|
| ADVARSEL : Hold øje med jeres børns mobilt~ Fra : Jacob Madsen |
Dato : 27-09-04 20:26 |
|
Hej
Min datter har lige her til aften modtaget følgende kæde SMS fra en veninde.
Veninden forstod ikke hele meningen med sms´en og sendte den derfor bare
videre. Men den er fandeme GROV og hører ingen steder hjemme - Vurder selv :
"My name is Anna. I´m 6 years old. My daddy killed me 1 year ago. He stabbed
me with a knife 12 times. I have posessed the person typing this. If you
don´t telle20 people about my story within 10 minutes, I will be standing in
the next doorway your turn into with a knife, or I will crawl onto your bed
at night with it. You will not mistake."
Hilsen Jacob
| |
Michael-7500 (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Michael-7500 |
Dato : 27-09-04 20:38 |
|
"Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse
news:41586941$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Min datter har lige her til aften modtaget følgende kæde SMS fra en
veninde.
> Veninden forstod ikke hele meningen med sms´en og sendte den derfor bare
> videre. Men den er fandeme GROV og hører ingen steder hjemme - Vurder selv
:
<KLIP>
Sygt!
--
MIchael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej
| |
sniper_Nolight (27-09-2004)
| Kommentar Fra : sniper_Nolight |
Dato : 27-09-04 20:38 |
|
>Vurder selv :
humor er en underlig størrelse - ikke synderligt lårklaskende morsomt....
jeg forstår din harme.
--
sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight
| |
Rasine (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasine |
Dato : 27-09-04 20:41 |
|
"Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse
news:41586941$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Min datter har lige her til aften modtaget følgende kæde SMS fra en
veninde.
> Veninden forstod ikke hele meningen med sms´en og sendte den derfor bare
> videre. Men den er fandeme GROV og hører ingen steder hjemme - Vurder selv
:
>
> "My name is Anna. I´m 6 years old. My daddy killed me 1 year ago. He
stabbed
> me with a knife 12 times. I have posessed the person typing this. If you
> don´t telle20 people about my story within 10 minutes, I will be standing
in
> the next doorway your turn into with a knife, or I will crawl onto your
bed
> at night with it. You will not mistake."
>
>
>
> Hilsen Jacob
Den er som du også siger meget GROV og der burde gøres noget ved den slags
sms'er selvom det nok bliver svært at finde frem til kilden af den.
Man kunne godt gå hen og tro at den kom fra mobilselskaberne for at få unge
til at sende flere sms'er, tvivler nu på at det er sandt og at de ville
indlade sig på den slags.
Er ikke helt klar over om man kan indberette sådan en sms nogen steder, men
den burde stoppes da den jo er direkte skræmmende især for børn og unge.
Mvh Pernille (hvis børn ikke har mobiler endnu heldigvis)
| |
vvv (27-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 27-09-04 21:03 |
|
>
> Den er som du også siger meget GROV og der burde gøres noget ved den slags
> sms'er selvom det nok bliver svært at finde frem til kilden af den.
> Man kunne godt gå hen og tro at den kom fra mobilselskaberne for at få
unge
> til at sende flere sms'er, tvivler nu på at det er sandt og at de ville
> indlade sig på den slags.
> Er ikke helt klar over om man kan indberette sådan en sms nogen steder,
men
> den burde stoppes da den jo er direkte skræmmende især for børn og unge.
Fald dog ned.
Det er i mine øjne ikke ret morsomt, men heller ikke særligt skræmmende
eller farligt.
Fatter ikke der overhovedet er nogen der gider sende den videre, men jeg
tror nu heller ikke at et barn der er gammelt nok til at forstå den engelske
tekst på nogen måde vil blive skræmt af sådan en gang ævl, man behøver jo
ikke være dum bare fordi man er barn.
Så alt det ævl om at det burde stoppes og at nogen burde ringe til
myndighederne holder slet ikke i mine øjne. Der er latterlige forbud i
verden nok i forvejen.
Hvem ville du indberette den til, og for hvad? så vidt jeg ved er der stadig
ikke en lov mod dårlig humor.
VV
| |
Inger Pedersen (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Inger Pedersen |
Dato : 27-09-04 21:16 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> Fatter ikke der overhovedet er nogen der gider sende den videre, men jeg
> tror nu heller ikke at et barn der er gammelt nok til at forstå den
> engelske
> tekst på nogen måde vil blive skræmt af sådan en gang ævl, man behøver jo
> ikke være dum bare fordi man er barn.
> Hvem ville du indberette den til, og for hvad? så vidt jeg ved er der
> stadig
> ikke en lov mod dårlig humor.
Enig.
Og hvis man skulle fjerne alt det, der kan virke skræmmende på børn, ville
vi få ret travlt: Trafik - de fleste TV-udsendelser - torden - store hunde -
forældre, der skændes - etc., etc.
Verden ER skræmmende en gang imellem, og opgaven må være at lære børnene at
håndtere den i videst muligt omfang.
Det skal ikke forstås som om, jeg synes, at al verdens grumhed skal serveres
usorteret for børn.
Hilsen Inger
| |
Brian k (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian k |
Dato : 27-09-04 21:38 |
|
Inger Pedersen wrote:
>
> Enig.
Hummm
> Og hvis man skulle fjerne alt det, der kan virke skræmmende på børn,
> ville vi få ret travlt: Trafik - de fleste TV-udsendelser - torden -
> store hunde - forældre, der skændes - etc., etc.
