Toiletholder på en væg af letbeton
Fra : Karsten L

Dato : 01-10-04 02:18

Hej,
Hvordan monterer jeg en toiletholder på en letbetonvæg. Kan
det lade sig gøre fornuftigt.
Findes der specielle rawpluks til skruer til letbeton?

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-09-04 17:39

> Findes der specielle rawpluks til skruer til letbeton?

Ja, og de kan holde til ret meget - vi har sat en hylde op i værkstedet, og
det holder fint

Mvh Maria

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-09-04 21:42

"Karsten L" <KarstenL@???wingmargin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det lade sig gøre fornuftigt.
> Findes der specielle rawpluks til skruer til letbeton?

Hejsa...

Jeg er superdårlig til at bore, laver altid lortehuller der er 5 cm større
end rawlpluggen. Derfor købte jeg en selvklæbende. Havde regnet med at den
ville falde ned, men den sidder der endnu. Selv efter at en af mine stive
veninder nærmest satte sig på den. Selvklæbende!

Mvh. Nana

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-10-04 11:52

On Thu, 30 Sep 2004 18:17:57 -0700, "Karsten L"
<KarstenL@???wingmargin.com> wrote:

>Hej,
>Hvordan monterer jeg en toiletholder på en letbetonvæg. Kan
>det lade sig gøre fornuftigt.
>Findes der specielle rawpluks til skruer til letbeton?

Det afhænger af, om det er det er en (tynd) pladevæg eller en massiv
væg. Til masssive vægge af porebeton kan du sagtens bruge almindelige
plugs som Fischers grå S-dybler, mens du i en pladevæg skal have
noget, som spænder mod bagsiden af væggen, f.eks. en Expandet Roset
eller Fisher UX (der også kan brugs i massive vægge).

Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-10-04 15:29

> Det afhænger af, om det er det er en (tynd) pladevæg eller en massiv

Pladevæg i letbeton?? Jeg har aldrig set dem under 50 mm, og i vægge endda
kun 100 mm.
De grå rawplugs holde ikke ret godt, og specialplugs er ikke særligt dyre 15
kr for 6 incl skruer.

Mvh Maria