Postfix + antivirus scanner ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 29-09-04 19:24

Hej Ng

Nogen der kører postfix og har en mailscanner installeret ? i såfald,
hvilken? og hvilken dist køres der ?

Mvh Jacob

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-09-04 19:27

Jacob d'Andrade <jacob@NOSPAMthezub.dk> wrote:

> Nogen der kører postfix og har en mailscanner installeret ? i såfald,
> hvilken? og hvilken dist køres der ?

Debian Sarge. Postfix 2.1.4 fra unstable, amavisd-new fra unstable.
F-Prot og ClamAV.

Allan Joergensen

"Keep trying. We need to find out more about @Variable taglines."

Fra : Lars Kristensen

Dato : 29-09-04 19:27

Jacob d'Andrade wrote:
> Hej Ng
>
> Nogen der kører postfix og har en mailscanner installeret ? i såfald,
> hvilken? og hvilken dist køres der ?

Ja
amavisd-new + F-secure
Suse 9.0

- Lars

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 29-09-04 20:03

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja
> amavisd-new + F-secure
> Suse 9.0

Har du betalt for din f-secure ? kunne nemlig ik finde noget gratis noget...

Hvilke linier har du i din master.cf ? til amavisd, har nemlig forsøgt denne
kombination, men de linier der står i Ralf Spennebergs howto virker ikke...
postfix vil ikke starte så...

Jacob

Fra : Lars Kristensen

Dato : 30-09-04 22:01

Jacob d'Andrade wrote:

> Har du betalt for din f-secure ? kunne nemlig ik finde noget gratis noget...

Både ja og nej. Min arbejdsgiver har betalt for et antal licenser. Med i
aftalen var at medarbejdere kunne bruge det hjemme.

> Hvilke linier har du i din master.cf ? til amavisd, har nemlig forsøgt denne
> kombination, men de linier der står i Ralf Spennebergs howto virker ikke...
> postfix vil ikke starte så...

smtp   inet   n   -   n   -   2   smtpd -o content_filter=smtp:[localhost]:10024
(ovenstående i en linie)

Amavis samler så op på port 10024 og leverer igen på port 10025 (default)

- Lars

Fra : Lars Kristensen

Dato : 30-09-04 22:13

Lars Kristensen wrote:

> [...]
> (ovenstående i en linie)
>
> Amavis samler så op på port 10024 og leverer igen på port 10025 (default)

Og så skal du selvfølgelig have denne linie med også sidst i din master.cf:

localhost:10025 inet n - n - - smtpd -o
content_filter=

- Lars

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-09-04 19:28

I dk.edb.system.unix, skrev Jacob d'Andrade:
> Hej Ng
>
> Nogen der kører postfix og har en mailscanner installeret ? i såfald,
> hvilken? og hvilken dist køres der ?

amavisd-new med ClamAV og Spamassassin.
Det er en hel del referencer til et sådant setup på
http://www.postfix.org

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 29-09-04 20:03

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse

> amavisd-new med ClamAV og Spamassassin.
> Det er en hel del referencer til et sådant setup på
> http://www.postfix.org

Dette vil jeg da så lige kigge lidt nærmere på..

Jacob

Fra : Brian Møller

Dato : 29-09-04 20:53

Jacob d'Andrade wrote:
> Nogen der kører postfix og har en mailscanner installeret ? i såfald,
> hvilken? og hvilken dist køres der ?

Hej

Kører Gentoo, og har fulgt denne guide: http://high5.net/howto/ og så
har jeg tilføjet virus og spam-check fra denne guide:
http://www.flakshack.com/anti-spam/

/Brian

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 01-10-04 07:50

Jeg takker mange gange for jeres hjælp...

Jeg har nu fået ClamAV installerert og det kører næsten, amavisd driller
lidt... vender tilbage hvis det giver for meget hovedpine :)

Mvh Jacob