>
> Verden ER skræmmende en gang imellem, og opgaven må være at lære
> børnene at håndtere den i videst muligt omfang.
Inger.... kik lige på hvor meget du modsiger dig selv i ovenstående og
nedenstående (specielt mht til ordet usorteret)
> Det skal ikke forstås som om, jeg synes, at al verdens grumhed skal
> serveres usorteret for børn.
Forskellen her, er at du som forældre IKKE har indflydelse på hvad der
kommer igennem til barnet (hvilket man som forældre til et barn under feks
8 - 10 år bør have)
Mvh
Brian
| |
MFO (28-09-2004)
| Kommentar Fra : MFO |
Dato : 28-09-04 06:40 |
|
Brian k wrote:
[snip]
>
> Forskellen her, er at du som forældre IKKE har indflydelse på hvad
> der kommer igennem til barnet (hvilket man som forældre til et barn
> under feks 8 - 10 år bør have)
>
>
> Mvh
> Brian
Jeg har heldigvis så meget indflydelse, at mine børn under 8-10 år ikke
kan modtage SMS'er.
Det kunne være, du skulle starte der.
--
Michael
| |
Jacob Madsen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 28-09-04 07:45 |
|
"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4158f93d$0$22695$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Brian k wrote:
>
>
> [snip]
> >
> > Forskellen her, er at du som forældre IKKE har indflydelse på hvad
> > der kommer igennem til barnet (hvilket man som forældre til et barn
> > under feks 8 - 10 år bør have)
> >
> >
> > Mvh
> > Brian
>
> Jeg har heldigvis så meget indflydelse, at mine børn under 8-10 år ikke
> kan modtage SMS'er.
> Det kunne være, du skulle starte der.
Mener du dermed, at det ok at børn på 13 modtager omtalte SMS?
Jacob
>
> --
> Michael
| |
MFO (28-09-2004)
| Kommentar Fra : MFO |
Dato : 28-09-04 08:17 |
|
Jacob Madsen wrote:
>
> "MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4158f93d$0$22695$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >
> > Jeg har heldigvis så meget indflydelse, at mine børn under 8-10 år
> > ikke kan modtage SMS'er.
> > Det kunne være, du skulle starte der.
>
> Mener du dermed, at det ok at børn på 13 modtager omtalte SMS?
>
> Jacob
> >
> > --
> > Michael
Øh?
Nu kommmenterede jeg et indlæg hvor det så ud til at forældren ikke
havde indflydelse på, hvad børn under 8 - 10 år fik af SMS'er.
Med hensyn til den omtalte SMS, er den ligeså smagløs, som meget af det
der bliver sendt i "ungdomsprogrammerne" i tv, vittighederne i
skolegården o.s.v.
De mindste børn må man "beskytte" mod det, de større må man lære at
forholde sig til det.
Hvor gamle børn skal være, før de møder den slags, er vel op til
forældrene at vurdere.
Men det hjælper ikke at forbyde dumhed, plathed og dårlig humor.
--
Michael
| |
Rasine (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasine |
Dato : 27-09-04 21:26 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:415871e6$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Fald dog ned.
> Det er i mine øjne ikke ret morsomt, men heller ikke særligt skræmmende
> eller farligt.
> Fatter ikke der overhovedet er nogen der gider sende den videre, men jeg
> tror nu heller ikke at et barn der er gammelt nok til at forstå den
engelske
> tekst på nogen måde vil blive skræmt af sådan en gang ævl, man behøver jo
> ikke være dum bare fordi man er barn.
> Så alt det ævl om at det burde stoppes og at nogen burde ringe til
> myndighederne holder slet ikke i mine øjne. Der er latterlige forbud i
> verden nok i forvejen.
> Hvem ville du indberette den til, og for hvad? så vidt jeg ved er der
stadig
> ikke en lov mod dårlig humor.
>
>
> VV
Ved ikke om du har børn selv men børn har en god fantasi og kan let
forestille sig alt muligt om en sådan sms.
Hvor skrev jeg noget om at kontakte myndighederne???
Skrev ikke noget om at jeg ville indberette den, skrev derimod at jeg ikke
vidste om man kunne indberette en sådan sms nogen steder, det var mere et
spørgsmål.
Desuden mener jeg stadig sådan en sms burde stoppes men som jeg også skrev
før er det svært at finde kilden og at gøre noget ved det.
Mvh Pernille
| |
vvv (27-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 27-09-04 21:49 |
|
>
> Ved ikke om du har børn
Det har jeg - 2 stk.
>men børn har en god fantasi og kan let
> forestille sig alt muligt om en sådan sms.
Ikke mine. Den ene er for lille til at kunne læse engelsk (eller selv have
mobil), den anden kan sagtens fatte at det ikke er andet end en dårlig joke
og det mener jeg stadig at langt de fleste der er i stand til at forstå
teksten er.
> Hvor skrev jeg noget om at kontakte myndighederne???
Ingen steder det var bare en ironisering om dit ønske om at stoppe den og
indberette det til nogen.
> Skrev ikke noget om at jeg ville indberette den, skrev derimod at jeg ikke
> vidste om man kunne indberette en sådan sms nogen steder, det var mere et
> spørgsmål.
Som jeg forstod som om du gerne ville gøre det hvis du fandt det rette sted.
> Desuden mener jeg stadig sådan en sms burde stoppes men som jeg også skrev
> før er det svært at finde kilden og at gøre noget ved det.
At finde kilden stopper den næppe, kan ikke se at der skulle være noget som
helst ulovligt i den, og selv om der var ville det jo ikke hjælpe at finde
kilden.
