1 3/4" fittings
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-09-04 21:21

Hej

Jeg skal til at have monteret det "nye" fyr, men jeg kan ikke lige finde et
sted der sælger 1 3/4" fittings, der skulle vel ikke være nogle der er
faldet over det, eller et sted hvor de har overgange enten til 1½" eller 2".
Gerne på nettet så prisen stadigt er fornuftig

Stef

--
---
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-09-04 21:47

Stefan Jacobsen wrote:
> Jeg skal til at have monteret det "nye" fyr, men jeg kan ikke lige
> finde et sted der sælger 1 3/4" fittings,

Nu er der ikke noget normalt rør, der hedder 1 3/4" - tror du ikke at det
1½" ?

Det passer meget godt med at et 1½" rør måler cirka 1 3/4" udvendigt.......

Du kan prøve at kigge lidt på:

http://www.billigvvs.dk/shop/

Måske de har noget til rimelige priser - ellers er der jo det lokale
byggemarked....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-09-04 21:10

naturligvis er det 1½ jeg havde vist en hjerneblødning den aften

--
---

Fra : tnf

Dato : 30-09-04 07:14

hej Stef..

Hvad er det for et fyr du har fået hold i??

Jeg har selv lige bestilt et komplet stokeranlæg fra Stokergaarden.

Det bliver spændene..

Martin

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-10-04 10:22

"tnf" <tnf@buffernetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det for et fyr du har fået hold i??
>
> Jeg har selv lige bestilt et komplet stokeranlæg fra Stokergaarden.

Det er et ordentligt svin af et halm fyr 78 cm i dia og 1,4 meter i dybden,
som skal tilsluttes en 1200 l akkutank, det bliver sulenme rart. Så nu skal
træ'et kun skæres i 1,4. Eneste prob. lige nu er at få de 500 kg stillet ind
i fyrrummet

Stoker... ja det må være rart, men det er jo en del dyrere at fyre med end
mit )

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 08:17

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
skal
> træ'et kun skæres i 1,4. Eneste prob. lige nu er at få de 500 kg stillet

Er det ikke en meget lille akkutank til så stort et fyr ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-10-04 18:05

> Er det ikke en meget lille akkutank til så stort et fyr ?

Måske, men jeg tør ikke stille 2,4 tons op på det gl. høloft (2x1200 l). Og
det kommer jo an på hvor meget træ man smider i det, og udnyttelsen af
træfyring i halmfyr er jo ikke så god. Manden jeg købte det af fortalte at
han kunne varme 1200l op på ca. 20 min

Stef

--
---