Murpap - hvordan bruges det
Fra : Ole Hansen

Dato : 25-09-04 19:48

Vi har en lille diskussion igang omkring MURPAP. I den forbindelse har
vi følgende spørgsmål:

Hvad er den rigtige måde at anvende murpap på ?

1)

--------
Mursten
--------
Mørtel
--------
Murpap
--------
Fundament

eller

2)

--------
Mursten
--------
Mørtel
--------
Murpap
--------
Mørtel
--------
Fundament

Hvis 1) er den rigtige løsning, vil det så sige at en murstensmur
"bare" står løst oven på noget murpap. Eller sker der det at pappen
"går i forbindelse" med fundamentet.

Er der nogen håndværkere som kan svare på dette komplekse spørgsmål ?

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 22:25

Den 25 Sep 2004 11:47:50 -0700, ohahaahr@hotmail.com (Ole Hansen)
skrev:

> [...]
>

>Hvis 1) er den rigtige løsning, vil det så sige at en murstensmur
>"bare" står løst oven på noget murpap. Eller sker der det at pappen

Jeg tror ikke du behøver at være bange for at huset flytter sig selv
om pappet ikke sidder fast, muren vejer godt til.

>Er der nogen håndværkere som kan svare på dette komplekse spørgsmål ?

Sikkert.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

All I Want To Know Is - WHY ME?!?!

Fra : Anders Lund

Dato : 26-09-04 00:58

Hej!
Løsning 1 er den rigtige.......
Muren står "løst" oven på fundamentet. Murpap går ikke i forbindelse med
noget, men forhindrer fugtgennemtrængning og evt.
radonstråling(jordstråler), hvis det er lavet korrekt.

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!