Og hvad mener du med at "den burde stoppes"? hvilke midler kunne du tænke
dig at bruge til den slags censur?
VV
| |
vadmand (27-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 27-09-04 22:26 |
|
"Rasine" <b.pNOSPAM@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4158774d$0$204$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Desuden mener jeg stadig sådan en sms burde stoppes men som jeg også skrev
> før er det svært at finde kilden og at gøre noget ved det.
>
Juridisk set er den vel ulovlig - trusler om vold.
Per v.
| |
Brian k (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian k |
Dato : 27-09-04 22:27 |
|
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4158856c$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Juridisk set er den vel ulovlig - trusler om vold.
>
Hej
Godt set !
brian
| |
Søren (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 30-09-04 12:48 |
|
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
news:4158856c$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Juridisk set er den vel ulovlig - trusler om vold.
Den får du nok svært ved at overbevise en dommer om.
"Truslerne" kommer for det første fra en afdød, så derfor kan der vel ikke
være tale om trusler.
--
Søren
| |
Lars Fischer (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Lars Fischer |
Dato : 03-10-04 15:09 |
|
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in
>>
> Juridisk set er den vel ulovlig - trusler om vold.
Nej.
Juridisk set er det er kædebrev. Det er ulovligt at (videre)sende et
kædebrev, uanset om det sker for økonimisk vinding eller af anden grund.
En SMS af den slags (eller et email) er en fin anledning til at få sig en
snak med barnet om kædebreve, om hvorfor man ikke skal tro på dem, om
hvorfor man ikke skal lade sig narre hvis de lover een rigdom, og om
hvorfor det er en rigtig skidt ide at sende denslags videre.
/Lars
| |
Brian k (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian k |
Dato : 27-09-04 21:34 |
|
vvv wrote:
> Fald dog ned.
> Det er i mine øjne ikke ret morsomt, men heller ikke særligt
> skræmmende eller farligt.
> Fatter ikke der overhovedet er nogen der gider sende den videre, men
> jeg tror nu heller ikke at et barn der er gammelt nok til at forstå
> den engelske tekst på nogen måde vil blive skræmt af sådan en gang
> ævl, man behøver jo ikke være dum bare fordi man er barn.
> Så alt det ævl om at det burde stoppes og at nogen burde ringe til
> myndighederne holder slet ikke i mine øjne. Der er latterlige forbud i
> verden nok i forvejen.
> Hvem ville du indberette den til, og for hvad? så vidt jeg ved er der
> stadig ikke en lov mod dårlig humor.
>
>
Har du børn?
Et barns mareridt udvikler sig markant fra 7 års alderen og topper ved 10 -
12 års alderen.
Et barn på feks 8 års alderen som modtog denne besked ville møske henvende
sig til en lidt ældre kammerat og få oversat besken til dansk.
Det billede som beskeden efterlader hos feks mig, er bestemt ikke rart. (og
jeg er 36 år gammel).
Fortsætter besker som disse med at komme, så bliver mit næste køb en mobil
tlf til mit barn som kan spærre for SMS fra alle andre end dem som jeg giver
tilladelse til mobiltlf kan acceptere beskeder fra! (eller en med et
spamfilter indbygget)
mvh
brian
| |
vvv (27-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 27-09-04 22:00 |
|
> Har du børn?
Ja
> Et barns mareridt udvikler sig markant fra 7 års alderen og topper ved
10 -
> 12 års alderen.
Nå
> Et barn på feks 8 års alderen som modtog denne besked ville møske henvende
> sig til en lidt ældre kammerat og få oversat besken til dansk.
Ret usansynligt senarie.
> Det billede som beskeden efterlader hos feks mig, er bestemt ikke rart.
(og
> jeg er 36 år gammel).
Hør nu her. Det er pis fra ende til anden. Det lyder som plottet fra en
dårlig gyserfilm.
Jeg er 33 og det eneste det efterlader hos mig er et gab.
> Fortsætter besker som disse med at komme, så bliver mit næste køb en mobil
> tlf til mit barn som kan spærre for SMS fra alle andre end dem som jeg
giver
> tilladelse til mobiltlf kan acceptere beskeder fra! (eller en med et
> spamfilter indbygget)
Hvis du alligevel vil censurere hårdt hvad skal ungen så med en telefon? Og
hvor længe regner du med at det er dig der indstiller telefonen?
8-10-13-15-18år? Jeg fatter ikke hvorfor voksne mennesker pludselig går ind
for censur bare fordi det er børn det drejer sig om.
VV
| |
Rasine (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Rasine |
Dato : 27-09-04 22:22 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:41587f49$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis du alligevel vil censurere hårdt hvad skal ungen så med en telefon?
Og
> hvor længe regner du med at det er dig der indstiller telefonen?
> 8-10-13-15-18år? Jeg fatter ikke hvorfor voksne mennesker pludselig går
ind
> for censur bare fordi det er børn det drejer sig om.
>
> VV
Ja undskyld men du er måske også en af dem der lader dine børn se
voldsfilm/gyserfilm og spille konsolspil
eller pc spil med vold i for de jo sagtens skelne, syntes du er noget naiv
hvad dette angår det er sq vi forældres
ansvar at sørge for at vores børn bliver forskånet for så meget så muligt af
alt denne slags, kald mig bare hønemor
mine børn skal have lov at være børn og ikke leve som små voksne.
