/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Har Tiscali fået styr på det?
Fra : f00ge


Dato : 27-09-04 13:59

For et års tid siden hørte jeg fra et par Tiscali-kunder, at deres forb. var
fuldstændig skandaløs. Pingtider til skyerne, flow-stops, down-time osv.
osv.
Hvordan kører det i disse tider?
Tør man blive Tiscali-kunde?



 
 
TBC (27-09-2004)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 27-09-04 14:34

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:41580e91$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> For et års tid siden hørte jeg fra et par Tiscali-kunder, at deres forb.
> var fuldstændig skandaløs. Pingtider til skyerne, flow-stops, down-time
> osv. osv.
> Hvordan kører det i disse tider?
> Tør man blive Tiscali-kunde?

Hvis ikke lige det var fordi jeg har god grund til at holde hårdt og blodigt
på min billige, særdeles pingpotente (men desværre nyuopretteligt
utilgængelige) Telia bredbånd@home løsning, så turde jeg godt blive Tiscali
kunde. Faktisk ville jeg nok blive lige netop Tiscali kunde igen, pga.
prisen/upload, hvis min nuværende forbindelse ophørte med at være
tilgængelig.

Jeg var Tiscali ADSL kunde før jeg var Telia ADSL kunde, og også Tiscali
forbindelsen kørte for mig generelt godt, og bedre end mine venners
tilsvarende forbindelser hos TDC (hvad ping angik). Jeg oplevede kun et par
timers nedetid i løbet af de >2 år jeg var Tiscali kunde. Den eneste grund
til at jeg ophørte kundeforholdet, var en pris og forbindelsesmæssigt mere
attraktiv løsning fra konkurrenten.

Det eneste jeg personligt ville være bange for, var at skifte til en af de
desværre efterhånden dominerende forbindelsestyper der kun har 128 kbits i
upload, for det kan næppe undgå at have negative konsekvenser for pingen i
online spil, sammenlignet med f.eks 512 kbit/s i upload.

De allerbilligste 2Mbit forbindelser fra TDC, Cybercity og Tiscali er netop
sådanne forbindelser med kun 128 kbit/s i upload, så overvej om *det* er
noget der har konsekvens for *din* måde at bruge nettet på eller ej.

Jeg har 2 kollegaer der har Tiscali ADSL, og de har ingen problemer med
deres forbindelser som de er i dag.

Jeg mener dog her i gruppen på et tidspunkt at have læst et eller andet om
at mange af disse billige forbindelser der er tilgængelige idag, vist mere
eller mindre bare er 'leasede' af Tiscali hos/på TDC's net (?), hvorfor det
vel burde være at sammenligne med TDC's ADSL produkt rent teknisk, men det
er meget muligt jeg har misforstået det forhold totalt? ....anyone feel free
to enlighten us!

TBC



f00ge (27-09-2004)
Kommentar
Fra : f00ge


Dato : 27-09-04 14:47

<snip>

Hvordan kan du blive Telia ADSL kunde?
Jeg troede, de havde stoppet atd ADSL (undtagen Stofa) i sidste år?

Jeg vil sgu' gerne være Telia-kunde :)



f00ge (27-09-2004)
Kommentar
Fra : f00ge


Dato : 27-09-04 14:53

Argh. Læste ikke "nyuoprettelige". :(



Lasse Jarlskov (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 09-10-04 09:48

On Mon, 27 Sep 2004 15:33:35 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>nyuopretteligt utilgængelige

"nyuopretteligt"? Er det overhovedet et ord?
Anywho - er der ikke et 'u' for meget ovenfor?


/Jarlskov

Michael Bruun (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Michael Bruun


Dato : 27-09-04 14:34


"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:41580e91$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvordan kører det i disse tider?
> Tør man blive Tiscali-kunde?

