In article <pan.2004.09.28.21.46.54.113034@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...
> Hekto skrev:
>
> > Kør fuld gas et stykke tid, stop motoren, der helst ikke må nå at gå i
> > tomgang, og se på farven af tædnrøret. Det skal være lysebrunt.
>
> Er den skudsikker? For så ved jeg da hvad jeg skal lave i morgen aften!
> *GG*
Skudsikker, så længe blandingen ikke er for mager! Start med en stor
dyse, og gå nedad.
>
> > Luftskruen stilles til max. omdrejninger i tomgang.
>
> Hvad vil det sige? Max omdrejninger?
Sku tomgangen en smule op (1500-2000 omdr.)og drej til den løber
hurtigst, og så ca. 1/4 omdr. ind. Stil så tomgangen til normal
>
> Du siger jeg skal justere luftskruen i tomgangen.. jo, men hvad så med
> føromtalte gyldne farve? Den kan jo så mistes. Var det ikke bedre at
> justere på tomgangsskruen så hvis man har ramt den rigtige max-gas
> indstilling?
Luftskruen fungerer sammen med tomgangsdysen op til ca. 25% gas og ikke
længere (ca. tal).
Nålen fra 25% til 75%.
Dysen fra 75% til 100% gas.
Derfor er det vigtigt at vide hvor 'på gashåndtaget' problemerne viser
sig. Derfor nytter det ikke at køre blandet kørsel, hvis dysen er for
lille og nålen for langt oppe, vil blandingen være for fed ved lav gas
og for mager ved fuld gas.
Derfor er det en god ide at se på tændrøret ved 100, 75% og 50%.
25% er det svært at få den til at gå helt rent ved.
>
> Eller er jeg helt hen i hegnet?
Ja. ;oP
>
>
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!