Mvh Pernille
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 15:28 |
|
">
> Ja undskyld men du er måske også en af dem der lader dine børn se
> voldsfilm/gyserfilm og spille konsolspil
> eller pc spil med vold i for de jo sagtens skelne,
Jeps, vi spiller Counter-strike sammen med stor fornøjelse, og jeg er helt
sikker på at de ikke plaffer en mand ned på gaden af den grund.
> mine børn skal have lov at være børn og ikke leve som små voksne.
At spille computerspil er vel også en del af at være barn.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 16:10 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:41597500$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ">
> > Ja undskyld men du er måske også en af dem der lader dine børn se
> > voldsfilm/gyserfilm og spille konsolspil
> > eller pc spil med vold i for de jo sagtens skelne,
>
> Jeps, vi spiller Counter-strike sammen med stor fornøjelse, og jeg er helt
> sikker på at de ikke plaffer en mand ned på gaden af den grund.
>
> > mine børn skal have lov at være børn og ikke leve som små voksne.
>
> At spille computerspil er vel også en del af at være barn.
>
At spille computerspil er at spilde tid, der kunne bruges bedre - både for
børn og voksne.
Per V.
| |
Rune \(7800\) (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(7800\) |
Dato : 28-09-04 18:59 |
|
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41597ed3$0$256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
*snip*
> At spille computerspil er at spilde tid, der kunne bruges bedre - både for
> børn og voksne.
Det er vel ikke værre end at se fjernsyn, fiske (og sætte fangsten ud igen),
spille fodbold, eller hvad man nu interesserer sig for.
Bare fordi du ikke intereserer dig for computerspil, er det da ikke spild af
min tid.
Men du kan jo komme med et bedre forslag til hvordan vi skal bruge vores
tid...
....vel at mærke, et forslag som på ingen måde kan betegnes som spild af tid,
hverken af mig eller andre.
Rune
| |
Jacob Madsen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 28-09-04 19:57 |
|
"Rune (7800)" <gustne_rune*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cjc8o3$2s9p$1@news.cybercity.dk...
>
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41597ed3$0$256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> *snip*
>
> > At spille computerspil er at spilde tid, der kunne bruges bedre - både
for
> > børn og voksne.
>
>
> Det er vel ikke værre end at se fjernsyn, fiske (og sætte fangsten ud
igen),
> spille fodbold, eller hvad man nu interesserer sig for.
> Bare fordi du ikke intereserer dig for computerspil, er det da ikke spild
af
> min tid.
>
> Men du kan jo komme med et bedre forslag til hvordan vi skal bruge vores
> tid...
> ...vel at mærke, et forslag som på ingen måde kan betegnes som spild af
tid,
> hverken af mig eller andre.
En klog mand sagde en gang : "Watching TV is time killing - killing time is
killing life." Den sætning har jeg det fint med, at leve efter.
Med hvordan kom vi egentlig herud - det har da intet med det oprindelige
indlæg at gøre.
Jacob
>
> Rune
>
>
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 21:23 |
|
>
> Med hvordan kom vi egentlig herud - det har da intet med det oprindelige
> indlæg at gøre.
Vi kom herud ved at svare på ultrafrelste menneskers lyst til at pakke
deres afkom ind i vat og beskytte dem både imod virkeligheden og ret
uskyldige dårlige vittigheder.
Det jeg stadig ikke fatter er at nogen overhoved - børn som voksne - gider
videresende alle de hjernedøde sms-vittigheder der florerer.
Der er faktisk nogen meget værre, totalt racistiske, sms i omløb som jeg går
ud fra ungerne også får - og de er på dansk.
Igen tror jeg det er vigtigere at prøve at lære ungerne at være ordentlige
mennesker end at forbyde dem at se disse sms - de siger trods mest om dem
der sender dem.
VV
| |
Jacob Madsen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 28-09-04 21:43 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159c812$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Med hvordan kom vi egentlig herud - det har da intet med det oprindelige
> > indlæg at gøre.
>
> Vi kom herud ved at svare på ultrafrelste menneskers lyst til at pakke
> deres afkom ind i vat og beskytte dem både imod virkeligheden og ret
> uskyldige dårlige vittigheder.
>
> Det jeg stadig ikke fatter er at nogen overhoved - børn som voksne - gider
> videresende alle de hjernedøde sms-vittigheder der florerer.
> Der er faktisk nogen meget værre, totalt racistiske, sms i omløb som jeg
går
> ud fra ungerne også får - og de er på dansk.
> Igen tror jeg det er vigtigere at prøve at lære ungerne at være ordentlige
> mennesker end at forbyde dem at se disse sms - de siger trods mest om dem
> der sender dem.
Nu har jeg jo på intet tidspunkt anført, at børnene skulle fordbydes at se
disse SMS. Jeg blev blot stødt over, at nogen overhovedet kunne finde på at
sende sådan en gang lort videre.
Alligevel hopper min kæde lidt af, når du siger at vi skal lære vore børn
at være ordentlige mennesker og jeg så kan se i et af dine tidligere indlæg
i denne tråd, at du tilsyneladende deler din interesse for Counter Strike
med dem.
Hvordan bidrager Counter Strike lige til at vi bliver ordentlige mennesker -
er det ikke et krigsspil, hvor det gælder om at slå ihjel??
Jacob
>
> VV
>
>
>
>
>
>
>
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 22:01 |
|
> Nu har jeg jo på intet tidspunkt anført, at børnene skulle fordbydes at se
> disse SMS. Jeg blev blot stødt over, at nogen overhovedet kunne finde på
at
> sende sådan en gang lort videre.