De svarer tilsyneladende ikke på support-henvendelser. Jeg har i hvert fald
kontaktet dem to gange indenfor den seneste måned uden at få svar. Og så
lader deres mailservere til at være nærmest kronisk underdimensionerede, så
folk tit får en "421 cpmail.dk.tiscali.com Service not available - too busy"
fejlmeddelelse retur.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
(Gallagher)




f00ge (27-09-2004)
Kommentar
Fra : f00ge


Dato : 27-09-04 14:45

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

> De svarer tilsyneladende ikke på support-henvendelser. Jeg har i hvert
> fald kontaktet dem to gange indenfor den seneste måned uden at få svar. Og
> så lader deres mailservere til at være nærmest kronisk
> underdimensionerede, så folk tit får en "421 cpmail.dk.tiscali.com Service
> not available - too busy" fejlmeddelelse retur.

OK.
Hvordan har du det med flow-stops, pingtider ovs.?



TBC (27-09-2004)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 27-09-04 16:11


"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> skrev i en meddelelse
news:cj94s3$2k1n$1@news.cybercity.dk...

> Og så lader deres mailservere til at være nærmest kronisk
> underdimensionerede, så folk tit får en "421 cpmail.dk.tiscali.com Service
> not available - too busy" fejlmeddelelse retur.

Sært, jeg har stadig alle mine mailkontoer hos Tiscali (selv om jeg ikke
længere er på deres net), og jeg oplever stort set aldrig problemer med dem,
men derimod at man kan hente sin mail samme sekund som den er blevet afsendt
(noget som f.eks bestemt ikke ligefrem gælder for min brors @adslhome
adresse hos en anden udbyder).

Det samme husker jeg med Tiscali's newsserver, er beskeden sendt er den til
at se gruppen i samme sekund. I dag med Telia, kan der somme tider gå helt
op til 5 eller endog 10 sekunder før man kan konstatere den seneste
meddelelse i gruppen.

TBC



Nicolai (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 27-09-04 17:47

> For et års tid siden hørte jeg fra et par Tiscali-kunder, at deres forb.
> var fuldstændig skandaløs. Pingtider til skyerne, flow-stops, down-time
> osv. osv.
> Hvordan kører det i disse tider?
> Tør man blive Tiscali-kunde?

Jeg kan ikke genkende det du skriver, da det altid har været deres support,
kundeservice mm der var en skandale.

Netværket var til gengæld klippestabilt. Jeg havde ikke et helt døgns samlet
nedetid på mine 4 år som kunde.



KJ (27-09-2004)
Kommentar
Fra : KJ


Dato : 27-09-04 20:10

Nicolai <emailxyznifo@fogh.com> wrote:


> Jeg kan ikke genkende det du skriver, da det altid har været deres support,
> kundeservice mm der var en skandale.
>
> Netværket var til gengæld klippestabilt. Jeg havde ikke et helt døgns samlet
> nedetid på mine 4 år som kunde.

Den samme oplevelse har jeg haft på min gamle linie med en cisco 677
router på.

Jeg har dog oprettet en ny linie nu, og hertil har jeg fået en zyxel
router med den defekt, at den ikke kan retablere forbindelsen, når
tiscali af den ene eller anden grund lukker den kortvarigt. Bortset fra
det virker den også fint.

Det med kundeservicen er jeg så til gengæld også enig i (lange svartider
og uduelige support medarbejdere). I sidste uge havde jeg en medarbejder
i røret, som oprigtigt mente, at jeg skulle sende routeren afsted til
ombytning, før de ville sende en anden retur - alternativt var noget
plus abonnement. Mit forslag om at flytte den gamle router over på den
nye linie kunne de slet ikke håndtere administrativt.... det er vi så
ikke helt færdige med at diskutere

KJ

Martin Johansen [600~ (09-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-10-04 15:48

f00ge skrev:

> Tør man blive Tiscali-kunde?

Bliv du bare hos TDC.. det er først når man er væk derfra men ser hvad
man mangler

Mvh en som ikke lader sig lokke af fx. Tele2's lave priser og gladeligt
betaler lige knap 700 om måneden for en 2048/512 hos TDC.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Thomas Wesley Hinton (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 18-10-04 00:51


"Martin Johansen [6000]"

> Bliv du bare hos TDC.. det er først når man er væk derfra men ser hvad
> man mangler

Hvad er det du mener der mangler hos andre udbydere?



