Koblingsdåse til pex
Fra : Chriz

Dato : 23-09-04 21:17

Hej

Skal montere 15 mm pex koblingsdåse i gipsvæg til brug ved radiator. Har
nogen erfaringer hermed?

Valg af mærke? (der er visse modeller der skal anvendes special værktøj
til, ikk?).
Selve montagen?

Undrer mig i øvrigt over hvordan jeg kommer fra den færdigmonterede
kobling over til radiatoren. Bruger man jern her? Eller kobber ?

Alle hints vil blive værdsat

mvh

Chriz

Fra : anders majland

Dato : 23-09-04 22:25

> Valg af mærke?

Tror mine var fra lavprisvvs eller husting.

> Undrer mig i øvrigt over hvordan jeg kommer fra den færdigmonterede
> kobling over til radiatoren. Bruger man jern her? Eller kobber ?

Jeg har brugt en stump hvid kobberør - men der er stort set skjult af
radiatoreren.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : kim rasmussen

Dato : 23-09-04 22:29

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Undrer mig i øvrigt over hvordan jeg kommer fra den færdigmonterede
> kobling over til radiatoren. Bruger man jern her? Eller kobber ?

Du bruger selvfølgelig Pex der er beregnet til centralvarme og
klemmeringsfitting-HUSK støttebøsnimger.
Værktøj er normalt værktøj ,Pexrørsklipper, svensknøgle eller papagøjetang
eller gaffelnøgler der passer i dimension.
mvh mcloud blikkenslager