Jeg fatter som sagt ikke de gider, men stødt bliver jeg ikke.
> Alligevel hopper min kæde lidt af, når du siger at vi skal lære vore børn
> at være ordentlige mennesker og jeg så kan se i et af dine tidligere
indlæg
> i denne tråd, at du tilsyneladende deler din interesse for Counter Strike
> med dem.
> Hvordan bidrager Counter Strike lige til at vi bliver ordentlige
mennesker -
> er det ikke et krigsspil, hvor det gælder om at slå ihjel??
Counter-strike er ganske rigtigt et temmelig voldeligt spil, men sænke
slagskibe og politi og røvere er jo også inspireret af en kedelig
virkelighed.
Jeg ser intet problem i at spille CS eller GTA med ungerne og det er nemt
for mig at få dem til at forstå at det kun er leg og i virkeligheden skal
man være ordentlig ved andre.
Det er hele pointen i min opdragelse af de unger - det gælder om at være
ordentlig over for andre, det prøver jeg at lære dem, og prøver selv så godt
jeg kan at forgå med et godt eksempel - i virkeligheden altså - i CS skyder
jeg alt hvad der rør sig
Ud over det er jeg ret ligeglad med hvad de rigtige meninger om rigtig
opdragelse er, bare jeg føler jeg sporer drengene på rette vej, og indtil
videre er det da gået ret godt med dem.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 22:01 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159c812$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Vi kom herud ved at svare på ultrafrelste menneskers lyst til at pakke
> deres afkom ind i vat og beskytte dem både imod virkeligheden og ret
> uskyldige dårlige vittigheder.
Kom igen, når du selv har fået børn. Vi forældre og bedsteforældre i gruppen
ved måske liodt mere om, hvad der kan give børn mareridt. Og at beskytte
børn mod unødige ubehageligheder er ikke det samme som at pakke dem ind i
vat.
Per V.
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 22:12 |
|
> Kom igen, når du selv har fået børn. Vi forældre og bedsteforældre i
gruppen
> ved måske liodt mere om, hvad der kan give børn mareridt. Og at beskytte
> børn mod unødige ubehageligheder er ikke det samme som at pakke dem ind i
> vat.
Jeps I er superkloge, og hvis du tog dig sammen til at læse mine tidligere
indlæg ville du kunne se at jeg har børn (to drenge)
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 23:11 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159d39e$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Kom igen, når du selv har fået børn. Vi forældre og bedsteforældre i
> gruppen
> > ved måske liodt mere om, hvad der kan give børn mareridt. Og at beskytte
> > børn mod unødige ubehageligheder er ikke det samme som at pakke dem ind
i
> > vat.
> Jeps I er superkloge, og hvis du tog dig sammen til at læse mine tidligere
> indlæg ville du kunne se at jeg har børn (to drenge)
>
Så fik jeg lige forvekslet dig med en anden debatør. Men det ændrer ikke min
mening omdin forståelse af børns behov.
Per V.
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 21:15 |
|
> At spille computerspil er at spilde tid, der kunne bruges bedre - både for
> børn og voksne.
Så ser jeg da frem til at du fortæller hvad der ikke er spild af tid. For
det er TV, Ludospil, tegneserier, og en rask gåtur i mosen vel også - der er
jo ikke noget mål med noget af det.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 22:03 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159c649$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > At spille computerspil er at spilde tid, der kunne bruges bedre - både
for
> > børn og voksne.
>
> Så ser jeg da frem til at du fortæller hvad der ikke er spild af tid. For
> det er TV, Ludospil, tegneserier, og en rask gåtur i mosen vel også - der
er
> jo ikke noget mål med noget af det.
>
Det tror jeg ikke, jeg ville kunne forklare på en måde, så du ville forstå
det. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg også opfatter ludo og andre spil
som tidsspilde. Det er altsammen måder at undgå at være sammen med andre på
uden at være alene.
Per v.
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 22:15 |
|
> Det tror jeg ikke, jeg ville kunne forklare på en måde, så du ville forstå
> det. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg også opfatter ludo og andre
spil
> som tidsspilde. Det er altsammen måder at undgå at være sammen med andre
på
> uden at være alene.
Tjaa jeg er modtagelig for en del. Forklar mig hvad der ikke er tidsspilde.
"måder at undgå at være sammen med andre på uden at være alene"
Den sætning er sku for viderekommene der er noget i den der halter.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 23:10 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159d444$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det tror jeg ikke, jeg ville kunne forklare på en måde, så du ville
forstå
> > det. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg også opfatter ludo og andre
> spil
> > som tidsspilde. Det er altsammen måder at undgå at være sammen med andre
> på
> > uden at være alene.
>
> Tjaa jeg er modtagelig for en del. Forklar mig hvad der ikke er
tidsspilde.
>
> "måder at undgå at være sammen med andre på uden at være alene"
> Den sætning er sku for viderekommene der er noget i den der halter.
>
Nej. Ved at spille i stedet for at kommunikere har man fysisk selskab med
andre uden at være sammen med dem om andet end en række tomme ritualer
(spilleregler). Det er umuligt at føre en miningsfuld samtale samtidig med,
at manm fx spiller kort.
I et ægte samvær med andre giver du dem noget af dig selv. Det gør du ikke i
et spil.
Per V.
| |
Mus (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Mus |
Dato : 30-09-04 08:42 |
|
> Nej. Ved at spille i stedet for at kommunikere har man fysisk selskab med
> andre uden at være sammen med dem om andet end en række tomme ritualer
> (spilleregler). Det er umuligt at føre en miningsfuld samtale samtidig
med,
> at manm fx spiller kort.
