Records i en DB
Fra : lomito

Dato : 26-09-04 21:11

Bruger Access som DB, og asp som kode.

Når jeg laver er udtræk fra DB'en kommer de under hinanden, har lavet en
tabel til det.
Hvordan laver man så de kommer op i 2 eller 3 kolonner?
altså:
record 1 record 2 record 3
record 4 record 5 record 6
istedet for:

record 1
record 2
3
4
5
6

Min nuværende kode ser sådan ud.

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen

Response.Write "<table border=0>"
Do While Not rs.EOF
"</td></tr>"

rs.MoveNext
Loop
Response.Write "</table>"
Else
' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne søgning " & strKeyword
& "</p>"
End If

Nogen der har et bud på det?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-04 22:26

lomito skrev:

> Når jeg laver er udtræk fra DB'en kommer de under hinanden,
> har lavet en tabel til det.
> Hvordan laver man så de kommer op i 2 eller 3 kolonner?

Her er en metode. Du vælger hvor mange kolonner der skal være med
variablen "kolonner".

<%

Dim kolonner
kolonner = 4

Dim i
i = 0

Do While Not rs.EOF
If i mod kolonner = 0 Then
   ' Start ny række
%>
<% End If %>
<%
   i = i + 1
   If i mod kolonner = 0 Then
%>
<% End If
End IF
Loop

' Sluttjek - sæt den sidste </tr> hvis vi er i en åben række
If i mod kolonner > 0 Then
%>
<% end if %>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : lomito

Dato : 27-09-04 12:24

Kan sgu ikke få det til at virke desværre

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-04 16:34

lomito skrev:

> Kan sgu ikke få det til at virke desværre

O.k. - *hvordan* virker det så ikke?

Får du en asp-fejl, får du ikke nogen kolonner, får du får mange
kolonner?

Læs gerne siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Du må også meget gerne læse min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : lomito

Dato : 27-09-04 21:22

Den siger bare internal server error, intet andet
Den siger ikke hvorfor.
Når jeg bruger mit eget funker det..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-04 22:32

lomito skrev:

> Den siger bare internal server error, intet andet

Tag et kig på siden her: <http://asp-faq.dk/article/?id=45>

Og så må du stadig gerne læse min signatur. Det er de sidste linjer
i dette indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : terje

Dato : 27-09-04 01:06

lomito wrote

> [...]
> tabel til det.
> Hvordan laver man så de kommer op i 2 eller 3 kolonner?

Prøv dette:

Dim i

Response.Write "<table border=""1"" width=""200"">"

For i = 1 To 2
Next

Response.Write "</table>"

Response.Write "<hr>"

Response.Write "<table border=""1"" width=""200""><tr>"

For i = 1 To 2
Response.Write "<td>A</td>"
Response.Write "<td>B</td>"
Next