Ny tilslutning af gulvvarme.
Fra : pisingos

Dato : 24-09-04 17:25

Hej

Jeg skal havde bygget en tilbygning til vores hus, og ønske at etablere
gulvarme som skal tilkobles vores fjernvarme installation.

Jeg har et 2-strengs system ført rundt i huset og dermed forbi stedet hvor
jeg havde tænkt mig at blive tilkoblet med pex rør..

Men - Den arkitekt vi har tilknyttet (ja han er jo ikke VVS mand) mener at
tilkoblingen skal foretages hvor installationen kommer ind i huset (den
anden ende af huset)..

Jeg ved godt at "sådan gør man" i nybyggeri (f.eks. i et teknik skab)

Men er der noget galt i mit forslag ?

mvh
Ulrik

Fra : Leonard

Dato : 24-09-04 19:23

"pisingos" <pisingos@hotmail.com> wrote:

>Men - Den arkitekt vi har tilknyttet (ja han er jo ikke VVS mand) mener at
>tilkoblingen skal foretages hvor installationen kommer ind i huset (den
>anden ende af huset)..

Lad arkitekten om at tegne huset og få VVS-installatøren til det med
varmen, så gør de begge hvad de er bedst til.

Da jeg byggede en garage til med gulvvarme i, blev denne tilsluttet
ved den nærmeste radiator i huset. Og det var med fjernvarme.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Karsten L

Dato : 25-09-04 04:28

> [...]
>
> Jeg har et 2-strengs system ført rundt i huset og dermed forbi stedet hvor
> jeg havde tænkt mig at blive tilkoblet med pex rør..

Intet galt, Et pex gulvvarmesystem i et enkelt rum
fungerer i realiteten som en almindelig radiator.
Er det på mere end et par kvm. skal der dog kobles en
termostatreguleret shunt på frem- og returløbet.

Er der flere rum som skal have gulvvarme er det nok en
god ide at have shunt og rumregulatorerne samlet eet sted.

--
Venlig hilsen
Karsten