>
> I et ægte samvær med andre giver du dem noget af dig selv. Det gør du ikke
i
> et spil.
>
> Per V.
>
Børn har da også stor glæde af at have det sjovt med forældrene. At forældre
kan sætte sig på børns niveau. Lege med dem. Pjatte med dem.
Og at der føres meningsfulde samtaler. Det ene udelukker ikke det andet.
Lyder i mine ører lidt kedeligt at være barn, hvis det eneste der duer er
meningsfulde samtaler.
LN
| |
vadmand (30-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 30-09-04 08:56 |
|
"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:415bb6ff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Børn har da også stor glæde af at have det sjovt med forældrene. At
forældre
> kan sætte sig på børns niveau. Lege med dem. Pjatte med dem.
> Og at der føres meningsfulde samtaler. Det ene udelukker ikke det andet.
> Lyder i mine ører lidt kedeligt at være barn, hvis det eneste der duer er
> meningsfulde samtaler.
>
Det var heller ikke det, jeg skrev. Blot at spil sætter nogle rigide og
ritualiserede grænser for samvær, der nemt stiller sig i vejen for netop
alle de ting, du nævner.
Og de computerspil, jeg har set, der først og fremmest handler om at skyde
på alt, hvad der bevæger sig, er i hvert fald ikke befordrende for noget som
helst, jeg synes, skal befordes hos b
| |
Mus (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Mus |
Dato : 30-09-04 09:19 |
|
vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415bbc1b$0$252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:415bb6ff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >
> > Børn har da også stor glæde af at have det sjovt med forældrene. At
> forældre
> > kan sætte sig på børns niveau. Lege med dem. Pjatte med dem.
> > Og at der føres meningsfulde samtaler. Det ene udelukker ikke det andet.
> > Lyder i mine ører lidt kedeligt at være barn, hvis det eneste der duer
er
> > meningsfulde samtaler.
> >
> Det var heller ikke det, jeg skrev. Blot at spil sætter nogle rigide og
> ritualiserede grænser for samvær, der nemt stiller sig i vejen for netop
> alle de ting, du nævner.
>
> Og de computerspil, jeg har set, der først og fremmest handler om at skyde
> på alt, hvad der bevæger sig, er i hvert fald ikke befordrende for noget
som
> helst, jeg synes, skal befordes hos b
>
Nej men nu behøver spil jo heller ikke være det eneste man foretager sig med
sine børn.
Har drengebørn ikke altdi elsket at lege lidt voldsomme lege. dvs krigslege.
voldomme bilsammenstød. sørøvere med sværd, med legetøøjspistoler etc. Og de
børn der bliver ramt smider sig på jorden etc etc. Sådan husker jeg det i
hvert fald.
LN
| |
vadmand (30-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 30-09-04 11:19 |
|
"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:415bbfc0$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Har drengebørn ikke altdi elsket at lege lidt voldsomme lege. dvs
krigslege.
> voldomme bilsammenstød. sørøvere med sværd, med legetøøjspistoler etc. Og
de
> børn der bliver ramt smider sig på jorden etc etc. Sådan husker jeg det i
> hvert fald.
>
Den væsentlige forskel i mine øjne er, om de selv bestemmer legens regler og
digter dens forløb, eller en computer gør det for dem. Jeg er så gammeldags,
at jeg foretrækker det første.
Per V. (Far til to, bedstefar til fire, snart fem)
| |
Mus (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Mus |
Dato : 30-09-04 11:37 |
|
vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415bdda9$0$249$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:415bbfc0$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >
> > Har drengebørn ikke altdi elsket at lege lidt voldsomme lege. dvs
> krigslege.
> > voldomme bilsammenstød. sørøvere med sværd, med legetøøjspistoler etc.
Og
> de
> > børn der bliver ramt smider sig på jorden etc etc. Sådan husker jeg det
i
> > hvert fald.
> >
> Den væsentlige forskel i mine øjne er, om de selv bestemmer legens regler
og
> digter dens forløb, eller en computer gør det for dem. Jeg er så
gammeldags,
> at jeg foretrækker det første.
>
> Per V. (Far til to, bedstefar til fire, snart fem)
>
Jamen disse lege kan børnene jo stadig lege. Computeren er bare et
supplement, der kan give dem andre færdigheder og muligheder. Synes de er
vilt dygtig børnene med deres computere i dag. Det ene udelukker ikke det
andet
Jeg er også selv gammeldags på mange måder. Feks synes jeg mange børn er alt
for små, når de får deres første mobiltelefon.
LN
| |
vvv (30-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 30-09-04 16:38 |
|
>
> Jamen disse lege kan børnene jo stadig lege. Computeren er bare et
> supplement, der kan give dem andre færdigheder og muligheder. Synes de er
> vilt dygtig børnene med deres computere i dag. Det ene udelukker ikke det
> andet
Endelig en her jeg er enig med
> Jeg er også selv gammeldags på mange måder. Feks synes jeg mange børn er
alt
> for små, når de får deres første mobiltelefon.
Enig igen - 2 gange det er jo fantastisk
VV
| |
ThomasB (08-10-2004)
| Kommentar Fra : ThomasB |
Dato : 08-10-04 12:35 |
|
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. Ved at spille i stedet for at kommunikere har man fysisk selskab med
> andre uden at være sammen med dem om andet end en række tomme ritualer
> (spilleregler). Det er umuligt at føre en miningsfuld samtale samtidig
> med,
> at manm fx spiller kort.
