feber i uge 11+3
Fra : Mus

Dato : 27-09-04 22:46

Kan feber skade fosteret? Jeg gar 39 i feber nu.

Er det bedst at tage en pamol eller at lade feberen rase?
Er ellers imod at tage piller, men hvilket onde er værst?

LN

Fra : Nette

Dato : 28-09-04 07:28

"Mus" skrev i en meddelelse
> Kan feber skade fosteret? Jeg gar 39 i feber nu.
>
> Er det bedst at tage en pamol eller at lade feberen rase?
> Er ellers imod at tage piller, men hvilket onde er værst?

Det er der vidst delte meninger om. Da jeg var gravid sidste år, var det
skadeligt. Men i januar i år kom det frem, at feber ikke skadede fosteret.
Jeg tror, det er som med så mange andre ting,- der er delte meninger omkring
det meste.
Jeg ville nu alligevel lige ringe til lægen med det, sådan den
læge/jordemoder der følger mig "til dagligt", er klar over det og kan råde
mig.

Personligt, så tror jeg ikke, fosteret tager skade. - Min søn er i hvert
fald ret normal, og jeg lå med 39,8 i feber. Men det er selvfølgelig kun ét
eksempel.

Nette

Fra : Mus

Dato : 28-09-04 14:24

Nette <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41590544$0$55827$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Personligt, så tror jeg ikke, fosteret tager skade. - Min søn er i hvert
> fald ret normal, og jeg lå med 39,8 i feber. Men det er selvfølgelig kun

Ok jeg ringede til vagtlægen i går aftes. Han mente ikke fosteret tog skade,
og mente heller ikke jeg skulle dæmpe feberen med medicin.
Var til nakkefoldsscanning i dag. De mente heller ikke jeg skulle være
bekymret, selv om det var tidligt i graviditeten.

Men hvad kan man også gøre fra eller til, hvis skaden er sket.

Jeg er desværre typen der nu vil bekymre mig om det resten af de 40 uger
desværre.

LN

Fra : Nette

Dato : 28-09-04 21:23

"Mus" skrev

> Jeg er desværre typen der nu vil bekymre mig om det resten af de 40 uger
> desværre.

Nej, det må du altså ikke!!
Du er nød til at stole på, hvad lægerne siger og så ikke spekulere mere over
det.
Kom videre min ven.

Nette

Fra : Rasine

Dato : 28-09-04 07:49

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan feber skade fosteret? Jeg gar 39 i feber nu.
>
> Er det bedst at tage en pamol eller at lade feberen rase?
> Er ellers imod at tage piller, men hvilket onde er værst?
>
> LN

Jeg mener ikke at fosteret som sådan kan tage alvorligt skade af høj feber,
fik selv
en virusinfektion ved mit andet barn hvor jeg også havde høj feber han er
sund og rask
men fik en emalje fejl på sine tænder som følge af min virusinfektion, det
er ihvertfald hvad
tandlægen og lægen siger.

Men ville nok som Nette også skrive lige kontakte lægen eller jordmoderen.

Mvh Rasine

Fra : Mus

Dato : 28-09-04 14:27

Rasine <b.pNOSPAM@jensen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4159096c$0$202$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> tandlægen og lægen siger.
>
> Men ville nok som Nette også skrive lige kontakte lægen eller jordmoderen.

Mener heller ikke man skal være bekymret hvis det er senere i graviditeten.
Men det er fordi det stadig er så tidligt i graviditeten jeg bekymrer mig.
Ok må hellere få ringet til lægen i morgen tidlig. Har ikke været til mit
første jordmoderbesøg endnu.

LN