Komodo-problemer
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-09-04 11:18

Hejsa

Jeg har et mærkeligt problem... jeg skal have installeret Komodo. Jeg har
downloadet en tar-ball fra Activestate (som passer til min versio af
libstdc++) og pakket den ud. Men når jeg fyrer kommandoen

./install.sh

af, får jeg følgende fejl

./install.sh: line 14: INSTALLDIR/python/bin/python: No such file or
directory

Men den angivne fil findes - og jeg har tidligere installeret Komodo på
en anden maskine hvor det virkede fint.

Hvis jeg i stedet for at bruge den medfølgende python-executable bruger
den på systemet installerede python, så kan jeg godt installere
programmet. Men når jeg så vil starte det siger den:

$ komodo
-bash: /usr/local/bin/komodo: No such file or directory

.... og der _er_ et symbolsk link fra /usr/local/bin/komodo til
/usr/local/Komodo-3.0/komodo.

Hvad er det lige der går galt?

Jeg kører Gentoo.

Mvh.
/Thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-09-04 11:37

I indlægget <pan.2004.09.24.10.17.51.584342@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev Thomas Lindgaard:
> [...]
> -bash: /usr/local/bin/komodo: No such file or directory
>
> ... og der _er_ et symbolsk link fra /usr/local/bin/komodo til

HVad sker der hvis du skriver /usr/local/Komodo-3.0/komodo ?

ER den python version der er installeret på maskinen den samme som den
kommodo vil installere?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-09-04 13:02

On Fri, 24 Sep 2004 10:37:27 +0000, Martin Schultz wrote:

> HVad sker der hvis du skriver /usr/local/Komodo-3.0/komodo ?

$ /usr/local/Komodo-3.0/komodo
-bash: /usr/local/Komodo-3.0/komodo: No such file or directory

> ER den python version der er installeret på maskinen den samme som den
> kommodo vil installere?

Komodo vil ikke installere python, men blot bruge det som findes på
maskinen i forvejen (så vidt jeg kan læse mig til i README).

Mvh.
/Thomas