Så er det vel også meningsløst at læse en bog for børn, her kan man heller
ikke føre en meningsfuld samtale samtidig.
> I et ægte samvær med andre giver du dem noget af dig selv. Det gør du ikke
> i
> et spil.
| |
Brian k (27-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian k |
Dato : 27-09-04 22:23 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:41587f49$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Et barn på feks 8 års alderen som modtog denne besked ville møske
>> henvende
>> sig til en lidt ældre kammerat og få oversat besken til dansk.
> Ret usansynligt senarie.
Det ved jeg da ikke, pokemonkort, diddelkort (på tysk), osv, oversættes
lystigt af de ældre børn på vores legeplads
>
> Hør nu her. Det er pis fra ende til anden. Det lyder som plottet fra en
> dårlig gyserfilm.
Det lyder lidt som om du er totalt blottet for åbne muligheder for at andre
ikke er som dig
> Jeg er 33 og det eneste det efterlader hos mig er et gab.
Fint nok, men tilsyneladende er ikke alle så ufølsome for måden at behandle
informationer internt.
>
> Hvis du alligevel vil censurere hårdt hvad skal ungen så med en telefon?
øhhh, tale i den, give frihed, osv, ikke fungere som et middel til at HELE
verdenen frit kan komme i kontakt med mit barn
> Og
> hvor længe regner du med at det er dig der indstiller telefonen?
> 8-10-13-15-18år? Jeg fatter ikke hvorfor voksne mennesker pludselig går
> ind
> for censur bare fordi det er børn det drejer sig om.
Nøj, hvor er du snæversynet.... så børn skal bare se terminator, kill bill,
exorcisten, osv?
Og ja... jeg censurere mine børns hverdag og fortsætter med det i mere eller
mindre grad indtil de er mindst 14 - 18 år. Der er ting i denne overflåd af
informations verden vi lever i - som jeg ikke mener mine børn skal støde på
før de har den fornødne alder til at sortere effektivt i det
brian
| |
Jacob Madsen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 28-09-04 05:03 |
|
Det var dog en enorm trafik jeg der fik sat i gang.
| |
Anita (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Anita |
Dato : 28-09-04 15:28 |
|
"Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse
news:4158e279$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det var dog en enorm trafik jeg der fik sat i gang.
>
>
sms'en er blevet oversat til dansk, min datter på 13 modtog den idag. For
øvrigt florerer den også på MSN. Der er den dog stadig på engelsk
Anita
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 15:26 |
|
>
> Nøj, hvor er du snæversynet.... så børn skal bare se terminator, kill
bill,
> exorcisten, osv?
Sjovt nok... Jeg er snævertsynet fordi jeg ikke går ind for din cencur.
Hmmmmm.
>
> Og ja... jeg censurere mine børns hverdag og fortsætter med det i mere
eller
> mindre grad indtil de er mindst 14 - 18 år. Der er ting i denne overflåd
af
> informations verden vi lever i - som jeg ikke mener mine børn skal støde
på
> før de har den fornødne alder til at sortere effektivt i det
Hold da op hvor er jeg lykkelig for du ikke er min far. Du lægger da op til
et massivt teenageoprør.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 16:09 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:41597470$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Sjovt nok... Jeg er snævertsynet fordi jeg ikke går ind for din cencur.
> Hmmmmm.
>
Tjaa... de enes censur er den andens omsorg.
Jeg ville kalde det omsorgssvigt ikke at skåne mindre børn for så mange
mareridt som muligt.
Per v.
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 21:13 |
|
> Jeg ville kalde det omsorgssvigt ikke at skåne mindre børn for så mange
> mareridt som muligt.
I mine øjne taler vi ikke mindre børn. Mindre børn kan ikke engelsk og har
ikke ( i hvert fald ikke mine) brug for mobiltelefoner. Børn der er store
nok til at have egen mobil og kunne læse den omtalte tekst kan også klare
den uden mareridt - tror jeg altså.
VV
| |
vadmand (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 28-09-04 22:02 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159c5c1$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> I mine øjne taler vi ikke mindre børn. Mindre børn kan ikke engelsk og har
> ikke ( i hvert fald ikke mine) brug for mobiltelefoner. Børn der er store
> nok til at have egen mobil og kunne læse den omtalte tekst kan også klare
> den uden mareridt - tror jeg altså.
>
Jo, vi taler om mindre børn. I hvert fald i trådens start.
Per v.
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 22:09 |
|
> >
> Jo, vi taler om mindre børn. I hvert fald i trådens start.
Jeg kan ikke se der er nævnt en alder eller antydet at det er mindre børn.
VV
| |
Mus (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Mus |
Dato : 30-09-04 08:45 |
|
vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4159d145$0$312$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> news:4159c5c1$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >
> > I mine øjne taler vi ikke mindre børn. Mindre børn kan ikke engelsk og
har
> > ikke ( i hvert fald ikke mine) brug for mobiltelefoner. Børn der er
store
> > nok til at have egen mobil og kunne læse den omtalte tekst kan også
klare
> > den uden mareridt - tror jeg altså.
> >
> Jo, vi taler om mindre børn. I hvert fald i trådens start.
>
> Per v.
>
Hmmm hvor går grænsen for mindre børn? Mindre børn har vel ikke
mobiltelefoner. Eller hvad?
LN
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 21:29 |
|
> .
> Veninden forstod ikke hele meningen med sms´en og sendte den derfor bare
> videre.