Martin Johansen [600~ (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-10-04 11:34

Thomas Wesley Hinton skrev:

> Hvad er det du mener der mangler hos andre udbydere?

Stabil news, stabil mailserver, professionel kundesupport, lav ping - for
at nævne nogle få af tingene.

Ingen af disse kan fx. Tele2 opfylde.

CC kan! Og er også 10-20,- billigere men det er ikk nok til at skifte for
mig fx.

Tiscali vil jeg slet ikke røre med en ildtang... deres linier er skide
stabile men deres regnings/kundeservice... uha uha

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Thomas Wesley Hinton (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 21-10-04 05:39


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk>

> Tiscali vil jeg slet ikke røre med en ildtang... deres linier er skide
> stabile men deres regnings/kundeservice... uha uha

Deres regningsservice er udemærket, selv har jeg ikke haft problemer.

Efter sigende skulle de, nu, også have Danmarks bedste kundeservice, uden at
jeg dog har haft behov for at teste den (banker under bordet) :)



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 09:00

Thomas Wesley Hinton skrev:

> Deres regningsservice er udemærket, selv har jeg ikke haft problemer.

Du har været ekstremt heldig så.

> Efter sigende skulle de, nu, også have Danmarks bedste kundeservice, uden
> at jeg dog har haft behov for at teste den (banker under bordet) :)



--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jesper Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 21-10-04 23:14

> > Deres regningsservice er udemærket, selv har jeg ikke haft problemer.
>
> Du har været ekstremt heldig så.

Jeg har været kunde i 4 år, og har aldrig oplevet en forkert regning.
Set indefra er ventetiden på regningsservice også god nok - den er vel
gennemsnitligt på 1-2 min (givet - den var noget højere i de tidligste
Highway dage.)

Det er, for mig at se, idag de færreste kunder, som har haft/får en dårlig
oplevelse mht. regninger og regningsservice. Men de utilfredse er jo også
somregel dem der råber højest - tilfredse kunder hører man meget sjældent
fra.

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.



Jesper Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 21-10-04 23:17

> Det er, for mig at se, idag de færreste kunder, som har haft/får en dårlig
> oplevelse mht. regninger og regningsservice. Men de utilfredse er jo også
> somregel dem der råber højest - tilfredse kunder hører man meget sjældent
> fra.

Jeg kan kun udtale mig om den tid jeg har haft med kundeservice hos
Tiscali - så med idag mener jeg siden april d.å..

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.



Martin Johansen [600~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-10-04 23:22

Jesper Nielsen skrev:

> Jeg har været kunde i 4 år, og har aldrig oplevet en forkert regning.
> Set indefra er ventetiden på regningsservice også god nok - den er vel
> gennemsnitligt på 1-2 min (givet - den var noget højere i de tidligste
> Highway dage.)

Jeg har været kunde der i ca. 3 år men er det ikke mere.

Jeg oplevede at kunne sidde og vente i telefonen i 20+ min.. hver gang...
uanset tidspunkt på døgnet.

Jeg oplevede så tilgengæld aldrig bøvl med regningen og meget sjældent
bøvl med linien - den var stabil.

Men havde man tekniske spørgsmål.. forget it på forhånd.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Jesper Nielsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 21-10-04 23:26

> Jeg oplevede at kunne sidde og vente i telefonen i 20+ min.. hver gang...
> uanset tidspunkt på døgnet.

Hvornår?
Der er sket mange positive ting efter outsourcingen, hvilket kunder som
stadig er hos os kan være enige i.

--
Mvh. Jesper



Martin Johansen [600~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-10-04 00:28

Jesper Nielsen skrev:

> Hvornår?

Før og efter den famøse oursourcing.

> Der er sket mange positive ting efter outsourcingen, hvilket kunder som
> stadig er hos os kan være enige i.

Jeg var en af dem der tænkte YES efter supporten blev outsoucet .. men
jeg blev skuffet.

Jeg skal dog ikke kunne sige hvordan der er den dag i dag.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408923
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste