Mandrakelinux 10.1 CE er nu tilgængelig
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 25-09-04 00:27

Mandrakelinux 10.1 CE er nu tilgængelig i iso'er for i586 på

ftp://klid.dk/iso/mandrake/10.1

Enjoy!

Hilsen
Keld

Fra : kh

Dato : 25-09-04 07:46

> Mandrakelinux 10.1 CE er nu tilgængelig i iso'er for i586 på
>
> ftp://klid.dk/iso/mandrake/10.1

Hvad er forskellen på 'official' og 'community' versionerne?

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 25-09-04 08:21

Den Sat, 25 Sep 2004 06:45:47 +0000. skrev kh:

> Hvad er forskellen på 'official' og 'community' versionerne?

Community ligger ca 1 måned forud for official, dvs official er mere
stabil, da den har fået alle de fejlrettelser med, som er kommet ind på
community.

Mandrakesoft siger selv at community er til de brugere som kan rette
småfejl selv, mens official er til større udrulning i professionelle
miljøer.

Hilsen
keld

Fra : Steen

Dato : 25-09-04 12:47

On Fri, 24 Sep 2004 23:26:51 +0000, Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk>
wrote:

>Mandrakelinux 10.1 CE er nu tilgængelig i iso'er for i586 på
>
>ftp://klid.dk/iso/mandrake/10.1
>
>Enjoy!
>
>Hilsen
>Keld

Inde på EasyUrpmi er der noget der heder Club, hvad er det for en type
programmer der følger med der?

hilsen

Steen
--

Right now your PC is bored. It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 25-09-04 16:29

Den Sat, 25 Sep 2004 13:46:56 +0200. skrev Steen:

> Inde på EasyUrpmi er der noget der heder Club, hvad er det for en type
> programmer der følger med der?

Tjoe, se http://www.mandrakeclub.com

For det første får man adgang til Mandrakelinux udgaver én til to uger
før de bliver frigivet på spejlene.

Så har de 5 cd-er - mod 3 på spejlene. Nr 4 cd er lig med de pakker der
er på spejlene i main, men som ikke er med på CD1-3. Nr 5 er vist
gratisprogrammel som ikke er open source, såsom binære drivere, java mm.
Dette kan man vel fiske andetsteds fra, men det er nemt hive hjem fra
mandrakeclub med urpmi mm.

Det koster 450 til 900 kr om året at være med i klubben. Det er vel en
god måde at støtte Mandrakesoft på hvis man er glad for Mandrake. De
var jo ved at gå ned økonomisk på et tidspunkt og de skal jo have nogen
penge for at få det til at løbe rundt.

Hilsen
Keld

Fra : Steen

Dato : 27-09-04 11:17

>Tjoe, se http://www.mandrakeclub.com

ok, den findes også kun til 10.0

det er denne her

urpmi.addmedia club
http://klid.dk/homeftp/mandrakelinux/devel/testing/Mandrakeclub/10.0
with hdlist.cz

Hilsen

steen

Fra : kh

Dato : 27-09-04 15:50

Steen <steengod@jhotmail.com> wrote in

> http://klid.dk/homeftp/mandrakelinux/devel/testing/Mandrakeclub/10.0

Nogle links til en beskrivelse af opdateringer fra 10.0 til 10.1 ?

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 27-09-04 22:38

Den Mon, 27 Sep 2004 14:50:16 +0000. skrev kh:

> Steen <steengod@jhotmail.com> wrote in

> Nogle links til en beskrivelse af opdateringer fra 10.0 til 10.1 ?

Jeg mener man blot kan opgradere fra 10.0 til 10.1 .
Standard er bl.a. at over nettet at opgradere ved at downloade boot.iso
brænde denne og boote fra cdrom, og så opgradere fra 10.0 til 10.1.

Jeg tror altså dette er det samme der sker ved at bare at udskifte urpmi
databaserne, men er ikke helt sikker.

Spørgsmål: kan man flytte hele sit rod-filsystem over på en anden
partition, og så opgradere denne via urpmi? Eller kan man køre noget UML?
Så man samtidigt kan bruge maskinen imens til noget fornuftigt?

Hilsen
keld

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 27-09-04 22:32

Den Mon, 27 Sep 2004 12:17:11 +0200. skrev Steen:

> ok, den findes også kun til 10.0
>
> det er denne her
>
> urpmi.addmedia club
> http://klid.dk/homeftp/mandrakelinux/devel/testing/Mandrakeclub/10.0
> with hdlist.cz

Hmm, nu ligger det jo på min server, men jeg véd faktisk ikke hvad dette
er for noget. Det ligner nogen opdateringer til almindelige Open Source
programmer, såsom kde cdrecord mm.

Der er ikke de programmer i dette som jeg havde forventet: java, flash
nvidia drivere mm.

Er der nogen der kan fortælle mig meningen med dette? Der er jo
opdateringer til 10.0 andet steds.

Hilsen
keld