Først nu har jeg rigtig lagt mærke til denne del af det. Måske burde du
forklare din datters veninde at der absolut ingen grund er til at sende en
sms videre hun ikke forstår, det er i mine øjne et langt større problem,
denne bevistløse smsén og senden videre bare for at sende noget.
VV
| |
Jacob Madsen (28-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 28-09-04 21:46 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159c991$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > .
> > Veninden forstod ikke hele meningen med sms´en og sendte den derfor bare
> > videre.
>
> Først nu har jeg rigtig lagt mærke til denne del af det. Måske burde du
> forklare din datters veninde at der absolut ingen grund er til at sende en
> sms videre hun ikke forstår, det er i mine øjne et langt større problem,
> denne bevistløse smsén og senden videre bare for at sende noget.
Det klarede min kone med en opringning til veninden omgående. Så den del er
klaret. Ellers havde jeg jo heller ikke vidst, at hun blot havde videresendt
den uden at forstå den.
Den var altså en meget vigtig del af mit budskab du i første omgang gik glip
af i din intense søgen efter at nedgøre værdien af mit indlæg.
Men det er da dejligt at se, at du undersøger sagen baglæns, fordi der er
noget du ikke forstår
Jacob
>
> VV
>
>
>
| |
vvv (28-09-2004)
| Kommentar Fra : vvv |
Dato : 28-09-04 22:06 |
|
> Den var altså en meget vigtig del af mit budskab du i første omgang gik
glip
> af i din intense søgen efter at nedgøre værdien af mit indlæg.
Det har på intet tidspunkt været min mening at nedgøre hverken dig eller dit
indlæg og jeg er da ked af hvis du har forstået det sådan, jeg er bare ikke
enig med dig, men det er jo ikke det samme som at nedgøre.
VV
| |
Jacob Madsen (29-09-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 29-09-04 05:30 |
|
"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
news:4159d24e$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Den var altså en meget vigtig del af mit budskab du i første omgang gik
> glip
> > af i din intense søgen efter at nedgøre værdien af mit indlæg.
>
> Det har på intet tidspunkt været min mening at nedgøre hverken dig eller
dit
> indlæg og jeg er da ked af hvis du har forstået det sådan, jeg er bare
ikke
> enig med dig, men det er jo ikke det samme som at nedgøre.
Jeg skrev "nedgøre VÆRDIEN af mit indlæg". Der er en væsentlig forskel. Mit
mål med indlægget var at gøre forældre opmærksomme på, at noget sådant er i
omløb. Jeg giver så min mening til kende om det og så er det op til andre
forældre selv at vurdere, hvordan de vil forholde sig til det.
Simpel oplysning.
Jacob
>
>
> VV
>
>
| |
Mus (30-09-2004)
| Kommentar Fra : Mus |
Dato : 30-09-04 09:09 |
|
Jacob Madsen <c@tis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:415a3a4d$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> news:4159d24e$0$211$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >
> > > Den var altså en meget vigtig del af mit budskab du i første omgang
gik
> > glip
> > > af i din intense søgen efter at nedgøre værdien af mit indlæg.
> >
> > Det har på intet tidspunkt været min mening at nedgøre hverken dig eller
> dit
> > indlæg og jeg er da ked af hvis du har forstået det sådan, jeg er bare
> ikke
> > enig med dig, men det er jo ikke det samme som at nedgøre.
>
> Jeg skrev "nedgøre VÆRDIEN af mit indlæg". Der er en væsentlig forskel.
Mit
> mål med indlægget var at gøre forældre opmærksomme på, at noget sådant er
i
> omløb. Jeg giver så min mening til kende om det og så er det op til andre
> forældre selv at vurdere, hvordan de vil forholde sig til det.
>
> Simpel oplysning.
>
> Jacob
>
> >
> >
> > VV
> >
Jeg synes nu ikke værdien af dit indlæg nedgøres fordi vvv ikke er enig.
Du beder folk vurdere og så må man jo tage de svar med man får. at det så
bliver til en diskussion er da bare fint. Men nedgøring synes jeg bestemt
ikke det er.
Jeg er delvis enig med vvv og delvis enige med jer andre.
Synes helt klart at det er noget forbandet svineri at sende sådanne sms'er.
Og vil man gøre en indsats for at prøve at stoppe det er da godt, tror bare
det er komplet umuligt at stoppe, så der er ingen andre muligheder end at
lære børn at håndtere den slags. Eller lade være at give de mindste
mobiltelefoner. Men ved godt de bare ser hos naboen - men det er nok ikke
helt det samme som at få en sådan besked på sin egen mobil. Man kan og skal
ikke beskytte børn mod ALT.
Mht counter strike, har jeg heller ikke så meget imod det. Så længe man også
bruge tiden amderledes sammen med sine børn og giver dem sunde værdinormer.
Så langt jeg kan huske tilbage har børn altid leget krig, røvere og
soldater, sørøvere, lavet trafikulykker med deres små biler.
For at i nu ikke skal sige. Udtal dig når du selv har børn. Så kan jeg
fortælle at jeg faktisk ikke har børn. Jeg er på nuværende tidspunkt gravid
med mit første barn(jubiii) og har en grundholdning nu, som jeg virkelig
håber jeg kan bibeholde når jeg får børn. Det er da ikke sikkert, men så må
jeg tage det derfra. Der er mange mindre ting jeg ikke aner om jeg vil kunne
holde, men det er heller ikke så vigtigt.
LN
| |
|
|