Profetier om Jesus
Fra : jørgen

Dato : 29-09-04 11:57

Esajas profeterede ca. 700 år før det skete, at Guds søn ville blive født på
jorden og at Han ville regerer med fred og være som en Far :

"For et barn er født os,
en søn er givet os,
og herredømmet skal ligge
på hans skuldre.
Man skal kalde ham
Underfuld Rådgiver,
Vældig Gud,
Evigheds Fader,
Freds Fyrste."

Es 9,5

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-09-04 12:05

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> Esajas profeterede ca. 700 år før det skete, at Guds søn ville blive født

> jorden og at Han ville regerer med fred og være som en Far :
>
> "For et barn er født os,
> en søn er givet os,

Kan du ikke lese? Han beskriver ting som er skjedd, barnet er fødd, - - .
Der fortelles ikke noe om fremtiden.

> og herredømmet skal ligge
> på hans skuldre.

Altså for et barn som allerede er født.

HM

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 29-09-04 13:08

> Kan du ikke lese? Han beskriver ting som er skjedd, barnet er
> fødd, - - .
> Der fortelles ikke noe om fremtiden.

Det er fordi du ikke kan læse din bibel rigtigt....
Hvis du kunne det ville du vide at mange af profetierne, har mere end én
betydning. De kan både fortælle om noget der er sket og samtidigt være
en beskrivelse af noget der vil ske.

Hvis det er en profeti om noget der vil ske, så har profeten nok set ind
i fremtiden, og dermed talt ind i den tid.....

----
Man lærer så længe man lever
Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

GOD BLESS!!

Simon Moore Højer
www.viborgip.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-09-04 13:22

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Hvis du kunne det ville du vide at mange af profetierne, har mere end én
> betydning. De kan både fortælle om noget der er sket og samtidigt være

Det skal jeg akseptere når du kan beskrive et regelverk som forklarer når
det er snakk om et profeti og når det bare er snakk om vanlig prosa.

> Hvis det er en profeti om noget der vil ske, så har profeten nok set ind
> i fremtiden, og dermed talt ind i den tid.....

Med den tanken kan man ALLTID i ettertid finne biter i vanlige fortellinger
som "faktisk er profert".

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-09-04 13:41

Harald Mossige wrote:
> "Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> wrote in message
>
> Det skal jeg akseptere når du kan beskrive et regelverk som forklarer når
> det er snakk om et profeti og når det bare er snakk om vanlig prosa.

Må jeg stille bare ét spørgsmål til at illustrere dit motiv bag din
deltagelse her på gruppen?

- Hvilken rolle spiller troen i dit liv?

Hvis din motivation er "akademisk eksercits" vil du lynhurtigt opdage at du
først ser kristendommens fulde virkning den dag du *tror* det, der læses.
Hvis man søger formellister i stil med matematikkens verden vil man gå
forgæves fordi troen vil mangle...

Tvivl kan du finde alle steder. Kristus spurgte selv, om Han ville finde
TROEN når Han vil komme igen -- det paradoks at nogle ikke *vil* forstå er
ikke noget mirakel...

Henrik, Slagelse
Linux - The Best A Man Can Get!

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-09-04 13:10

I news:415a96e1$1@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

> Kan du ikke lese?

Jo Jørgen kan godt læse, men det tyder på at det kan du ikke!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*