hvilken destro
Fra : kristina

Dato : 29-09-04 10:00

Hej jeg har lige købt en ny bærbar og i den forbindelse kan jeg ikke
instalere gentoo, har prøvet ca 10 gange nu. Jeg får bare en sort skærm.
Og jeg vil høre hvilke destroer i kan anbefale.
Gider ikke redhat eller mandrake.

jeg har ellers været så glad for min gentoo, så det er surt.

Fra : thomas

Dato : 29-09-04 10:23

kristina wrote:
> [...]
> Og jeg vil høre hvilke destroer i kan anbefale.
> Gider ikke redhat eller mandrake.
>
> jeg har ellers været så glad for min gentoo, så det er surt.
debian syntes jeg er go, du kunne jo også prøve ubuntu
--
thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-09-04 10:24

kristina wrote:
> [...]
> Og jeg vil høre hvilke destroer i kan anbefale.
> Gider ikke redhat eller mandrake.
>
> jeg har ellers været så glad for min gentoo, så det er surt.

Du har vist selv givet svaret: Debian eller Suse.

Gentoo viste sig også at være lidt for besværlig at få ind på min
ASUS M2400N laptop. Debian Sarge (med lidt tilføjelser) virker dog
upåklageligt.

Laptops kan dog have ret speciel hardware og kræve cutting-edge
kerner/drivere/X . Hvis det er en nyere laptop skal du ikke forvente at
nogen distributioner bare installere nemt og smertefrit med alle enheder
kørende perfekt.

Peter

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-09-04 10:46

kristina wrote:
> [...]
> Og jeg vil høre hvilke destroer i kan anbefale.
> Gider ikke redhat eller mandrake.
>
> jeg har ellers været så glad for min gentoo, så det er surt.

Måske kan du finde noget inspiration på http://www.linux-on-laptops.com
(hvis du ikke allerede kender den)

Jeg er selv i gang med at installere gentoo på en IBM T42P... og det går
indtil videre fint.

Tonni Aagesen

Fra : Tonny

Dato : 29-09-04 13:17

kristina wrote:
> Hej jeg har lige købt en ny bærbar og i den forbindelse kan jeg ikke
> instalere gentoo, har prøvet ca 10 gange nu. Jeg får bare en sort skærm.

Jeg havde samme problem med en IBM r51 efter jeg havde skiftet kernen ud
i Gentoo. Det viste sig at det var i BIOSen problemet lå. I BIOSen kan
man vælge om man vil have at skærmbilledet skal strækkes så det fylder
hele skærmen hvis det ikke allerede gør det. Det slog jeg fra og så
spillede Gentoo igen.

Tonny

Fra : andy

Dato : 29-09-04 20:30

Tonny wrote:

> [...]
> man vælge om man vil have at skærmbilledet skal strækkes så det fylder
> hele skærmen hvis det ikke allerede gør det. Det slog jeg fra og så

Hej kan du huske hvad dene funktion i BIOSer hedder jeg har lige kikket
i min BIOS og kan ikke finde den. og tak for tippet.

Fra : kristina

Dato : 30-09-04 15:32

Tonny wrote:

> [...]
> man vælge om man vil have at skærmbilledet skal strækkes så det fylder
> hele skærmen hvis det ikke allerede gør det. Det slog jeg fra og så

det var der fejlen lå tak. men også tak til alle jer andre

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 29-09-04 19:14

kristina wrote:
> [...]
> Og jeg vil høre hvilke destroer i kan anbefale.
> Gider ikke redhat eller mandrake.
>
> jeg har ellers været så glad for min gentoo, så det er surt.

Fedora Core 2 virker perfekt med min laptop - en Asus L1400.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-09-04 22:01

kristina@mail.dk wrote :

> Hej jeg har lige købt en ny bærbar og i den forbindelse kan jeg ikke
> instalere gentoo, har prøvet ca 10 gange nu.

Jeg tjekkede ikke lige kompatibiliteten med Linux da jeg købte min den
bærbare. Jeg blev derfor lidt svedt da Knoppix nægtede at boote, men jeg
prøvede alligevel at installere Slackware. Installationen gik fint, og
da jeg loggede ind prøvede jeg for sjov med 'startx' for at se om
Slackwares generiske opsætning af X kunne klare den, og X startede bare
op uden problemer.

Men der var selvfølgelig en masse der bagefter lige skulle rettes til
for at få dyret til at spille max.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.