Åb 10.9-10, Korset er i forhold til den åb~
Fra : Ole

Dato : 28-09-04 13:30

Åb 10.9-10, Korset er i forhold til den åbenbarelse man har fået.

Revelation 10:9-11 9 Og jeg gik hen til Engelen og sagde til ham, at han
skulde give mig den lille Bog. Og han sagde til mig; Tag og nedsvælg den! og
den vil volde Smerte i din Bug, men i din Mund vil den være sød som Honning.

10 Og jeg tog den lille Bog af Engelens Hånd og nedsvælgede den; og den var
i min Mund sød som Honning, men da jeg havde nedsvælget den, følte jeg
Smerte i min Bug.

11 Og man sagde til mig: Du bør igen profetere om mange Folk og Folkeslag og
Tungemål og Konger.

Guds Ord er sødt i munden og man kan ikke få nok, men det der gør det
bittert i maven er at det skal leves ud, eller, at Gud skal have det mere
plads i ens liv til at leve det ud for os. Korset er i forhold til den
åbenbarelse man har fået.

Det var bedre om vi ikke ville stræbe efter mere og mere, for da bygger vi
måske dyrere end vi faktisk til sidst kan klare, enhver tie og tænke efter
hvor meget man vil, Gud kan og vil give åbenbaring, det er ikke det der er
det svære, det svære er at korset bliver det tungere (også selv om at Gud
virker det for os), det betyder sagt på en anden måde, at Gud skal have mere
råderum.

Luke 12:47-48 47 Men den Tjener, som har kendt sin Herres Villie og ikke har
truffet Forberedelser eller handlet efter hans Villie, skal have mange Hug;

48 men den, som ikke har kendt den og har gjort, hvad der er Hug værd, skal
have få Hug. Enhver, hvem meget er givet, af ham skal man kræve meget; og
hvem meget er betroet, af ham skal man forlange mere.

Vi kan sige at vi faktisk er uden undskyldning,

Matthew 7:21 21 Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre! skal komme ind
i Himmeriges Rige, men den, der gør min Faders Villie, som er i Himlene.

Det står åbent for alle at finde ud af Guds vilje, det er en del af frelsen,
Gud kan gøre mere end vi aner for at vi må finde Guds vilje, så der er ingen
undskyldning. Så som der står i Lukas 12, så kan man ikke bare sidde ned og
ikke søge Gud for hvad der er hans vilje.

Vi kan i samråd med Gud vælge det som passer bedst til det vi kan klare, men
lader vi være, så har vi også valgt. Vi må være i Guds vilje uanset om det
er stort eller småt, bare vi er det.

Ole