God solid stige
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-04 08:41

Hvor køber man en god solid (alu) stige?

Den skal gerne være 3-delt, med mulighed for "wiener-funktion" og
med snore-hejs og med en totallængde på 8-9m.

/Jakob

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 28-09-04 12:10

On Tue, 28 Sep 2004 09:40:36 +0200, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Hvor køber man en god solid (alu) stige?
>
>Den skal gerne være 3-delt, med mulighed for "wiener-funktion" og
>med snore-hejs og med en totallængde på 8-9m.

et byggemarked vil være et oplagt gæt

Lars

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-04 12:14

jubija@yahoo.dk wrote:

> et byggemarked vil være et oplagt gæt

Ja - selvfølgelig

Desværre synes jeg alt for ofte man støder ind i konstruktioner, der ikke
ligefrem virker solide... Hvis jeg skal stå på toppen af en 9 meter stige,

skal den virke solid inden jeg går derop.

/Jakob

Fra : TG4600

Dato : 28-09-04 12:42

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ligefrem virker solide... Hvis jeg skal stå på toppen af en 9 meter stige,
> så skal den virke solid inden jeg går derop.

Helt enig, jeg synes også at en 8-10 meter alu-stige kan virke _meget_
fjedrende når man kravler op. Jeg har tidligere brugt at sætte fast med en
snor til en vindueskarm eller en bolt i 4-6 meters højde. Der skal ikke
spændes meget til før den fjedrende fornemmelse er væk, og det er en helt
anden oplevelse at gå på stigen. Men skal du lave ret meget i den højde
ville jeg nok anbefale at leje en lift...

/TG

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-04 12:56

TG4600 wrote:

> [...]
> anden oplevelse at gå på stigen. Men skal du lave ret meget i den højde
> ville jeg nok anbefale at leje en lift...

Smart trick!

Det er såmænd ikke fordi jeg skal stå deroppe så længe og så tit, men
gavlen af huset og sternbrædder skal jo males af og til og jeg kunne derfor
godt tænke mig en kvalitetsstige (som man jo også kan bruge i lavere
højder).

/Jakob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-04 13:03

> [...]
derfor
> godt tænke mig en kvalitetsstige (som man jo også kan bruge i lavere

Min erfaring med høje stiger er at dem med en bred fod som går 10-20 cm til
hver side er meget gode når man er oppe i de højder.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-04 13:04

Christian B. Andresen wrote:

> Min erfaring med høje stiger er at dem med en bred fod som går 10-20 cm
til
> hver side er meget gode når man er oppe i de højder.

God pointe - taget til efterretning

/Jakob

Fra : anders majland

Dato : 28-09-04 16:32

> Min erfaring med høje stiger er at dem med en bred fod som går 10-20
> cm til hver side er meget gode når man er oppe i de højder.

Og bare lige til orientering - Det er ikke uden grund at
arbejdsmiljøreglerne kræver en stigeholder når man kommer lidt i højden.

Familen har en tussegammel afsindig tung alu stige på 8-10 meter (kan
ikke lige huske det). Den virker nu stadig noget fjedrende at gå på
selvom den er så stærk til at man kan gå på den vandret. Jeg har selv en
~6meter alu stige fra jem og fix. Den er noget nemmere at flytte rundt
på. Da den anden er afsindig tung.

Hvis en stige bliver så tung som "vores" for at blive stiv nok ville jeg
nok blive træt af at bruge den jævnligt til de "halvhøje" opgaver

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : tb

Dato : 28-09-04 17:19

> Hvor køber man en god solid (alu) stige?
>
> Den skal gerne være 3-delt, med mulighed for "wiener-funktion" og
> med snore-hejs og med en totallængde på 8-9m.
>
> /Jakob

købte en i bauhaus flesborg. De har nogle andre modeller end her, og de
virker ret solide sammenlignet med de billigmodeller man køber her.

gav 700kr for 8m tredelt, incl stabilitetsfod...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-04 18:35

"tb" <no_mail@cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:cjc2su$2lr9$1@news.cybercity.dk...

