil flere gange og har købt den i tyskland på tysk.
(som jeg desværre ikke taler)

Men ellers glæder jeg mig også til at se hvilke biografer der viser den, jeg
vil virkelig gerne ind og se den, men bor i jylland ikke i København. Ellers
tak for datoer og biografer.
Alice

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-10-04 23:52

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> mælte sligt:

> Det var da en god nyhed! Men er du sikker på, at det er biograf- og
> ikke video- eller dvd-premiere?

Jeg har i øvrigt idag skrevet til DR's "Filmland" og spurgt dem om filmen
bliver anmeldt i programmet i nær fremtid. Jeg fik følgende svar:

"Det gør den ja, men vi må indrømme at det ikke endnu er helt, helt sikkert
om der er plads til den i tv-programmet, men det er i hvert fald sådan det
ser ud nu.
Det vil i så fald være i det program, der har premiere d. 20 okt.
Men faktisk er det ikke engang sikkert, eftersom vi har en sendepause, så
der er risiko for at der bliver skubbet rundt.
Tjah, beklager ikke at kunne være mere præcis lige nu, men du vil under alle
omstændigheder kunne finde en anmeldelse af filmen fra os, på et tidspunkt
et par dage før premieren.

Alt det bedste

Niki, Filmland"

Altså: Der foreligger med temmelig stor sandsynlighed en anmeldelse i
"Filmland" på DR2 d. 20.oktober, hvis I vil høre Søren Høys kyndige
vurdering af filmen! ;-D

Se evt: http://biograf.filmland.dk/default.asp?show=page&id=4452 hvor den
indtil videre er skrevet på...

Anders Peter Johnsen