Fjerne bambus?
Fra : P Kaasing

Dato : 26-09-04 17:21

Hej

Hvordan fjerner man nemmest og mest effektivt en bambus (ca 1x1 mtr) som
står op ad et hushjørne?

/Poul

Fra : Mads

Dato : 26-09-04 17:26

On Sun, 26 Sep 2004 18:20:57 +0200, "P Kaasing" <nogen@microsoft.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvordan fjerner man nemmest og mest effektivt en bambus (ca 1x1 mtr) som
>står op ad et hushjørne?

http://www.dr.dk/gds/raad_enkelt.asp?id=1622

mvh Mads

Fra : P Kaasing

Dato : 26-09-04 18:18

Tak for hurtigt svar

Fra : Armand

Dato : 29-09-04 19:31

Mads <Mads@nospam.portalen.no> skrev i en

Jeg er blevet hængende i denne gruppe efter at have brugt den til netop at
søge på fjernelse af bambus samt evt. forsynethed ved plantning så den ikke
vil kunne brede sig så meget hhv. vil blive lettere at fjerne!

Et af de ofte givne anbefalinger er:
At klippe/skære/hugge den ned og efterfølgende kvæle den ved at holde lys
ude, eller blot ved vedholdende klipning, vil tage livet af den hvorefter at
rodklumpen langsomt vil rådne hen.
Hvis ikke at der ligefrem skal brolægges hvor den står nu, så er det
vitterligt en enkel måde at slippe af med den på!

--
Armand.

Fra : Leif Høxbroe

Dato : 26-09-04 21:38

Jeg fjernede en for et par år siden på følgende måde:
Jeg skar den af med en vinkelsliber lige over jorden, gravede et hul ved
siden af, ca. 30 cm. dybt. Herefter kunne jeg ved at hugge med en spade
brække stykker af roden.
Der er også den "smarte" metode: Sæt en annonce i Den Blå Avis: Bambus kan
afhentes uden beregning!

mvh
Leif

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-09-04 22:08

"Leif Høxbroe" <leif@hoexbroe.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også den "smarte" metode: Sæt en annonce i Den Blå Avis: Bambus kan
> afhentes uden beregning!

Står der et eller andet på ryggen af folk i den by, hvor du bor?
Jeg HAR prøvet med et opslag i børnehaven. Den gik ikke.
Det var ellers en stor og flot bambus.

Hilsen Inger

Fra : Torbenth

Dato : 26-09-04 23:17

"Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Står der et eller andet på ryggen af folk i den by, hvor du bor?
> Jeg HAR prøvet med et opslag i børnehaven. Den gik ikke.
> Det var ellers en stor og flot bambus.

Nå, det gjorde der så der hvor du bor. *GG*

Mvh.
Torben

Fra : Calle.

Dato : 27-09-04 05:48

P Kaasing wrote:
> Hej
>
> Hvordan fjerner man nemmest og mest effektivt en bambus (ca 1x1 mtr)
> som står op ad et hushjørne?
>
> /Poul

klip dem af 20 Cm over jorden, grav en rende uden om den, og tag så en
skovøkse, og hug stykker ud på 30 x 30, så kan du nemt tage dem op. tog mig
en lille time at fjerne 5M2 på den måde.

--
Calle.

Fra : Lasse L

Dato : 27-09-04 08:53

jeg har for nogle uger siden vippet 2 meter høje babus klumper op...blot ved
at gennemvæde jorden...men hvis det er en meget stor klump så tag lige en
gammel fugsvans....til at save bidderne i mindre stykker....for du kan ikek
vippe en hel 1m2 med mindre du bruger en bil eller lign. til a trække den op
med...

Lasse

Fra : Jultved

Dato : 27-09-04 13:44

> Hvordan fjerner man nemmest og mest effektivt en bambus (ca 1x1 mtr) som
> står op ad et hushjørne?
>
> /Poul

Hej

Jeg mener at kunne huske en hjemmeside jeg kom forbi engang, hvor et firma
tilbød at fjerne bl.a. bambus med dynamit..... Desværre har jeg ikke
adressen, men måske kan andre huske den?

Så vidt jeg husker, var siden krydret med små videoklip af springningerne -
vældig festeligt

Alternativt tilslutter jeg mig de øvrige skribenters forslag med at grave og
hugge.....

Med venlig hilsen
Claus.

Fra : Mads

Dato : 27-09-04 15:38

On Mon, 27 Sep 2004 14:43:35 +0200, "Jultved" <jultvedslet@mail.dk>
wrote:

>Jeg mener at kunne huske en hjemmeside jeg kom forbi engang, hvor et firma
>tilbød at fjerne bl.a. bambus med dynamit

Nok ikke den bedste metode når omtalte bambus står klods op ad et hus.
Jeg tvivler på at fundamentet vil have godt af det.

mvh Mads