In article <290920041412126200%nik@galestreger.dk>, nik@galestreger.dk
says...
>
> Jamen vil det sige at jeg bare skal "køre til"?
Nej, køre 'normalt'! Den skal ikke overophede p.gr.a. stor belastning.
> Lige nu sidder jeg og tøffer afsted med 40 km; jeg har sådan set ikke
> noget ønske om at blæse afsted med topfart hele tiden; men jeg vil da
> gerne vide om min tøffen afsted med 30 km/t de første 50 km (er gjort)
> og min nuværende periode med 35-40 km/t de næste 250 km er helt
> overflødigt??? Jeg syntes nemlig ikke jeg før har hørt at tilkøring
> ikke er nødvendig..?
Med moderne materialer og forarbejdning, er det mindre påkrævet.
Nogen holder det princip at starte en ny motor og køre med hanen totalt
i bund. Fidusen skulle fære at delene slides bedre til; mens de har en
ru overflade.
> Jeg smider 3 kapselfulde olie i en tankfuld (udover den automatiske
> blanding).
> Men det hele er sat på på autoriseret værksted...kan man så ikke regne
> med at de sætter det ordentligt sammen?
Tjaaaaaa ............................
>
> Jeg ved forresten heller ikke om det er en alu eller
> støbejerns-cylinder...hvad er bedst?
> Jeg hørte at en alu-cylinder er hurtigere kørt til...er det sandt?
>
En alucylinder med en hård belægning har flere fordele. Den udvider sig
lige så meget som stemplet, og tollerancerne kan gørs mindre. Derved
forbedres køling af stemplet og dermed levetiden ... alternativt højere
effekt.
Den hårde belægning slides ikke, så der er ikke tale om at den skal
køres til. Stempelringene skal dig lige have td til at sætte sig og
slides tætte. Dette kan udemærket ske ved normal kørsel.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!