> købte en i bauhaus flesborg. De har nogle andre modeller end her, og de
> virker ret solide sammenlignet med de billigmodeller man køber her.
>
> gav 700kr for 8m tredelt, incl stabilitetsfod...

Interessant! - lyder meget billigt må man sige.

Hvor/hvordan finder man Bauhaus i Flensborg?

/Jakob

Fra : tb

Dato : 29-09-04 18:17

> Interessant! - lyder meget billigt må man sige.
>
> Hvor/hvordan finder man Bauhaus i Flensborg?

Cement og lign + trapper er en BRØKDEL af prisen i dk (cement 13kr for 40kg
mode ca 60kr her- en trappe der koster 22k her, gav vi 8k for dernede)

Kør over ved padborg, og fortsæt lige ud forbi duborg og co. Du kommer til
en by (ej flensborg, men en eller anden forstad), og det er her det ligger.
Der ligger også en Praktiker.de

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-04 07:25

"tb" <no_mail@cybercity.dk> wrote in message

> købte en i bauhaus flesborg. De har nogle andre modeller end her, og de
> virker ret solide sammenlignet med de billigmodeller man køber her.

Er der andre ting so det kan betale sig at købe i tyskland, jeg tænker mest
på maling, tapet etc. ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-09-04 09:22

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Er der andre ting so det kan betale sig at købe i tyskland, jeg tænker
mest
> på maling, tapet etc. ?
>
> --
> mvh/rg. Christian

Købte vådrumsmaling i Bauhaus i flensborg til 160,- for 3 liter. Købte den
samme maling i Bauhaus Tilst til 299,- på tilbud (jeg løb tør)

Har desuden købt omtalte stige og finder den stabil, selv når jeg "hopper"
rundt på den med mine +110 kg.

Har også købt stillads i D og sparet en mindre formue.

kig eventuelt katalog og routeplanner mm. her: http://www.bauhaus-ag.de i
samme strasse ligger forøvrigt et par andre bauhaüser.

Med venlig hilsen

Bjarne.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-04 09:51

"Bjarne K." <ingen@nej.of> wrote in message
> [...]
>
> Købte vådrumsmaling i Bauhaus i flensborg til 160,- for 3 liter. Købte den
> samme maling i Bauhaus Tilst til 299,- på tilbud (jeg løb tør)

Bekræfter vel endnu en gang det med at DK er for dyrt pga. prisaftale, for
en så stor prisforskel kan jo ikke kun være moms.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-10-04 13:36

"Bjarne K." <ingen@nej.of> wrote in message
> Købte vådrumsmaling i Bauhaus i flensborg til 160,- for 3 liter. Købte
den
> samme maling i Bauhaus Tilst til 299,- på tilbud (jeg løb tør)

Ret skal være ret. Har lige checket kviteringen og den rigtige pris i DK var
199,- på udsalg.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Calle.

Dato : 29-09-04 18:06

Christian B. Andresen wrote:
> "tb" <no_mail@cybercity.dk> wrote in message

> Er der andre ting so det kan betale sig at købe i tyskland, jeg
> tænker mest på maling, tapet etc. ?

Ja maling er noget billigere i tyskland.

--
Calle.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-04 07:41

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Ja maling er noget billigere i tyskland.

Har de samme kategorisering med glans numre ?

Fra : Calle.

Dato : 30-09-04 12:38

Christian B. Andresen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Har de samme kategorisering med glans numre ?

Du kan få præcis den samme maling. Så Ja

--
Calle.

Fra : Jacob Buch-Andersen

Dato : 30-09-04 19:35

http://www.zarges.dk

God betjening, eksperter i stiger i mange prisklasser - og jeg har ingen
interesser i firmaet...

Jacob