Indsætte tekst ved bookmark via VBA
Fra : Mikkel

Dato : 19-12-00 13:32

Hej gruppe,

Jeg har behov for, via en macro, at indsætte en tekststreng ved et bogmærke
i et dokument.

Er der nogle af jer, der kender de kommandoer der skal til?

Mvh,

Mikkel

Fra : mads knudsen

Dato : 19-12-00 16:02

"Mikkel" <palle_ib@hotmail.com> wrote in message
> [...]
et bogmærke
> i et dokument.
>
> Er der nogle af jer, der kender de kommandoer der skal til?

I den simpelste form kan følgende to linier gøre det

Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="BogmærkeNavn"
Selection.Text = "Den ønskede tekst"

Ovenstående sletter dog bogmærket og den tekst bogmærket
omfattede.
Selection.Collapse Direction:=wdCollapseEnd '(eller
wdCollapseStart)
kan evt indsættes imellem de to linier.

"Selection.Text" kan også erstattes af "Slection.TypeText"

Håber det hjælper ellers må du spørge igen

Mvh Mads

Fra : Erik Svensen

Dato : 20-12-00 11:46

Hej,

Du kan måske endnu bedre og hurtigere benytte dig af

Activedocument.Bookmarks("ditbogmærkenavn").Range.Text = "Den ønskede tekst"

eller

Activedocument.Bookmarks("ditbogmærkenavn").Range.Insertafter "Den ønskede
tekst"

Dette vil hellere ikke slette bogmærket.

mvh
Erik Svensen